3137
Sök

Lägre hastighetsbegränsning innebär inte färre olyckor!!

Berg
424 Inlägg
9 januari 2014
Trådstartare
Mkt intressant Video från Kanada som visar att lägre hastigheter på våra vägar inte gör att olyckorna blir färre utan fler!!

https://www.youtube.com/watch?v=2BKdbxX1pDw#t=185

Bevisar att de Sverige håller på med inte håller!!!!

Fri fart för ett fritt folk!
14 290 Inlägg
9 januari 2014
det känner man själv när det går väldigt sakta så blir åtminstånde jag väldigt slö och bryr mig mindre om körningen. betydligt mycket lättare att missa något som händer..

fast det dom baserar farterna på här i sverige är att procenten dödliga olyckor minskar när farten sänks.

tycker det är rätt skevt tankesätt.

en olycka händer av en anledning tror faktist att det är otroligt sällan farten är Orsaken till olyckan.
men utgången på olyckan visas i farten.

men minskar man att olyckorna ens händer så minskar man dödligheten samtidigt.
eftersom minskad fart oftast gör att folk inte är lika uppmärksamma så borde freqvensen av olyckor öka en del när man sänker farten.

men det vill dom troligen inte ta reda på för dom har den känslan redan men skiter i det.

men sverige som är så j-vla duktiga på att minska dödsolyckor genom sänkt fart..så undrar man hur dom tänkt ang att den 1feb blir det tillåtet att framföra en buss i 100km/h istället för 90km/h men fortfarande får lastbilar bara köra 80km/h

man undrar vad som är skillnaden förutom att det är större risk att någon dör i en buss med 49-58passagerare+chafför än en ensam lastbilschaffis.

nu kör inte jag lastbil utan buss för mig är det skitbra smile men samtidigt förstår jag inte tankesättet

Kör fort så hinner inget hända...

Sök