Body Lift Kit 2"En jävligt kort update.
10:30: Kommer till garaget. Omotiverad, men min enda lediga dag på flera veckor, och ska de blir gjort så får de göras i dag.
11:45 Suckar. suckar. och nojar över att manualen inte överensstämmer med min verklighetsuppfattning. Manualen måste vara felaktigt
14:30Demonterat grillen och försökte få en uppfattning om vilka rör, slangar eller kablar som inte kommer fungera. Tvingar lillebror
Toasted att hjälpa mig, genom att hävda att jag inte kan något alls om bilar och är en fegis.
Lillebror är mera av uppfattningen
"Bara Köra!" Vi skandinaver vet minsann bättre än amerikanska manualer..
![roll](img/smilies/roll.png)
15:10Vi följde inte alls manualen, skruvade inte loss alla saker, tömde inte kylaren, förlängde inte slangarna.
Den stora färggranna lådan innehåller således en massa överflödiga delar.
Body Lift KitVi använde de längre bultarna och de ytterst väldesignade högteknologiska puckarna i hårdplast, resten hamnar i
"bra-att-ha-högen".
15:15Jo, så svårt va de. Loss med gamla bultarna, lyft, peta in plastpuckarna, skruva ihop allt igen.
Som bonus på bilden ovan syns förutom lite lätt oxiderad plåt, även självaste byggherren, årstiden till ära i ett värmande skägg.
16:00 Joxade med kylaren. AC, oljekylare, automatlådekylare låg typ i samma paket som kylaren, med diverse stålrör som böjdes uppåt tillsammans med vattenslangarna. ... Inget snyggt, men de fungerar.
18:30 Ringer och smörar för sambon, som åker och handlar mat till mig och bror.
20:00Hytten är höjd, lika bra att ta flaket också när man ändå håller på.
23:30Färdig!
S10 2" BodyliftBorde jag ha tagit mer bilder? Ja.
Vill jag visa upp hur resten av bilen sitter ihop? Nej.
Sitter allt på sin plats?
"mnja" Kofångarn fram sitter bara provisoriskt monterad, aningen snett och lite för långt ned. Men det ska i vilket fall byggas en ny inom de närmaste
På det stora hela så sitter bilen ihop med fler skruvar nu än tidigare.
Det finns fortfarande mååååånga saker att åtgärda, elsystemet är en jävla härva med klippta sladdar överallt.
Men det behövde göras, jag måste in med det här kittet för att få plats med resten, som förhoppningsvis anländer inom en vecka
![smile](img/smilies/smile.png)
Och förvisso är det bara 5 centimeter höjning, men de gjorde tamigtusan ganska mycket ändå, det är en bra start.
1 höjningskit på plats, nu kan vi snart börja fila på detaljerna och göra den lite tuff!
Så, tills vidare
Gott nytt år och sånt.