4284
Sök

Turbokonventera 850

2 Inlägg
10 februari 2007
Trådstartare
Hej jag funderar och dagdrömmer lit eom att turbokonventera min 850 glt, nån som vet om det blir bra om man gör det och hur mycket det kan kosta?. köpa en ny bil kanske?

67 Inlägg
10 februari 2007
köp du en turbo som e färdig

1 002 Inlägg
10 februari 2007
vonerik skrev:
Hej jag funderar och dagdrömmer lit eom att turbokonventera min 850 glt, nån som vet om det blir bra om man gör det och hur mycket det kan kosta?. köpa en ny bil kanske?

turbosats kosta 52k tror jag att ja såg någonstanns.. men då har du alla delar oxå.
ja tycker du lika gärna kan sälja din glt o köp dig en t5..

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"

DFFL
9 020 Inlägg
10 februari 2007
Har inte GLT turbo?
Senast redigerat av FireTraXX (10 februari 2007)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

406 Inlägg
10 februari 2007
FireTraXX skrev:
Har inte GLT turbo?

Neej, Glt har ingen turbo.. Är en vanlig sugmotor.. Köp en T5 istället.. Har en billig wink

2 Inlägg
10 februari 2007
Trådstartare
jassååå har du det. bara att skicka den .postförskott. 1000kr;D

406 Inlägg
10 februari 2007
vonerik skrev:
jassååå har du det. bara att skicka den .postförskott. 1000kr;D

Blir dyr frakt vettu.. Så ja tror ja passar på den.. smile 855:an är iaf till salu.. Men lycka till med allt!

342 Inlägg
10 februari 2007
Karlie skrev:
FireTraXX skrev:
Har inte GLT turbo?

Neej, Glt har ingen turbo.. Är en vanlig sugmotor.. Köp en T5 istället.. Har en billig wink

Det fanns en 2,5 liters lättryckare i USA som hette GLT

684 Inlägg
10 februari 2007
vanten06 skrev:
Karlie skrev:
FireTraXX skrev:
Har inte GLT turbo?

japp det gör den,, I USA hade GLT en lättrycksturbo och ingen sug motor,, och den utveckla 190 hästkrafter,, om endå volvo i sverige hade hängt med på det,, det hade dom tjänat på ännu mer när det redan fanns 2 sugmotorer att tillgå redan, men men

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life

406 Inlägg
11 februari 2007
vanten06 skrev:
Karlie skrev:
FireTraXX skrev:
Har inte GLT turbo?

Joo, men nu tänkte jag ju givetvis på den "vanliga" GLT:n här i Sverige, och den har ju ingen Ltt.. Synd dock. Hade varit kul med den från USA..

Sök