Bakgrunden till renoveringen är att jag vill ha en bil som är bra i ordning, vill ha den lika fin i motorrummet som den är utvändigt. Underredet kommer också göras till det bättre. Renoveringen påbörjades hösten 2015, och kommer... Visa mer
Oj! De va en jäkla skillnad på bussningarna, vad är anledningen till att de är så olika formade? Hoppas man får se denna stå bredvid InTheWhite's vita 945 på vallåkra
Jag vet inte varför dom är så olika, men jag skulle kunna montera dom om jag hade kortare stag, köpte den långa. Ja att se min på Vallåkra lär du få vänta något år innan bilen är färdig.
Nya bromsrören är nu blanka, byter dom som går ut till oken för jag misstänker att dom kan vara lite rostiga. De som är i motorrummet ser fina ut och få duga att ytbehandla!
Skrapar bort underedsmassa från framvagnsbalken och hittar lite rost, ska försöka göra allt klart i veckan så man kan lämna i fjäderbena, framvagnbalken och växellådbalken till lack! Lite delar som ska med till jobbet i morgon, ska lacka framvagnsbalken blank svart, men funderar på att ytbehandla plåten i mitten blank, om den blir fin annars åker den med till lack.
Batterihyllan lämnade jag in för lagning som jag inte är nöjd med, hittade en ny batterihylla som jag beställde direkt när jag såg den, har även hittat en kille som är duktig på svets o plåt som ska fixa till batterihyllan åt mig.
Fått hem kylarbalken ifrån lack, tyvärr så var inte kardanaxeln klar än. Till helgen lämnar jag in framvagnsbalken till lack. Den här gången så valde jag lite mattare svart vilket jag tror kommer att bli bättre! Kunde inte hålla mig, köpte nya motorfästen och de som sitter i framvagnsbalken. Vill ha allt original i motorrummet. Alla skruv till framvagnen är klara nu.
Nu är allt klart att lämnas in för lack! Nya motorkuddar och fästen Här ligger allt till framvagnen, när balken kommer hem ifrån lack så sätter jag tillbaka det som går på balken!
Fräscht! Domkraftsplattan blev ju kalas, den är annars INTE billig hos Volvo.
Tackar så mycket. Plattan tog jag med till jobbet för att få bort rosten och den ska lackas silver, delar man ska lacka så går det att lägga grundzink, då har man en bra grund!
Idag slängde jag iväg delarna till lack. Återstår att se hur lång tid det här kommer att ta! Fotade lite i motorrumet (bra att ha) och tittade lite på bromsrören och bestämde mig för att byta alla bromsrör och göra lite snyggare dragning! Det är här som man kan göra lite snyggare dragning av rören. Lite nyfiken om detta är original eller inte? Nästa helg kommer jag att riva bromssystemet.