3043
Sök

Oranga positionsljus fram

2 Inlägg
för 8 timmar sedan
Trådstartare
#1
Tjenare, tänkte fråga om man få ha orangapositionsljus framåt om man har de på en knapp och endast använda för foton och filmning på privat mark eller utställningar? (En 240 från 85)
Gärna snabbt svar
Senast redigerat av Bjorkan (för 8 timmar sedan)

7 388 Inlägg
för 7 timmar sedan
#2
Det är inte tillåtet att vid färd på allmän väg ha orange positionsljus - varken framåt eller bakåt.
Ska vara vita fram och röda bak.
Orange är förbehållet färdriktningsvisare.
Men - som du beskriver det, under filminspelning, är det nog inget problem.
Men varför?

Forummoderator
17 949 Inlägg
för 7 timmar sedan
#3
Fick böter i torsdags vid en kontroll i Skåne. 500:- kostade det att ha de 3 orangea positionsljusen i extraljusen tända...

Se min profilbild.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 210 Inlägg
för 7 timmar sedan
#4
Bjorkan skrev:
Tjenare, tänkte fråga om man få ha orangapositionsljus framåt om man har de på en knapp och endast använda för foton och filmning på privat mark eller utställningar? (En 240 från 85)
Gärna snabbt svar

Menar du positionsljus eller parkeringsljus? På min Pontiac Trans Am har jag framåt gulorangea parkeringsljus/körriktningsvisare. Jag använder endast dom på dagtid och ingen har sagt nåt om dom och inte heller bilprovningen har sagt nåt. Jag har besiktat den 4 gånger från 2018-2024. Dessutom så har jag röda blinkers bakåt och det är ju original.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

2 Inlägg
för 7 timmar sedan
Trådstartare
#5
torsen skrev:
Det är inte tillåtet att vid färd på allmän väg ha orange positionsljus - varken framåt eller bakåt.
Ska vara vita fram och röda bak.
Orange är förbehållet färdriktningsvisare.
Men - som du beskriver det, under filminspelning, är det nog inget problem.
Men varför?

torsen skrev:
Det är inte tillåtet att vid färd på allmän väg ha orange positionsljus - varken framåt eller bakåt.
Ska vara vita fram och röda bak.
Orange är förbehållet färdriktningsvisare.
Men - som du beskriver det, under filminspelning, är det nog inget problem.
Men varför?

För de ä fränt

Forummoderator
17 949 Inlägg
för 7 timmar sedan
#6
Bjorkan skrev:
torsen skrev:
Det är inte tillåtet att vid färd på allmän väg ha orange positionsljus - varken framåt eller bakåt.
Ska vara vita fram och röda bak.
Orange är förbehållet färdriktningsvisare.
Men - som du beskriver det, under filminspelning, är det nog inget problem.
Men varför?

torsen skrev:
Det är inte tillåtet att vid färd på allmän väg ha orange positionsljus - varken framåt eller bakåt.
Ska vara vita fram och röda bak.
Orange är förbehållet färdriktningsvisare.
Men - som du beskriver det, under filminspelning, är det nog inget problem.
Men varför?

För de ä fränt

Jag slog på mina igen när jag kom hem till Bohuslän. Mött många poliser och ingen har reagerat. Skåne-konstapeln hade nog en dålig dag bara. Han kunde gett mig en varning...
Japp. Det är fränt. Och vanligt.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!


Sök