Hm, glömde visst använda kameran idag... nåja, kort sammanfattning:
*Monterade den manuella laddtrycksstyrningen, boll och fjäder modell, och grovjusterade/testkörde den med tryckluft
*Plockade bort den och monterade original laddtrycksstyrning, då det blåste en orkan under huven före wastegate'arna började röra sig
*Kapade ut en plugg i rostfritt till gamla dumpventilsfästet och polerade den (blev en liten rund spegel!)
*Bråkade med låsringen och min tång när jag monterade pluggen, så nu ser den tråkig ut ändå
*Bestämde mig för att jag inte vill ha polerat aluminium under huven, och gjorde någonting åt det
*Kollade igenom slangar och rör, så nu ska bränslesystemet byggas färdigt och nya dumpventilen monteras, sen är det "färdigt" under huven!
Blev en beställning på en återcirkulerande dump och tändstift nu ikväll, när jag trodde att jag hade köpt allt jag behövde så trodde jag fel! Insåg att det jag renoverat/bytt ut på bilen börjar vara mycket kortare än vad jag lämnat orört...
Får se när jag hinner bygga om avgassystemet under mars, men det ligger lågt ner på prio-listan i dagsläget.
EDIT: Fått min lyftpump nu, trodde aldrig jag skulle säga det här om en bildel men den är rätt söt..
(
AN10-koppling som storleksjämförelse)