Tjenare!
Nu har jag fått ordning på uppladdningen av bilderna så nu kommer den stora updaten. eller aaah. iaf en update på det som hänt!
Börjat först med en liten historia.
Beställde ett par lite billigare coilovers från Styling4u och dom skulle komma mellan 2-5 arbetsdagar så jag visste att jag skulle ha dom till helgen som var nu. men fick aldrig mina prylar, fick inte heller tag i företaget utan dom svarade inte i telefonen eller på mail så jag valde att avbeställa därifrån samt skjuta upp installationen av coilovers en vecka fram. Men beställde istället från Mr.Tuning där jag köpt ifrån förr med hopp om att få sakerna så snart som möjligt. Slängde iväg en beställning och redan på kvällen samma dag fick jag ett sms om att mina varor var påväg till mig. Hämtade ut Coilovers + kortare Krängninshämmare redan dagen efter. Snacka om snabb leverans asså!
Nog om det, nu kommer lite bilder!
Coilovers precis när dom kommit hem:
Märket på Coilsen är TA-Technix
Då börjar vi då!
Ni får ursäkta att det blev så få bilder. Glömde helt enkelt av mig att ta kort, hade fullt upp med all montering. Men flera bilder kommer komma när jag justerar coilsen i vår sen för Sommardäcken!
När jag började demontera allt i baken så tyckte jag att fjädern satt lite löst. tyckte det var konstigt eftersom den blivit besiktigad med blanka papper 3 dagar innan.
men det slutade med att jag hittade detta:
Började montera andra sidan och hittade detsamma
Båda fjädrarna hade gått av längst ner där den sitter på Bärarmen? och dom små delarna som fastnat satt hårt som fan! Bmw sportfjädrar, hmmm, dom höll tydligen inte måttet så bra... Men tänk såhär, tur att jag bytte då!
Bakdämparna av och dom nya fixade för montering
Fick inga bilder på fjädrarna i fram men original fjädrarna hade blivit ett med Topplagret så oavsett hur mycket jag tryckte ihop fjädern så följde dämparen med ner. Så eftersom jag ändå hade trasiga bakfjädrar och det enda jag hittade då för att köpa nya var ett helt nytt sett så jag tog fram vinkelslipen och kapade bort dom från dämparna. Flyttade över topplagret till Coilsen och monterade.
Började med att skruva upp allt så den nästan blev så hög den kunde bli. Slutade med att jag skruvade ner fronten så jag har ungefär 3cm mellan skärm och däck fram och skruvade ner baken helt i botten.
Fronten kommer sänkas lite till och baken kommer höjjas lite. Men det är saker som kommer hända när våren kommer och sommardäcken kommer på. Eftersom vinterdäcken är 7" breda så går dom innanför skärm och skulle aldrig få på mina 9.5" bak för då skulle dom skrapa fan. så upp lite bak så 19 tummarna går fritt och ner lite fram så kommer det bli bra gött!
Här kommer lite bilder på hur den står idag men coilsen. Kanske inte dom roligaste bilderna eftersom det är piss kallt ute... Men man ser iaf att den blivit lägre! Jag är inte ute efter att skrapa oljetråg eller så. jag vill bara ha ett schysst stance på bilen.
Får hem mina Angel Eyes vilken dag som helst nu så det blir att montera dom så snart som möjligt också!
Har ni några frågor så fråga på!
M_G