3314
Sök

Audi s4 2.2t AAN, vart går vattenröret till turbon?!?!

Herr
1 722 Inlägg
25 juni 2013
Trådstartare
har googlat har tittat, men jag hittar fan inte vart vattenslangen till turbon går från vattenröret..

http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … age=187689 Där hittade jag en bild, men på min motor är den pluggad någonstans, för killen innan mej har använt en turbo som enbart var oljekyld.

Hittar inte alls vart den slangen kommer ifrån..

Någon som har någon bild eller är extremt pedagogisk på att förklara vart slangen går.

Vatten ut har jag inga problem med, men in... och visst är båda anslutningar 10mm~ mot blocket och någonstans där vid vattenröret?

tacksam för snabbt svar, då det är det enda som fattas innan uppstart...

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

3 Inlägg
25 juni 2013
På bilden du länkade ser du klart och tydligt hur det går. På mitten av vattenröret som sitter under insuget (det silvriga ovanför blocket på bilden) sitter det en anslutning i underkant på vattenröret, typ centrisk mellan de mittersta rören som går in i toppen. Ser ut att vara lite grön på bilden. sen sitter det en gummislang på typ 5cm som i sin tur sitter på ett metallröret som går på framsidan av motorn på insidan av kamremmen (se din bild). Metallröret går hela vägen fram till turbon och är skruvat i toppen på turbon med en slags skruvkoppling.

Herr
1 722 Inlägg
25 juni 2013
Trådstartare
NicklasKrey skrev:
På bilden du länkade ser du klart och tydligt hur det går. På mitten av vattenröret som sitter under insuget (det silvriga ovanför blocket på bilden) sitter det en anslutning i underkant på vattenröret, typ centrisk mellan de mittersta rören som går in i toppen. Ser ut att vara lite grön på bilden. sen sitter det en gummislang på typ 5cm som i sin tur sitter på ett metallröret som går på framsidan av motorn på insidan av kamremmen (se din bild). Metallröret går hela vägen fram till turbon och är skruvat i toppen på turbon med en slags skruvkoppling.

Mot vattenröret, är den kopplad med en slang mot en nippel där?

HMM, kikade lite mer nogrant nu, vad jag såg på "vattenröret" så sitter det någonting gänget upp i röret.. nån platt bult, med insex eller nåt... Sitter det normalt en banjokoppling där? För då kan jag förstå hur det ska se ut..

jag gängar helt enkelt ut den bulten, i med en banjokoppling med nippel ut, till en slang och vidare till turbo...

har jag fattat detta rätt?

mvh

3 Inlägg
25 juni 2013
Ja, precis. Det ska sitta en skruvad banjokoppling där. Så gör som du säger, skruva bort bulten och dit med en banjokoppling där med slang anslutning typ en sådan: http://www.ga1.se/banjokoppling-p-370-c-176.aspx

Sen är det bara att tuta och köra.

Herr
1 722 Inlägg
25 juni 2013
Trådstartare
Du ska ha tack! smile

Sök