2779
Sök

honda civic 1,5 vei 95

4 Inlägg
14 augusti 2005
Trådstartare
hej! jag håller på o smider planer på o bygga om och trimma min honda.... men jag kan inte hitta nått specifikt till just min bil så jag undrar vilka bilar som är lika så man kanske kan gå efter dom???
jag vill behålla v-tec en för de är en personlig favorit!

28 Inlägg
17 oktober 2005
är det en sedan eller en hatchback? beroende på honda model så finns det olika stora utbud på styling och trimmdelar, men jag rekomenderar dig att kolla på www,stylingkompaniet.se och www.scstyling.com

Representant för Lsd motorsports i sverige, märkesdelar som HKS, ACT, Skunk2, Invida mm

Honda lover
27 Inlägg
17 oktober 2005
VEi är väl inte den optimala motorn att trimma eftersom de är en av de slöare civic motorerna...bättre att satsa på en VTi och bygga turbo i den. smile

4 Inlägg
18 oktober 2005
Trådstartare
ok, jag har inte råd o köpa ny motor som de ser ut i dagens läge, kommit fram till att jag måste köpa en annan bil så jag har nått o köra medans jag bygger.
det är en sedan tror jag dom heter, har min lilla bakände som sticker ut där bak som jag försöker hitta en vinge till,

om jag ska byta motor till en VTI skulle jag väll bli tvungen o svätsa om o göra nya motorfästen till den motorn eller är de lsamma lika tongue ???

Honda lover
27 Inlägg
18 oktober 2005
Att byta till VTi motor kommer nog bli ganska dyrt, tänkte mer på att köpa en annan civic med VTi motor.

Men om du ska köpa styling så passar de mesta som passar Honda Civic 92-95 förutom vissa delar som skiljer mellan motoralternativen.
Kolla på www.realcar.se eller www.stylingkompaniet.se

4 Inlägg
19 oktober 2005
Trådstartare
ok. de får väll bli att jag får lägga de på is tills man har råd, iritersamt när man inte får till de som man vill, men men jag ska göra klar den de e bara en fråga om när!

2 Inlägg
10 november 2005
Hej,
Det finns inte mycket grejer som är avsedda Just till sedanen.  Pakfeifer från Österike vet jag har en front som ska passa.
Har byggt om en civic vti sedan som finns här på Garaget, dock är det Johan som köpte den av mig som har lagt upp den här.
Vti-johan heter han här.

jag använde mig av wings west fram och bak, Pakfeifer på sidorna.
Fronten är till en hatchback men passar med lite jobb, dock lite glapp.
Baken är samma som på coupe så dom ska passa.

Lycka till!

Sök