Motorn till min frontmotordragster, byggs från scratch till Dragracing
Här bygger jag min dragster maskin, och utgår från ett 4bultat 010 block, med största mussetopparna osv. här läggs en del pengar faktist hehe Motorn blir försedd med ett mycket tidigt hilborn sprut mm godis!
Original Hilborn trattarna har varit med om en del...
Så vi börjar med total rengöring, och slipa helblankt, och poleras! På bilden är den rengjord, och stålborstad. Nästa steg slip o polera. Sedan ytbehandling mest invändigt, sen blir utsidan en surprice ;-)
Lite effektivare, men framför allt kommer kylningen funka smidigare! På dragstern är allt blottat, så nått kylsystem kan jag inte ha...
Skulle de inte gå att ha nån mindre kylare då? trattarna blir ju skitsnygga, själv råka jag handla en förgasare igår
Vi behöver bildbevis på din förgasare ;-) Ne.. Jag hade en hyffsad lösning på kylning innan, med en gammal snygg expansionstank o en liten extern vattenpump... Men nu när jag beslutat o köra metanol, så fyller man bara upp motorn med vatten...
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 524 Inlägg
4 februari 2015
#70
Tumbleweed skrev:
farbrorbozze skrev:
Tumbleweed skrev:
Lite effektivare, men framför allt kommer kylningen funka smidigare! På dragstern är allt blottat, så nått kylsystem kan jag inte ha...
Skulle de inte gå att ha nån mindre kylare då? trattarna blir ju skitsnygga, själv råka jag handla en förgasare igår
Vi behöver bildbevis på din förgasare ;-) Ne.. Jag hade en hyffsad lösning på kylning innan, med en gammal snygg expansionstank o en liten extern vattenpump... Men nu när jag beslutat o köra metanol, så fyller man bara upp motorn med vatten...
Jo, kul o rädda dom gamla trattarna :-)
Aha, tänkte om du kunde göra typ nåt & dra in kylvatten i ramen & låta det cirkulera, kanske ta ut det till en kylare på nåt dolt ställe på bilen. så du kan pluttra runt inne på nån bilträff eller så
Bild kommer så fort den kommer hem... betala den igår & fick ett fraktsedelnummer nyss som jag ska kolla upp nu