2841
Sök

Två skadade i streetrace

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
23 juli 2013
HereComesTrouble skrev:
Vettemannen skrev:
HereComesTrouble skrev:

Samtliga race jag varit på så står publiken precis så som du säger, står det folk precis vid kanten så hade jag inte kört. Det bästa är med all publik bakom starten.

Det är inte mycket säkrare, men det är verkligen inte livsfarligt som vissa andra vill ge sken av.
I så fall hade olyckorna varit jävligt många fler än vad dom är idag.
Hur många race körs det varje natt? 1000?

Du är bara en av hur många? Alla andra som trycker plattan i mattan och kör 1 meter från publiken. Det är ju helt horribelt!

/Benny

Och du är expert på att alltid ge meningslösa inlägg i debatter som inte vet någonting om.
Det är horribelt!

Jag såg en film på youtube där det filmades med publik 1 meter från bilarna hela vägen fram och så ser det ut för det mesta. Den filmen du la upp är inte nåt som visar hur det är normalt.

Tack för påhoppet! wink

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Livsnjutare
1 707 Inlägg
23 juli 2013
UhrJr skrev:
HereComesTrouble skrev:
UhrJr skrev:
Har man A.C.A.B under sitt namn och skriver på det viset du gör så är man låst. Du är en "fuck the system" typ på alla sätt och vis.

Det finns undantag i allt.
Men det ska inte behöva gå så långt att man måste tvinga fram vad man vill ha.

Nej det är inte mer ordning på nattliga olagliga race än på tex mantorp, sluta säga emot för att det är häftigt.
Bara för att killen i uppliningen inte vet vart parkeringen ligger är det inte sämre ordning än på era race. Han är utbildad i att vinka fram och släppa iväg bilar.
Det är dessutom oräkneligt många säkerhetsfunktionärer på riktiga race.

Ta bara ett snabbt exempel. Vad gör ni om en bil börjar brinna? Det sitter någon fastklämd i t-shirt och shorts inne i bilen. Sliter du ut din 0,5l brandsläckare från Jula och tömmer in i bilen?

Det är liksom ingen idé att diskutera. Självklart är det bättre säkerhet och ordning på ett riktigt evenemang.

Säga emot för att det är häftigt? ;P Sluta vara sån fjant bara för att inte racen här är lika dåligt skötta som hos dig.

Pratade inte om snubben i uppliningen utan dom som står precis brevid parkeringen :p

Naturligtvis finns det ordentliga släckare på plats som klarar dom flesta bränslen.
Bilarna ska vara märkta med vilket bränsle dom kör med också för den delen.

Så nej, inga jula släckare på 0,5l.

Har du komplex för någonting eller bara PMS?

Nu kommer påhoppen och skällsorden.

Okej, det finns en brandsläckare på plats... Utrustning för att hantera en livsfarlig situation där en bil ligger upp och ner och brinner med föraren fastklämd? Brandsäkra kläder? Tränade brandmän?
Nej jag skulle inte tro det.
Med din attityd kan man tro att brandmän, poliser, sjukvårdspersonal mm bara är ploj. "Vem som helst kan väl sköta det där larvet. Fan Macke gjorde ju lumpen." roll

Killen bredvid parkeringen är förmodligen någons brorsa som fick en 5-hundring för att peka åt olika håll. Hittar du inte parkeringen själv är ju du lika knäpp. Det har ju knappast något med säkerheten att göra.

Absolut finns det kapacitet för att hantera diverse ryss angrep, dom kommer nog snart!

Brandkåren har sin station ungefär 3min körväg från där racen brukar hållas.
Det bör räcka.

Nu var det bara ett exempel, men kunskapen hos dom flesta funkisar på edps är skrämmande låg.

Livsnjutare
1 707 Inlägg
23 juli 2013
Vettemannen skrev:
HereComesTrouble skrev:
Vettemannen skrev:

Du är bara en av hur många? Alla andra som trycker plattan i mattan och kör 1 meter från publiken. Det är ju helt horribelt!

