3105
Sök

Motordriven skateboard går ej igång!

6 Inlägg
17 maj 2014
Trådstartare
Tjena! Har en motordriven skateboard som ser ut såhär:
http://puu.sh/8Qb8z.jpg

Specifikationerna känner jag inte till och jag vet inte heller vad den heter.
Mitt problem är att den inte vill starta. Den har stått i källaren i närmare 6-8 år orörd så jag vet inte vad som kan ha gått fel. Föråldrad bensin möjligtvis? Jag fyllde på med bensin jag hade i källaren och tryckte på den där pumpknappen på motorn några gånger. Jag kan ändå inte dra igång den. Jag märkte att jag inte ser något flöde genom slangen som är kopplad till motorn så jag kan tänka mig att den är igentäppt.  Jag har för mig att man ska hålla inne gasen medan man drar igång den men det funkar inte.
Det enda jag kan tänka mig göra är att dra och köpa ny bensin men vet inte ifall det nu funkar. Några tips?

EDIT: Om det nu är förgasaren så vet jag inte hur jag ska gå till väga. Träffade precis på den här länken: http://www.twostrokerider.se/hur-du-gor … forgasare/
Det verkar en aning klurigt. Hur mycket kan det här kosta att göra på verkstad?
Senast redigerat av Kazzywed (17 maj 2014)

Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
17 maj 2014
Jag tror du är inne på rätt spår, att det är förgasaren som behöver tömmas på gammal bensin och göras ren. Kolla även bensinfilter (om du har något).

Det krångliga med guiden är inte att göra jobbet, utan att få inställningarna korrekt efteråt.

6 Inlägg
17 maj 2014
Trådstartare
Bebben skrev:
Jag tror du är inne på rätt spår, att det är förgasaren som behöver tömmas på gammal bensin och göras ren. Kolla även bensinfilter (om du har något).

Det krångliga med guiden är inte att göra jobbet, utan att få inställningarna korrekt efteråt.

Jaha.. Men om jag skulle göra det på verkstad, vet du hur mycket det skulle kostat? smile

Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
18 maj 2014
Kazzywed skrev:
Bebben skrev:

Jaha.. Men om jag skulle göra det på verkstad, vet du hur mycket det skulle kostat? smile

Inte den blekaste aning. smile

1 020 Inlägg
18 maj 2014
Inte särskilt svårt.
Räkna varven på ställskruvarna på sidan o eventuelt chokevajern.
Allt annat är fasta munstycke o ska vara i botten.
Böj inte flytdunkarnas fäste.
Skriver du upp var allt satt o antal varv är det bara o återställa det igen.
Hade du inte bott så långt ifrån kunde jag hjälp dig.
Skulle tro flotörren hängt sig pga gammal bensin.
Det är den lilla nålen som sitter med flytdunkarna i botten

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår

Sök