Bakgrunden till renoveringen är att jag vill ha en bil som är bra i ordning, vill ha den lika fin i motorrummet som den är utvändigt. Underredet kommer också göras till det bättre. Renoveringen påbörjades hösten 2015, och kommer... Visa mer
Nu har man lite skitjobb, att ta bort undereds massa är inte så roligt. Började med fjäderbenen idag. Skruvarna som sitter mellan aut o motor är nu blanka och fina!
Tagit bort stötdämparna, ABS sensorn och skrapat undereds massa på fjäderbena och började lite på balken, när det är klart så lämnar jag in delarna för blästring!
Hänt lite idag då framvangsbalken är bortmonterad, orkade inte att börja skrapa bort underredsmassa idag. Nu ska jag göra iordning allt jag har skruvat bort i helgen innan jag fortsätter i motorrummet!
Fick nya länkarmsbussningar idag! Nya bromsrör till V-H sida, de som går från bromsoken och in, OBS är inte kromaterad än. Fick även hem nya ABS-sensor.
Oj! De va en jäkla skillnad på bussningarna, vad är anledningen till att de är så olika formade? Hoppas man får se denna stå bredvid InTheWhite's vita 945 på vallåkra