/Benny

Och du är expert på att alltid ge meningslösa inlägg i debatter som inte vet någonting om.
Det är horribelt!

Jag såg en film på youtube där det filmades med publik 1 meter från bilarna hela vägen fram och så ser det ut för det mesta. Den filmen du la upp är inte nåt som visar hur det är normalt.

Tack för påhoppet! wink

/Benny

Jag har inte lagt upp någon film min kära vän smile

Nordic Tuning i Norrköping
839 Inlägg
23 juli 2013
HereComesTrouble skrev:
UhrJr skrev:
HereComesTrouble skrev:

Säga emot för att det är häftigt? ;P Sluta vara sån fjant bara för att inte racen här är lika dåligt skötta som hos dig.

Pratade inte om snubben i uppliningen utan dom som står precis brevid parkeringen :p

Naturligtvis finns det ordentliga släckare på plats som klarar dom flesta bränslen.
Bilarna ska vara märkta med vilket bränsle dom kör med också för den delen.

Så nej, inga jula släckare på 0,5l.

Har du komplex för någonting eller bara PMS?

Okej, det finns en brandsläckare på plats... Utrustning för att hantera en livsfarlig situation där en bil ligger upp och ner och brinner med föraren fastklämd? Brandsäkra kläder? Tränade brandmän?
Med din attityd kan man tro att brandmän, poliser, sjukvårdspersonal mm bara är ploj. "Vem som helst kan väl sköta det där larvet. Fan Macke gjorde ju lumpen." roll

Killen bredvid parkeringen är förmodligen någons brorsa som fick en 5-hundring för att peka åt olika håll. Hittar du inte parkeringen själv är ju du lika knäpp. Det har ju knappast något med säkerheten att göra.

Absolut finns det kapacitet för att hantera diverse ryss angrep, dom kommer nog snart!

Det bör räcka.

Nu var det bara ett exempel, men kunskapen hos dom flesta funkisar på edps är skrämmande låg.

Brandkåren är nog jättesugna på att komma ner och hjälpa er med tanke på vad ni gör med deras kollegor (polisen) när dom ska fram.
Eran kompis i den brinnande bilen är grillchips innan brandkåren ens fått ett samtal.

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.

Livsnjutare
1 707 Inlägg
23 juli 2013
UhrJr skrev:
Det finns nu 3 saker den vanlige internetryttaren kan göra.
1. Han kan medge att han har fel.
2. Han kan lägga fram att hans åsikt skiljer sig från de andras och att det är helt okej.
3. Han kan måla in sig i ett hörn och sparka med armar och ben åt alla håll samtidigt som han gapar och skriker fula ord.

1an är väldigt ovanlig, både i verkligheten och på internet.
2an är mer vanlig i det verkliga livet, det är denna majoriteten använder.
3an är vanligast på internet. Den kan även ses hos alkoholpåverkade människor på fest. Slutar oftast i slagsmål.

Ser fram emot alternativ 3 :p

Det är inte jag som har problem med att folk använder bilen på nätterna, det är du.
Det är även du som envist hävdar att det är fruktansvärt farligt men inte har någon som helst fakta som visar att det sker mer olyckor på nätterna än på strippen.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
23 juli 2013
HereComesTrouble skrev:
Vettemannen skrev:
HereComesTrouble skrev:

Det är horribelt!

Tack för påhoppet! wink

/Benny

Näe, ser nu att det är Carpe Diem som la upp den. Jag ber om ursäkt i alla fall.

Men detta står jag ändå för:
""Jag såg en film på youtube där det filmades med publik 1 meter från bilarna hela vägen fram och så ser det ut för det mesta.""

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Livsnjutare
1 707 Inlägg
23 juli 2013
UhrJr skrev:
HereComesTrouble skrev:
UhrJr skrev:

Det bör räcka.

Brandkåren är nog jättesugna på att komma ner och hjälpa er med tanke på vad ni gör med deras kollegor (polisen) när dom ska fram.
Eran kompis i den brinnande bilen är grillchips innan brandkåren ens fått ett samtal.

Glömt bort släckaren? wink

Du bygger samtliga dina påståenden på fantasier.

