Jag hade själv en gång i tiden en bil som vägrade starta när den var varm, i den satt det en unirvasial tändspole som fungerade utmärkt .Så länge man körde med bilen så gick den bra men så fort man stängde av bilen så vägrade den att starta så länge den var varm man kunde få vänta upp till 1 timme innan den gick att starta proplemet löstes genom att skaffa en orginal tändspole . Universial tändspolen gav fel uteffekt vilket gjorde att den blev för varm och därmed inte fungerade förrän den hade svalnat .... Om du har en sådan motor som det är på bilden i tråden så har du en SOHC-Motor med bränsleinsprutning då har du en elektronisk styrning kallad EEC-IV .Detta system styr såväl tändning och bränsleinsputningssystemet EEC-IV systemet tar emot information från en strömfördelarsensor av Hall-typ och kylvätsketempgivare som är monterad i inloppsröret en spjällägessensor och en luftmängdsmätare alltså ditt problem behöver inte vara tändningsrelaterat det kan även vara bränslerelaterat .Hoppas denna information är behjälplig till ditt problem
Kör Ford för att jag vill inte för att jag måste