3092
Sök

sparapengar tråden

607 Inlägg
19 februari 2007
Trådstartare
Hej, funderar på att köpa en ny bil till sommaren ! Men hur ska jag kunna spara pengrna, Är ju studerande just nu ! Ska sälja en moped för 9000kr, Jobba i sommar !

funderar på mercedes, någon modell som denna kanske,

http://www.blocket.se/vi/10937094.htm?ca=2_s

Brynäs tigers

Saab raggare : )
887 Inlägg
19 februari 2007
YööA skrev:
Hej, funderar på att köpa en ny bil till sommaren ! Men hur ska jag kunna spara pengrna, Är ju studerande just nu ! Ska sälja en moped för 9000kr, Jobba i sommar !

ehö ?.. när du har jobb.. så .. finns de väl inte så mycke annat o göra ?tongue tomburkar tongue

ät aldrig ute
banga gå ut
skaffa inte tjej ^^
Senast redigerat av zwich (19 februari 2007)

Turbo.. Because Im worth it :)

519 Inlägg
19 februari 2007
Intala dig att makaroner är jättegott big_smile

Sleeper
3 084 Inlägg
19 februari 2007
Fordofilen skrev:

nej men nudlar =P

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

terazzi
19 februari 2007
Fordofilen skrev:

haha jag levde på d 6 mån när jag va studerande tongue

1 059 Inlägg
19 februari 2007
vadå intala? det är jättegott

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

Gorgilus addictus
4 762 Inlägg
19 februari 2007
zwich skrev:
YööA skrev:

skaffa inte tjej ^^

De tipset funkar nog bäst tongue

Allt för den där jävla hatten!

terazzi
19 februari 2007
-festa inte
-köp inte dyra kläder
-gå istället för och ta buss,om d finns möjlighet
-ingen flickvän
-ät mycket billig mat tongue

845 Inlägg
19 februari 2007
Fordofilen skrev:

haha den var bra big_smile hahaha sluta köp dricka, godis chips, sånt köpinte dyra kläder, onödiga grejor  helt enkelt. bara spara, eller förösk hitta ett jobb du kan sysselsätta dig med efter plugget.. själv är jag tidningsbud. tjänar rätt bra, knappt  10 timmar i veckan 1400;-..
detta gör jag lite nu och då.

men men inget jag tycker är kul men de går fort och lätt förtjänta pengar.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
19 februari 2007
HoKkee skrev:
Fordofilen skrev:

haha den var bra big_smile hahaha sluta köp dricka, godis chips, sånt köpinte dyra kläder, onödiga grejor  helt enkelt. bara spara, eller förösk hitta ett jobb du kan sysselsätta dig med efter plugget.. själv är jag tidningsbud. tjänar rätt bra, knappt  10 timmar i veckan 1400;-..

inte kul? är de inte typ nästan bara bil körning när man är tidningsbud? de måste väll vara ganska kul endå, köra bil å tjäna pengar på samma gång smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

845 Inlägg
19 februari 2007
volvo_glenne skrev:
HoKkee skrev:
Fordofilen skrev:

inte kul? är de inte typ nästan bara bil körning när man är tidningsbud? de måste väll vara ganska kul endå, köra bil å tjäna pengar på samma gång smile

nja du ahr vissa sträckor som tar lite drygt 1timmeoch 15min att gå.
så då serdom desom onödigt att läggade på en bilsträcka.

så du har både bilsträckor och gå sträckor i hela sverigesen är de inte alltid kul pålörda morron, närallakommer hem från krogen, har juh varitriktigt näraettflertal gånger attstrypa de jävlarna som kommer och ska börja sätta käften för sig emn somsagt de är lätta pengar att hiva in smile

1 417 Inlägg
19 februari 2007
flytta inte hemmifrån. stanna med mammas tvättmedel, teleräkning, kylskåp med mera.
ge fan i krogen
och ja, det där med tjej kan ju vara mysigt, men låt henne betala för sig smile

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
19 februari 2007
terazzi skrev:
-ingen flickvän

Så alla flickvänner är jättedyra "i drift"?

Fattar inte riktigt, det finns faktiskt bra flickvänner också, inte bara såna som spenderar och spenderar...

Det jag köpt till min flickvän har jag gjort, inte för att hon kräver det, utan för att jag vill.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
19 februari 2007
John87 skrev:
terazzi skrev:
-ingen flickvän

Så alla flickvänner är jättedyra "i drift"?

Fattar inte riktigt, det finns faktiskt bra flickvänner också, inte bara såna som spenderar och spenderar...

Det jag köpt till min flickvän har jag gjort, inte för att hon kräver det, utan för att jag vill.

Jag tror inte hans inlägg var vääääldigt allvarligt john tongue Sen kostar ju flickor lite också, självklart wink

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

9 108 Inlägg
19 februari 2007
Skaffa en flickvän med jobb som kan ta hand om sig själv (och gärna dig också big_smile) är väl ett annat alternativ wink

252 Inlägg
19 februari 2007
Inte för att en flicka behöver vara dyr i drift men de har ett levnadssätt som gör att ett förhållande inte funkar om man lever för att spara. (leva på sparlåga)
Som övriga; skippa snus, sigg, sprit, fast telefoni.
Investera inte i onödigt dyra prylar, köp begagnat/ ev nytt på nätet.
Lån?/ krediter? äter pengar...
Ut och ströga? Var fyllechaffis lite "sporadiskt". Inte för ofta för då börjar folk ringa när de vill bli hämtade och är som fullast.
Handla förbrukningsvaror + pasta på ÖB     Lär dig göra spagetti och köttfärssås (mums)
Jobba extra och lasta skit hos någon bonne.

Jodå jag vet själv att detta FUNGERAR. Folk har dock mycket svårt och förstå varför jag investerat som jag gjort under motorhuven. Inte nykterist men ändå inte mer än några cider på tre år.

//Janne

Knegare
718 Inlägg
19 februari 2007
Kom och bo med mig och gör raka motsatsen av vad jag gör så lär du tjäna en slant ;b

William 2009-02-20

796 Inlägg
20 februari 2007
YööA skrev:

kör audin du har och tanka för moppepengarna

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.

Personbilssystemstekniker.
365 Inlägg
20 februari 2007
Invenstera i värde papper.
p.s Den asiatiska marknaden sägs vara het. (Och inget misförstånd här nu, jag pratar om pengar å invensteringar, så länge geisherna inte är börsnoterade så är det helt oskyldigt. Jo föressten Volvo ska ju köpa Nissan och Billa köpa Skobes. Det är bara och invenstera!!!)
Lägg även märke till den långa parantesen....

Felsökning är en konst, inte bara vetenskap... och 90% tur

Sök