Ja, nee, jag tänkte inte att man skulle kapa sönder golvet och höja det, förstås 🙂
Jag tänkte mest att informationen jag hittade så var markfrigången 180mm på en 142'a, batteripacket var 80mm högt? Vilket lämnar 100mm kvar (på lägsta punkten med "0"mm skydd)
Eftersom jag aldrig skruvat en 142 så tänkte jag att de kanske fanns någon mer cm just under själva golvet och att det kanske var fram/bakvagnen som var lägsta punkten 🙂
För en Corvette C5 som ändå är ganska vanlig på svenska vägar har en markfrigång på 100mm, vilket skulle göra att de hamnar på samma nivå.
Sen förstår jag med att man inte vill gambla hur mycket som helst med batteripacket på ett utsatt ställe, Teslan är ju ändå enligt uppgift 144mm från marken + har hela den där skyddande lådan som du skruvade ur alla batterier ur 🙂
Mvh
Timmy
Senast redigerat av _Shadow_ (29 juni 2022)