Deception skrev:
baltis skrev:
Och dom som "åker jävligt hårt i vanlig trafik" ja det kanske dom gör.... men dom kommer ALDRIG i närheten av hur hårt du belastar bromsarna på bana.
Enda gången redstuff skulle funka på bana är väl om du har en 400mm skiva tillsammans med ett JÄTTESTORT 12 kolvsok så att du får så pass gaaaalet mycket matrial...
Det finns en annan tråd på gorg som behandlar just det du skriver.
Redstuff är tänkt för sportig körning på gata eller lättare "trackdays" vilket står klart och tydligt om man läser om beläggen.
För ren bankörning är det Yellowstuff eller bluestuff som EBC rekommenderar. Kör man då skiten ur bilen på bana så är det inte så konstigt om grejerna inte håller..
Självklart kör man inte lika hårt på väg som på bana, kanske är det just därför de har fungerat bra för min del. Dessutom har jag inga slitsade skivor. Dock hade jag hålborrade på bmwn men den kördes aldrig så hårt, om nu skivans utformning kan spela in.
Pagid har jag prövat och tyckte inte att de var bättre än original.
Carbotech har jag däremot inte prövat, så det kanske jag får lov att göra nästa gång det är dags att byta..
Köra skiten = köra ett pass på 15-20 minuter på "full gas"... ser inte vad man har på banan att göra om man inte e där för att gasa...
Som med alla märken så finns det olika hårdhet på belägg.
Men när det kommer till EBC så gör dom INGET belägg som verkligen fungerar på bana... att köpa bromsklossar för 3500kr för bara fram kan tyckas dyrt - men det är den absolut bästa investeringen du kan göra om du ska köra bana.
Pagid har jag flera vänner/bekanta som kör/kört och dom har varit nöjda - har dock inget koll på exakt vilka belägg från pagid dom kört med.
Carbotech vet jag folk som varit nöjda (xp10 och uppåt) och folk som varit missnöjda (xp8 och neråt), däremot har även dom nöjda blivit 10 ggr mer nöjda när dom istället provat PFC - visst dom kostar dubbelt så mycket men dom håller 3 gånger så lång tid, fadar mindre, bromsar bättre och ger myyyycket bättre pedalkänsla.
SÅ, ska du köra bana med bilen och vill kunna köra fulla pass (15-20 min) - köp pfc (eller endless...).
Och en sista sak... att uppgradera skivor är bara trams - gör typ inget förens vi börjar komma upp på riktigt dyra skivor... och om du nu köper dyra skivor som pfc så antar jag att du även har pfc belägg.
Bättre att lägga 3000 på belägg och 0 kr på skivor än 1500 på vardera.