3591
Sök

Volvo 740 B230k med weber 36/36

19 Inlägg
16 januari 2014
Trådstartare
#1
Tja!

Ny här men har försökt att söka utan något svar.

Bil: Volvo 740 -86
Motor: B230K igenpluggade vacuum slangar och weber 36/36 istället för orginal.
Funkat felfritt och gått riktigt bra hela tiden, pigg, startat direkt, lite högg soppaförbrukning och lite ventilknack.

Detta började igår. Stått inne i värmegarage hela kvällen, Skulle starta den och då small de till i insuget sen gick den igång dock orolig tomgång och HÖGT knack. Provkörde den ca 2-3 km efter den gått upp i temp. Gick fint på första porten upp till kanske 2-2500varv sen orka den inte mer, då tryckte jag full gas så andra porten öppnades, den bluddra till lite och gick upp till 3-4000varv sen fanns de inget mer att hämta. Åkte in med den i garaget och kollade lite. Fanns inget att anmärka på. Tog bort tändstiften som var svarta och sotiga (hög bränsleblandning) inte rört webern men nollställde den och ställde in den igen, då orka den precis upp till 5000varv utan belastning och 4000 när man körde. Fullgas direkt är bara att glömma, då tvär dör den. Lika så dör den ibland på tomgång. Pendlar mellan 500-1000 varv på tomgång. Dock ställt in förgasaren så de inte är lika mycket nu. Låter sur när man gasar ur den.

Åkte och köpte Rotor, fördelare och nya ngk r tändstift. Vart ytterst skillnad när jag bytte de. Vad jag ser så får den soppa, synns i förgasaren iaf.  Kollat de mesta på den och hittar inga fel.

Har som sagt gått hur bra som hällst innan med bra register osv, och bara sådär så går den illa och är slö som attans.

Någon här inne med kunskap som kan det här?


19 Inlägg
16 januari 2014
Trådstartare
#2
Ingen som vet?



Sök