4295
Sök

Nissan 200 s13 feltänder efter topppackningsbyte

system7
737 Inlägg
2 augusti 2013
#21
ludwiglionell skrev:
I_am_lost1 skrev:
ludwiglionell skrev:
Har ställt veven rätt igenom workhopmanual osv så den är korrekt inställd men nu vill den ej starta alls står o puttrar lite men går ej igång, den är inlämnad hos fvk i hölö som misstänker att casen är pajj, men vi får se han ska tydligen va expert på dessa bilar så de löser sig nog smile

kolla över hur du har kopplat soppan yikes

Dem är rätt kopplade vi markerade upp dem innan vi tog isär dem
Och den får bra med soppa till tändstiften smile

ta en extra titt på spolarna och tändstiften smile

NISSAN 200SX S13 2JZ
kolla in projektet här-> GARAGET.org

system7
737 Inlägg
2 augusti 2013
#22
https://www1.garaget.org/gallery/images/186/185812/185812-0b8e7d4f5c60ed468886d01784b35615.jpg
kolla så du har den där piggen kvar, bild stulen från drift

NISSAN 200SX S13 2JZ
kolla in projektet här-> GARAGET.org

588 Inlägg
5 augusti 2013
Trådstartare
#23
Bilen går hur fint som helst nu efter FVK i hölö, men nu kokar bilen ständigt samt att tomgången försvunnit nu, allt var perfekt innan första kokningen, någon som har någon aning? Jag gissar på termostaten! Samt att den kokade igår och startar ej nu!


7 274 Inlägg
5 augusti 2013
#24
ludwiglionell skrev:
Bilen går hur fint som helst nu efter FVK i hölö, men nu kokar bilen ständigt samt att tomgången försvunnit nu, allt var perfekt innan första kokningen, någon som har någon aning? Jag gissar på termostaten! Samt att den kokade igår och startar ej nu!

Låter som att toppackningen har gjort sitt.


588 Inlägg
5 augusti 2013
Trådstartare
#25
Brains skrev:
ludwiglionell skrev:
Bilen går hur fint som helst nu efter FVK i hölö, men nu kokar bilen ständigt samt att tomgången försvunnit nu, allt var perfekt innan första kokningen, någon som har någon aning? Jag gissar på termostaten! Samt att den kokade igår och startar ej nu!

Låter som att toppackningen har gjort sitt.

Den är ju nybytt? Hur kan den pajja på 3 veckor?


7 120 Inlägg
5 augusti 2013
#26
Toppen kanske har en spricka eller är skev?
Vad för toppackning satte du dit? Kopia eller original?

588 Inlägg
5 augusti 2013
Trådstartare
#27
Aerodynamik skrev:
Toppen kanske har en spricka eller är skev?
Vad för toppackning satte du dit? Kopia eller original?

Satte dit orginal packning från mekonomen, kollade komp förra veckan på proffs verkstad och då vare 10,5 bar i alla fyra


5 119 Inlägg
5 augusti 2013
#28
ludwiglionell skrev:
Aerodynamik skrev:
Toppen kanske har en spricka eller är skev?
Vad för toppackning satte du dit? Kopia eller original?

Satte dit orginal packning från mekonomen, kollade komp förra veckan på proffs verkstad och då vare 10,5 bar i alla fyra

då satte du dit en piratpackning alltså wink
Har du bra värme i bilen? tänkte så att vattnet cirkulerar.
En annan sak du kan göra är att be en verkstad kolla din kylarvätska med en co2 mätare. känner av avgaser i kylarvätskan.
blir båda dina kylarslangar varma? (så an inte kan ta i dom) om dom båda blir varma kan det vara kass kylare eller termostat.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

588 Inlägg
5 augusti 2013
Trådstartare
#29
mb_pucken skrev:
ludwiglionell skrev:
Aerodynamik skrev:
Toppen kanske har en spricka eller är skev?
Vad för toppackning satte du dit? Kopia eller original?

Satte dit orginal packning från mekonomen, kollade komp förra veckan på proffs verkstad och då vare 10,5 bar i alla fyra

då satte du dit en piratpackning alltså wink
Har du bra värme i bilen? tänkte så att vattnet cirkulerar.
En annan sak du kan göra är att be en verkstad kolla din kylarvätska med en co2 mätare. känner av avgaser i kylarvätskan.
blir båda dina kylarslangar varma? (så an inte kan ta i dom) om dom båda blir varma kan det vara kass kylare eller termostat.

