Aerodynamik skrev:
endorfinslaven skrev:
Hur använder just du bilen !
Jag kör i skogen på grus då o då men det sliter på bussningarna rejält..
Kör då hellre o driftar i skogen o på landsvägen under vintern.
Sommartid så åker jag mkt långmil o ihyfsat hög hastighet på asfalt.
Bästa resa är en som gick mellan Askersund te J-köping med snittfart på minst 160.
Åkt ifrån Yamaha R1 på landsväg med svepande högfartsböjar. Hyfsat duktig förare på hojen.
Jag gör inga donuts eller burnouts för det kan jag ej(har ej försökt)..
Ingen strippenkörning eller rödljuskörning för det är jag värdelös på..
För mig finns det 2 bilar,,,
BMW sugmotorer tål mkt pisk många mil innan de börjar mattas ut..
Volvo rwd med turbo för det finns så mkt delar lättillgängligt...o möjlighet att köpa rallyprylar i mängd.. Väghållning ja inte så dålig i allafall efter ombyggnad...
På önskelstan står 4wd men det är bara o glömma eftersom diffar o mellanväxlar inte håller eller går att justera. Att köpa rallyprylar till en 4wd blir för stora pengar som man kan lägga på soppa istället...
ASIATISKT KÖPER JAG ALDRIG !
Jobbar o lever med dem det räcker....
Köp VOLVO eller BMW för att få så roligt som möjligt för dina surt förvärvade slantar..
e....
Vad har du emot asiatiskt?
E hmm
Känsligt för vissa men om jag tar det så här..
Jag är i Kina som är störst i Asien o jobbar just nu och har jobbat här en del..
Det finns inga värre egoister !
Om ambulansen är under utryckning så flyttar inte en bil på sig.
Har någon dött på vägen så kan de bara slänga upp liket på räcket.
Gör någon illa sig så bryr man sig inte (det finns nästan ett uns skadeglädje)
Miljön skiter de fullständigt i de vill bara tjäna pengar o det handlar om hela kedjan.
Med kedja menar jag från arbetare till höjdare...
I staden här där jag är rinner en å, där går allt avlopp o industriers skit ut !
Himmelen har jag sett 2 ggr utav de sista 6 1/2 veckorna smog...
Ibland ser man solen som en orange boll å himmelen dagtid, likt fullmåne..
Alla ska luras handlare till arbetare, allt handlar om genvägar till framgång.
Det finns inte en tanke på att göra ett bra jobb eller en bra affär för att känna sig nöjd.
Man kan inte tänka sig att göra ideella insatser...
Åk hit och se på deras gångstil kroppshållning så förstår ni vad kommunismen gjort med dem. Undrar just hur ryssarna är !
Så det har ledit till att jag bara köper enklare produkter av dem..
Att prata med dem och mellan raderna fråga varför de inte bryr sig. Då säger de att vi västerlänningar borde ställa de kraven på de Kinesiska företagen och att vi ska visa hur man ska gå tillväga. Samma slöa resonemang som när de kör Joint Venture med utländska företag för att få in kunskap o teknik i landet.
Att de hela tiden försöker stjäla från dig genom att kolla efter ditt lösenord på datorn för att sedan gå in och kopiera är ett av exemplen.
Allt detta gör de utan att SKÄMMAS även om de blir ertappade !
De köpte en/flera produkter utav oss kopierade flera av dem därefter ,,
Men de ser stolthet i att kopiera inte i att långsamt jobba till sig kunskap..
Hade en höjdare som beklagade sig över att vi höll inne med djupare kunskap och inte delade med oss,, ha ha ha...Gratis vill de ha allt !
En tysk kollega sade att Kineserna har fuskat i 1000 år det slutar inte så här fort.
E....