Första steget blir att renovera motorn, bygga om till skivbromsar (trumbromsar utan bromsservo nu), sänka 5,5? fram och 5? bak, fixa till fram och bakvagn samt flytta tanken.
Snyggt! Smidigt verktyg också Är kamlagren koniska på dessa maskiner eller är det samma storlek rakt igenom? Verkar ju vara lite olika på olika motorer ^^
Snyggt! Smidigt verktyg också Är kamlagren koniska på dessa maskiner eller är det samma storlek rakt igenom? Verkar ju vara lite olika på olika motorer ^^
Dom är inte koniska men är i tre olika storlekar. Sen hade jag nog lite otur när jag tänkte de två sista lagerna måste slås i framifrån de också eftersom mitt verktyg inte går att dela.
Dom är inte koniska men är i tre olika storlekar. Sen hade jag nog lite otur när jag tänkte de två sista lagerna måste slås i framifrån de också eftersom mitt verktyg inte går att dela.
Medan resten av svenska folket är ute och hamstrar toalettpapper som om att de kommer drabbas av diarré i sex månader! Passa jag på att ta en promenad i solskenet till verkstaden, för att måla och blästra lite smådelar
Paket från USA Så snart kan motorn sättas ihop igen
De stora delarna som inte får plats i ugnen blir sprutmålade medan smådelarna ska pulverlackas
Lite delar som jag inte lämnade iväg utan blästrar själv Precis när jag va klar med delarna i blästerskåpet hitta jag mer delar som ska pulverlackas så lika bra att blästra dem med
Även generator fästet ska pulverlackas så blev till att blästra kromet så färgen biter i Blir lite att pulverlacka i morgon
Chevas snyggaste pickisar,polaren i USA har en me endast 2 ägare,402 ,orange me vita fält o gröntonade rutor,den va inte billig ny,tyvärr vägrar han o sälja den,tycker ja e elakt,haha..grymt garage med.har själv 200kvm,men de fullt ändå.suck
Chevas snyggaste pickisar,polaren i USA har en me endast 2 ägare,402 ,orange me vita fält o gröntonade rutor,den va inte billig ny,tyvärr vägrar han o sälja den,tycker ja e elakt,haha..grymt garage med.har själv 200kvm,men de fullt ändå.suck
Tycker med det är lite taskigt av han Har bara en del i garaget, vi är ett par som delar lokalen, men bra takhöjd så får plats med mycket på höjden Sen lyckas man alltid fylla sina utrymmen av någon konstig anledning!
Väldigt snyggt vad är det för färg du använt till spindlarna
Det är vanlig spray färg hälften svart och hälften silver som jag tömt i en glasburk och penslar eller sprutar på, sen ett par varv med matt klarlack utanpå för bättre hållbarhet Blir väldigt likt gjutjärn
Pulverlackandet klart för denna gången så åter till motor meckandet Slagit i de sista två kamlagerna ingen bild på det Börjat med att montera ramlagerna och mättat så spelet är rätt.