Jag ska kolla dina tips så fort jag får igång den, då den kokade igår går ej igång nu!


1 741 Inlägg
5 augusti 2013
#30
Så du gjorde komptest innan den kokade och det var bra. Men inte efter den kokat?

En termostat brukar inte fastna i stängt läge.

Hur körde du innan den kokade? Bara på tomgång eller kört hårt?
Senast redigerat av tecman (5 augusti 2013)

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

588 Inlägg
5 augusti 2013
Trådstartare
#31
tecman skrev:
Så du gjorde komptest innan den kokade och det var bra. Men inte efter den kokat?

En termostat brukar inte fastna i stängt läge.

Hur körde du innan den kokade? Bara på tomgång eller kört hårt?

Körde ganska hårt från botkyrka till alby, ungefär en mil, sen stod den på tomgång 10 min och sen körde jag lungt  sen tvärdog bilen o mätaren på rött samt att den bara stog o tuggade på startmotorn utan... resultat


system7
737 Inlägg
6 augusti 2013
#32
men hur hårt har du dragit åt toppen? sitter toppen i bultar eller skruvar?

NISSAN 200SX S13 2JZ
kolla in projektet här-> GARAGET.org

588 Inlägg
6 augusti 2013
Trådstartare
#33
I_am_lost1 skrev:
men hur hårt har du dragit åt toppen? sitter toppen i bultar eller skruvar?

Nu vet jag inte exakt veridmomentet men vi läste på baksidan av förpackningen då man skulle dra vossa bultar i ett speciellt mönster o hårdhet sen skulle man öka vridet o dra på mer samt i ett speciellt mönster


...has left the building...
4 474 Inlägg
6 augusti 2013
#34
Har du momentnyckel?

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

588 Inlägg
6 augusti 2013
Trådstartare
#35
dawwe skrev:
Har du momentnyckel?

Yes vi använde momentnyckel o dubbelkollade allt !

Blir så less på bilfan , går i tankar nu om att sälja aset men vi för se om jag hittar felet sad


system7
737 Inlägg
6 augusti 2013
#36
ludwiglionell skrev:
I_am_lost1 skrev:
men hur hårt har du dragit åt toppen? sitter toppen i bultar eller skruvar?

Nu vet jag inte exakt veridmomentet men vi läste på baksidan av förpackningen då man skulle dra vossa bultar i ett speciellt mönster o hårdhet sen skulle man öka vridet o dra på mer samt i ett speciellt mönster

det låter bra, men jag har för mig att det inte alls är samma moment på bultar, är det arp bultar du kör med? smile

NISSAN 200SX S13 2JZ
kolla in projektet här-> GARAGET.org

588 Inlägg
8 augusti 2013
Trådstartare
#37
I_am_lost1 skrev:
ludwiglionell skrev:
I_am_lost1 skrev:
men hur hårt har du dragit åt toppen? sitter toppen i bultar eller skruvar?

Nu vet jag inte exakt veridmomentet men vi läste på baksidan av förpackningen då man skulle dra vossa bultar i ett speciellt mönster o hårdhet sen skulle man öka vridet o dra på mer samt i ett speciellt mönster

det låter bra, men jag har för mig att det inte alls är samma moment på bultar, är det arp bultar du kör med? smile

Nej nej det är orginal bultar:)


Proffsig amatör
91 Inlägg
8 augusti 2013
#38
ludwiglionell skrev:
I_am_lost1 skrev:
ludwiglionell skrev:

Nu vet jag inte exakt veridmomentet men vi läste på baksidan av förpackningen då man skulle dra vossa bultar i ett speciellt mönster o hårdhet sen skulle man öka vridet o dra på mer samt i ett speciellt mönster

det låter bra, men jag har för mig att det inte alls är samma moment på bultar, är det arp bultar du kör med? smile

Nej nej det är orginal bultar:)

Då har du köpt nya bultar hoppas jag? :o

Så länge det är dyrt är det bra!

1 741 Inlägg
8 augusti 2013
#39
Du har alltså korsdragit alla bultar med ganska lågt moment, hårdare, lättat alla, sedan upprepat detta (Förutom lätta)... sedan vinkeldragit dom i slutändan?

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

system7
737 Inlägg
8 augusti 2013
#40
ja skruvar då med andra ord, du har väll köpt nya skruvar? roll

NISSAN 200SX S13 2JZ
kolla in projektet här-> GARAGET.org


Sök