Tjena köpte en 945a 93a med en d24tic som ryker vitt rätt så mycket på tomgången den drar varken vatten eller olja. Laddet ligger på 1.1bar fast pumpen verkar inte va påställd för den sotar inget alls. När vi körde hem den 40mil så var inte vattnet i expansionskärlet inte äns varmt när vi kom hem . Inge glapp i turbon. Så vad kan felet vara? Tacksam för svar
De tror ja inte, däremot är sprutbilden på spridarna inte riktigt som det ska, o bränsleblandningen blir lite annorlunda, då kan de hända att den ryker mer än vanligt.
De tror ja inte, däremot är sprutbilden på spridarna inte riktigt som det ska, o bränsleblandningen blir lite annorlunda, då kan de hända att den ryker mer än vanligt.
Då låter jag nog bli att byta. Men har du nån aning om varför vattnet i expansionskärlet inte blev varmt? Kan vatten pumpen va dålig så det inte cirkulerar? Den övre slangen från motorn var varm men den undre var kall i början och blev varmare mot motorn. Om det har nått med saken att göra.
Va luktar avgaserna då? Mina d24or var också kalla nere och i expansionskärlet. Satte tom extra tempmätare på slangarna och man fick plåga och sladda och greja innan man fick temp på nedre slangen , då hade jag ny vattenpump och termostat.
Va luktar avgaserna då? Mina d24or var också kalla nere och i expansionskärlet. Satte tom extra tempmätare på slangarna och man fick plåga och sladda och greja innan man fick temp på nedre slangen , då hade jag ny vattenpump och termostat.
Avgaserna luktar bränt och diesel. Här är en film på hur det ryker