macke-92 skrev:
Vad menar du gins det olika?
Det gör det absolut.
Inom VAG har du; originalmonterat, CG och senare DEFA som alla går att få "från säljaren"
Att larmet ska avlarma för att du låser upp med nyckel har jag aldrig varit med om. Känns dessutom som om det motverkar funktionen lite (om du då dyrkar upp låset (vilket kanske iofs inte "vem som helst gör, men iaf) så skulle bilen då inte larma)
Det är inte heller helt ovanligt att larm ställer sig i "armed" läge när du bryter strömmen, helt enkelt som ett sabotageskydd.
Annars skulle ev. tjuv kunna dra rutan, öppna huven, av med batteripolen medan larmet går i några sekunder och sen bara sätta tillbaka batteripolen och larmet skulle vara deaktiverat
Är det bilen på din sida så har du, ANTAGLIGEN ett 950/S/VAG-larm och är så fallet har det säkerligen kopplats in så att du fått dubbla immo. Du har ju en i bilen redan, och sen då även larmets, därav att den inte går att starta när larmet gått.
Fördelen är, om det nu är ett sådant larm du har, att det inte är svårt att få tag i vare sig en larmdosa, eller att plocka bort