Var kolla på en bil som bruksbil, mailade fram och tillbaks många ggr, frågade flera gånger om bilen är rostfri, den är helt rostfri och det stod i annonsen också, annonsen gav skenet av att det var en bil i verkligen fint skick.
Jag kommer dit, kollar på bilen, den står i garage halvmörkt, ser fin ut på utsidan, jag tänkte ska han inte köra ut den så man kan se den i ljuset, säger till honom köra ut den.
Kollar runt på bilen, ser ok på utsidan, sen börjar man titta under bilen och ser att det är rost precis överallt, lyfter motorhuven kollar, blir då helt avtänd, hela motorblocket korroderat samt färgen avflagnad i stora bitar på toppen, kollar djupare ner och ser stora rostfläckar på balkarna och rören, stänger fort.
Frågar om han bytt kamrem eftersom den nu gått 22000mil, ok inte bytt, du sa den var i fint skick?
Beläggen var helt slut, kanske 1mm kvar eller så....jo jag tänkte bytt sa han, ja gör det innan du säljer den då!!
Plötsligt när man står där och tittar ser man att en stor bit av bakdäcket lossnat så man ser stomen, du den där bilen kan inte gått igenom besiktningen med dom däcken, han står och velar och säger nja jag vet inte bla bla...
Så klart han besiktigat med vinterdäcken som följde med annars hade den ju inte gått igenom....
Bilen var katastrof, jag har nog inte sett så illa skött bil som den, saltet hade fått totalt fäste efter vintrarna och det märktes bilen blivit eftersatt, synd för det var en fin bil i grunden men det var fel ägare som hade den.
Han ville dessutom ha 48 tusen för den, vad kan du ge sa han efter jag totalsågat bilen? han sa då han kunde gå ner till 40, jag sa du får inte en spänn över 30 för bilen, den är så illa skött och det är inte ens säkert jag vill betala 30..
Det är jäkligt irriterande med alla som ljuger i sina annonser, ställer av bilen för slippa skatt vid försäljning, ljuger om ingen rost etc etc....
Förresten, annonsen finns kvar på Blocket, det står helt rostfri fortfarande och i fantastiskt skick.
Senast redigerat av lanab (29 juli 2015)