I mitt område är det aldrig någon som gör något med dom stackars poliserna.
Tom buss trafiken släpps förbi roll
Vad dom gör i tex Stockholm får stå för dom.

Livsnjutare
1 707 Inlägg
23 juli 2013
Vettemannen skrev:
HereComesTrouble skrev:
Vettemannen skrev:

Tack för påhoppet! wink

/Benny

Näe, ser nu att det är Carpe Diem som la upp den. Jag ber om ursäkt i alla fall.

""Jag såg en film på youtube där det filmades med publik 1 meter från bilarna hela vägen fram och så ser det ut för det mesta.""

/Benny

Kan inte svara för hur det är på andra ställen, hävdar fortfarande att i Örebro området brukar racen skötas väldigt bra. Sen kanske man kan fundera på vad publiken har bakom pannbenet som ställer sig 1m ifrån en väg där bilar ska köra fullgasrepa?

839 Inlägg
23 juli 2013
HereComesTrouble skrev:
UhrJr skrev:
2. Han kan lägga fram att hans åsikt skiljer sig från de andras och att det är helt okej.
3. Han kan måla in sig i ett hörn och sparka med armar och ben åt alla håll samtidigt som han gapar och skriker fula ord.

3an är vanligast på internet. Den kan även ses hos alkoholpåverkade människor på fest. Slutar oftast i slagsmål.

Det är inte jag som har problem med att folk använder bilen på nätterna, det är du.
Det är även du som envist hävdar att det är fruktansvärt farligt men inte har någon som helst fakta som visar att det sker mer olyckor på nätterna än på strippen.

Jag säger inte att det är farligt. Jag säger att när det väl händer något är kört av den enkla anledningen som jag påvisade i mitt exempel på en bil som börjar brinna.

Du har redan varit på 3an, men sen lugnade du ner dig när du kom på dig själv.

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
23 juli 2013
HereComesTrouble skrev:
Thunderbird88 skrev:
HereComesTrouble skrev:

Samtliga race jag varit på så står publiken precis så som du säger, står det folk precis vid kanten så hade jag inte kört. Det bästa är med all publik bakom starten.

Det är inte mycket säkrare, men det är verkligen inte livsfarligt som vissa andra vill ge sken av.
I så fall hade olyckorna varit jävligt många fler än vad dom är idag.
Hur många race körs det varje natt? 1000?

Det är inte en garanterad död bara för att man åker och kollar på ett streetrace.
Men är olyckan framme är det mycket större chans att föraren mosar ut i publiken än på en riktig bana.

Befinner sig publiken bakom starten som dom gör på seriösa race så är väl chansen i det närmaste obefintlig att det sker?
Dom värsta olyckorna genom alla tider har skett på bana och inte på gatan.

Jo, det är helt säkert att stå bakom bilarna vid starten.
Tills någon råkar ha kvar backen i när han ska dra iväg roll

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

839 Inlägg
23 juli 2013
HereComesTrouble skrev:
UhrJr skrev:
HereComesTrouble skrev:

Det bör räcka.

Glömt bort släckaren? wink

Du bygger samtliga dina påståenden på fantasier.

I mitt område är det aldrig någon som gör något med dom stackars poliserna.
Tom buss trafiken släpps förbi roll
Vad dom gör i tex Stockholm får stå för dom.

Men glöm den där jäkla brandsläckaren, den kommer inte lösa ett skit.

Ja precis, ni släpper fram polisen och låter dom ta era kompisar.

839 Inlägg
23 juli 2013
Thunderbird88 skrev:
HereComesTrouble skrev:
Thunderbird88 skrev:

Det är inte en garanterad död bara för att man åker och kollar på ett streetrace.
Men är olyckan framme är det mycket större chans att föraren mosar ut i publiken än på en riktig bana.

Befinner sig publiken bakom starten som dom gör på seriösa race så är väl chansen i det närmaste obefintlig att det sker?

"Ääh lägg av, sånt händer ju inte..."
Nej men när det väl gör det så går det illa.

