3615
Sök

Volvo 745, cab & V8

Tjenixen! Nu är det dags att ge alla pessimister en knäpp på näsan för nu ska min pärla få smaka på vinkelslipen! Ska bygga om min 745a -89 till en cab. Har köpt mig en Cheva 350 motor och skaffat en 700 låda som ska i. Två extra... Visa mer

151 691 Visningar
Uppdaterades senast 11 oktober 2015
159 Inlägg
21 oktober 2014
Trådstartare
Danne_1977 skrev:
Nathalie93 skrev:
Danne_1977 skrev:

Är det nån speciell tanke som ligger till grund för valet av motor ? jag menar har du även funderat på andra alternativ innan du bestämde ?

ja jag har funderat på andra motorer, men jag har fastnat för just den motorn.
varför? bra fråga! är väl lite barndoms grejer som spelar in, motorn är hållbar och det är som musik i mina öron när det drar igång. så  enkelt är det smile

Förstår, låter som ett bra val, det är ju ett enkelt koncept och hållbart i nästan alla lägen, reservdelar finns det hur mycket som helst att få tag på, och billigt är det dessutom. Lättskruvat på alla sätt.

ja precis ! smile

Stjäl inte
Staten hatar konkurrens! ;)

62 Inlägg
21 oktober 2014
Prem lagd! smile Roligt projekt big_smile

159 Inlägg
21 oktober 2014
Trådstartare
Sputnikk skrev:
Prem lagd! smile Roligt projekt big_smile

tack! vad roligt !rollbig_smile

Stjäl inte

62 Inlägg
21 oktober 2014
Det är ett intressant bygge så det är klart man ska följa smile Sen är det roligt att det är en tjej som gör allt big_smile

90 Inlägg
21 oktober 2014
Å sen är ja u alltid en kompressor matad bil fränt

159 Inlägg
21 oktober 2014
Trådstartare
skyliner_1958 skrev:

ja det e litta fräckt roll

Stjäl inte

90 Inlägg
21 oktober 2014
Nathalie93 skrev:
skyliner_1958 skrev:

ja det e litta fräckt roll

Ja iaf vrider nästan nacken av mig dom gånger ja ser de, kvittar va de sitter i för bil

Badluck Bandits
31 Inlägg
21 oktober 2014
Jag har en 1031 axel till 7/940 som där förmodligen gått nått lager på, fina kuggar men den knackade lite när man släppte gasen. Rullar den till stena imorgon så är det av intresse får du vara snabb! Den ligger nere hos Johan i backen, så det är ju inte besvärligt långt heller !

"det är inte lönt att grubbla på saker ovanför ditt medvetande"

159 Inlägg
22 oktober 2014
Trådstartare
vEight skrev:
http://www.blocket.se/orebro/Cheva_350_kompressor_motor_56659163.htm?ca=8&w=2

såg den med, lagom fet! wink

Stjäl inte

Baronen
1 434 Inlägg
22 oktober 2014
Nathalie93 skrev:
vEight skrev:

Ganska bra pris smile

Elbilar kan dra åt helvete.

159 Inlägg
22 oktober 2014
Trådstartare
vEight skrev:
Nathalie93 skrev:
vEight skrev:

Ganska bra pris smile

ja & han har fanimaj gått ner i pris med, la ute för 65 innan smile

Stjäl inte

34 Inlägg
23 oktober 2014
Kul projekt, kanske kan bli en anledning att hänga här oftare igen. Det här kommer jag följa smile

159 Inlägg
23 oktober 2014
Trådstartare
_Magnus_ skrev:
Kul projekt, kanske kan bli en anledning att hänga här oftare igen. Det här kommer jag följa smile

vad roligt att höra! taack ! smile smile

Stjäl inte

548 Inlägg
23 oktober 2014
Roligt projekt, kommer följas! Något man kommer se i kristianstad på träffarna? smile

Mindre risk för understyrning om man alltid ser till att ha överstyrning ;)
Kolla gärna in mitt nya projekt, Volvo Amazon "Amzen"
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=280706

159 Inlägg
23 oktober 2014
Trådstartare
volvo-majkii skrev:
Roligt projekt, kommer följas! Något man kommer se i kristianstad på träffarna? smile

kul & höra! smile så fort den är färdig kommer den vara lite överallt i Sverige, så Kristianstad är inte uteslutet  och inte så farligt långt härifrån heller för den delen smile

Stjäl inte

548 Inlägg
23 oktober 2014
Nathalie93 skrev:
volvo-majkii skrev:

kul & höra! smile så fort den är färdig kommer den vara lite överallt i Sverige, så Kristianstad är inte uteslutet  och inte så farligt långt härifrån heller för den delen smile

Okey, tänkte du kanske bodde där ikring? smile Själv har man ca 5 mil tror jag det va dit men brukar vara på alla träffarna där. smile

159 Inlägg
23 oktober 2014
Trådstartare
volvo-majkii skrev:
Nathalie93 skrev:
volvo-majkii skrev:

Okey, tänkte du kanske bodde där ikring? smile Själv har man ca 5 mil tror jag det va dit men brukar vara på alla träffarna där. smile

haha nej jag bor vid Örkelljunga, så är väl ca.. 7-8 mil för min del :p

Stjäl inte

548 Inlägg
23 oktober 2014
Nathalie93 skrev:
volvo-majkii skrev:
Nathalie93 skrev:

Okey, hade vart kul och se han i verkligheten sen.. Satt datum då den skall vara klar? smile Och hur skall du göra med "bakluckan"? smile

159 Inlägg
23 oktober 2014
Trådstartare
volvo-majkii skrev:
Nathalie93 skrev:
volvo-majkii skrev:

Okey, hade vart kul och se han i verkligheten sen.. Satt datum då den skall vara klar? smile Och hur skall du göra med "bakluckan"? smile

jadå smile haha nej, jag har ju inriktningar men insett att allt kan hända längst vägen :p haha!
baklukan är fastsvetsad, så den går inte att öppna :p ska bygga ett utdragbart utrymme under istället där reservhjulet egentligen ska vara. om du förstår hur jag menar nu ? tongue

Stjäl inte

Sök