Mycket trevlig läsning :-) Ska bli väldigt intressant att se hur bra den kommer att gå på E85. Ni har säkert redan tänkt på det här men gör trycktest på motorn medan den är ur bilen, kan vara väldigt bökigt att fixa läckor när motorn är på plats (fråga mig hur jag vet )
Var det svårt att montera popout detent? Jag ska köpa en sån själv. Men jag gör det nog med lådan på plats
Va inte med när det gjordes men fick visat hur man skulle göra och men motor/låda ur låter det snuskigt enkelt men med motorn uppe kan det nog va en utmaning! Inte omöjligt dock, väldigt trevliga bilar att skruva på IMO Ska bussa in kapten så kanske han kan ge lite instruktioner!
Erkki46 skrev:
Mycket trevlig läsning :-) Ska bli väldigt intressant att se hur bra den kommer att gå på E85. Ni har säkert redan tänkt på det här men gör trycktest på motorn medan den är ur bilen, kan vara väldigt bökigt att fixa läckor när motorn är på plats (fråga mig hur jag vet )
Med tanke på hur den gick innan är det nästan lite läskigt att tänka på! Ska bli så sjuuuukt!
Popout detent kan vara lite av en utmaning att montera med lådan kvar i bilen, dock inget omöjligt med rätt verktyg och lite uppfinningsrikedom. Med lådan ur bilen var det skapligt lätt, förutom att pluggen som täcker för popout detent satt som tusan. Det är en likadan som sitter för oljepåfyllningen till Saab's kortmotor växellådor, och precis som på dem är det stor risk för att dra insex fattningen rund. Så var extremt nogrann med att du verkligen har rätt storlek på insexhylsan och helst knacka den så att den verkligen är i botten
Tackar! Drar ihop sig nu snart är gubbfan tillbaks då blir det bygga soppa system, fixa med spridare, byta BTR, mappas och sedan ska det busas! Kanske blir lite rekond pill med, lite saker i kupén som behöver fixas ^^
Om jag inte minns helt galet så går de på vänster sida av kardan tunneln, och tanken var att byta OEM ledningarna med men det får bli ett senare projekt. Dock så kommer det att bli separat spänning till den nya 450 pumpen, då den kan dra som mest över 20 Ampere vilket jag gissar att orginal kablarna inte direkt uppskattar
Okej bra att veta. De är alltså dolda bakom OEM plasten där. Satan vad plast det är på dessa bilar undertill har just fått hem min från Italien, håller på att gå igenom lite, ska in på storservice nu så man får gå igenom allt, nån trasig damask här o var
..::prosty::..
94 Supra LHD Eurospec 6-Speed
Black/Black