"Jaa men om man får en meteorit i huvudet då??"
Bla bla bla

Så nu har vi skrivit vad som kommer sägas i 3 sidor framöver.

Livsnjutare
1 707 Inlägg
23 juli 2013
UhrJr skrev:
HereComesTrouble skrev:
UhrJr skrev:

Jag säger inte att det är farligt. Jag säger att när det väl händer något är kört av den enkla anledningen som jag påvisade i mitt exempel på en bil som börjar brinna.

Hur många bilar på streetrace börjar brinna med dödsfall som resultat?
Återigen, fakta min vän..inte fantasier och tänk om.

Har ingenting alls emot alternativ 3 roll

693 Inlägg
23 juli 2013
HereComesTrouble skrev:
Vettemannen skrev:
HereComesTrouble skrev:

/Benny

Kan inte svara för hur det är på andra ställen, hävdar fortfarande att i Örebro området brukar racen skötas väldigt bra. Sen kanske man kan fundera på vad publiken har bakom pannbenet som ställer sig 1m ifrån en väg där bilar ska köra fullgasrepa?

Det är därför det är säkrare på typ mantorp med avbärrarräcken mot publiken. Sen som sagt har du redan varit på trean på hur man beter sig på internet

Livsnjutare
1 707 Inlägg
23 juli 2013
Thunderbird88 skrev:
HereComesTrouble skrev:
Thunderbird88 skrev:

Men kom igen nu, i så fall ligger edps illa till med som har folk som sopar, bilar som värmer mm bakom starande bil.

839 Inlägg
23 juli 2013
Jag förstår att du inte har något emot alternativ 3. Det passar din livsstil säkert alleldes utmärkt.

Det är inte så jättevanligt med dödsfall överhuvudtaget inom racing i Sverige skulle jag påstå. Är det för att det är så dålig säkerhet måntro?

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
23 juli 2013
HereComesTrouble skrev:
UhrJr skrev:
HereComesTrouble skrev:

Hur många bilar på streetrace börjar brinna med dödsfall som resultat?
Återigen, fakta min vän..inte fantasier och tänk om.

Har ingenting alls emot alternativ 3 roll

I säkerhetstänk ska man väl gå på vad som kan hända och inte på vad som har hänt?
När det gäller säkerhet så tänker jag det värsta som kan hända utan att överdriva (typ Independence Day). Men jag kanske tänker fel? smile

HereComesTrouble skrev:
Thunderbird88 skrev:
HereComesTrouble skrev:

Men kom igen nu, i så fall ligger edps illa till med som har folk som sopar, bilar som värmer mm bakom starande bil.

Att backa in i en bil som gör en burnout är inte så farligt. Jag menar, personen i bilen bakom sitter väl oftast ändå med riktiga bälten osv på sig. Så det studsar nog till och sen är man bara riktigt förbannad. Men man sitter inte fastklämd unden fyrlänken på en 1200hk bil.
Senast redigerat av Thunderbird88 (23 juli 2013)

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

839 Inlägg
23 juli 2013
HereComesTrouble skrev:
Thunderbird88 skrev:
HereComesTrouble skrev:

Utbildade människor som får betalt, är försäkrade och medvetna om riskerna.

Helt annan sak.

Livsnjutare
1 707 Inlägg
23 juli 2013
Streetfreak skrev:
HereComesTrouble skrev:
Vettemannen skrev:

/Benny

Det är därför det är säkrare på typ mantorp med avbärrarräcken mot publiken. Sen som sagt har du redan varit på trean på hur man beter sig på internet

Hur ofta blir publiken skadad i samband med street race?

3:an var svaret på vilken kategori mr "måste hävda sig" placerade mig i, ingenting annat.

Livsnjutare
1 707 Inlägg
23 juli 2013
UhrJr skrev:
Jag förstår att du inte har något emot alternativ 3. Det passar din livsstil säkert alleldes utmärkt.

Det är inte så jättevanligt med dödsfall överhuvudtaget inom racing i Sverige skulle jag påstå. Är det för att det är så dålig säkerhet måntro?

Hur många dödsfall är det inom streetracingen då?

Sök