Gjorde klar backlådan ikväll.
istället för en slang stump mellan utluftnings tank och lådan så gjorde jag
en adapter så man kunde utesluta slangen helt.
Montera även spaken för backen.
Bytte ut gamla bränsleslangar, placera pumpen och regulatorn på höger sida istället för vänster sida.
Finns fler sätt att bygga bränsle system på men valde att bygga som det var innan
jag rev bilen + att bygga det som det var gjort på R1an.
99% av alla bilar och eftermarknads byggen, byggs som så att en pump pumpar från tank till fuel rail röret på motorn, i slutet sitter en regulator som öppnar vid rätt tryck och sedan dumpar överbliven bränsle till tank.
På en MC så finns ingen retur och på min bil nu finns ingen retur heller.
Pumpen pumpar bränsle direkt till regulatorn bredvid tanken , regulatorn
reglerar trycket och skickar direkt till tank.
Nackdelar med min lösning är att man får mindre rör på retur sidan som kan
kyla bränslet på väg tillbaka till tanken.
Efter 1 h körning förra sommaren var inte ens tanken ljummen så jag ser ingen
anledning att bygga det så.
Original på MC motorn är det 6 mm rör invändigt, det satt och jag kör med 10 mm rör fram till motorn så flödes problem finns inte.
Sen allt trams med AN kopplingar och special hit och dit ids jag inte bry mig om.
Slangarna som jag kör med nu tål 10 bars tryck kontinuerligt. Bilen hade gott 7 år
innan jag rev den, fanns varken torrsprickor eller läckage. Så där av den enkla billiga lösningen.