3118
Sök

Alla fästen på slutsteg har gått av ?!

221 Inlägg
16 juni 2013
Trådstartare
Fick mig en liten överraskning idag när jag öppnade bagageluckan...

http://bildr.no/view/1640668

Hur fan ska jag få upp slutsteget nu igen? =/
Och är det någon risk att köra runt nu med slutsteget liggandes löst i bagageluckan? Sålänge man inte kör jättehastigt dvs..?

fläskpannkaka
856 Inlägg
16 juni 2013
Åk in på bygghandeln och köp typ spikband och skruva fast det alternativ öppna steget och skruva direkt genom botten fast det.

Hellre blyfot och lustgas, än simfot och syrgas

280 Inlägg
16 juni 2013
Vad är det för steg?

221 Inlägg
16 juni 2013
Trådstartare
Gas pro 600W

280 Inlägg
16 juni 2013
Då antar jag att det är köpt på BRL. De brukar vara bra att ha att göra med. Ring dem och be dem byta ut steget för fästena ska inte gå sönder på det viset.

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
16 juni 2013
Fästena kan mycket väl gå sönder om man skruvar fast steget på en ojämn yta, vilket han uppenbarligen har gjort i detta fallet.

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

280 Inlägg
16 juni 2013
Går samtliga fyra fästen, gjorda i vad som verkar vara minst millimetertjock metall, sönder så tycker jag att det måste var någon form av fabrikationsfel. Jag hade i alla fall inte varit kunnat sälja en sådan produkt med gott samvete.

Att det är ojämnt underlag, om det nu är det, hade kunnat vara en förklaring om fästena gått sönder medans de skruvades fast men knappast en förklaring till att de går sönder under färd. Dessutom så är väl ingen så dum att han skruvar alla fyra fästena så hårt så de knäcks vid monteringen. Ett kan jag förstå men inte alla fyra. Nej, den enda rimliga förklaringen jag kan tänka mig är att det är någon form av fabrikationsfel.

2 024 Inlägg
16 juni 2013
Så som det ser ut på bilden så förutsätter jag att skruvarna har dragits lite för hårt så sprickor har uppstått i det gjutna godset och sen har det bara varit en tidsfråga innan fötterna lossnat. Lätt hänt om man skruvar fast nåt över en upphöjd yta sådär.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

221 Inlägg
17 juni 2013
Trådstartare
Har mailat brl med bild och så får vi se om de vill byta ut den på garanti eller hur de vill göra! smile

Sök