Tackar till föregående inlägg !
.
Nu så var det dags att göra en provmontering av karossen på det nya chassit.
För detta konstruerade jag en egen lyftanordning. Efter att studerat många olika beskrivningar på karosslyft, så kom jag fram till ett lyftok där man kan justera i alla leder, för att göra lätta justeringar. Tyngdpunkten på denna hamnar rakt över vindrutan, nästan i höjd med övre ramen. nu är det ingenting i, bara kaross, o den är uppskattad till mellan 250-300kg.
fabriken har innan man monterat rutor, 4 fästpunkter som jag använt, fram där Z-baren infästs, o bakom dörren finns lyftögle hål. dessa funkade bra, o det gick lätt att lyfta upp den, med balans.
sen gick det sämre.....
Den motorlyft vi använde räckte inte till, så jag fick inte upp karossen tillräckligt högt, o det nya chassit med motor o bränsletank tog i.
Det blir till att göra en högre infästning för en talja i taket.....
får återkomma med det...
Jag behöver provmontera, då många punkter är modifierade i det nya chassit. infästningar för störtbåge, 6 punkter.
frigång för stötdämparinfästning. rambredd vid kick up, förstärning vid kick-up. o samtliga karossfästen som är flyttade. kom ihåg att detta ursprungligen är en C3 ram som använts.
.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/146/145357/145357-8be28fc51b77609e2c4a8c08d873bea7.jpg]()
.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/146/145357/145357-336fcede41e1e64f511b6ac9a477ee67.jpg]()
.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/146/145357/145357-1ea7b1302dd1b6f52b26fed58bc02a02.jpg]()