4351
Sök

Paypal funderingar

165 Inlägg
30 april 2007
Trådstartare
Hej, har lite funderingar angående PayPal.

Jag får upp sån här text när jag klickar "Add Funds":

Add Funds is Not Available

PayPal does not currently offer the ability to add funds from your bank account.

When you make a payment, PayPal charges the buyer's credit card and instantly credits the seller's PayPal account.

Betyder det att dom drar pengar från mitt bankkonto när säljaren kräver pengarna för produkten från mitt paypalkonto? Eller hur funkar det?

mvh

_________
Audi Coupe
2.3 '92

385 Inlägg
16 februari 2008
Har lite frågor angånde PayPal då ja ska handla från Ebay.
Är det lättare och registrera sitt kreditkort eller sätta in pengar med plusgiro ?
Om jag registrerar kortet kommer det dras pengar direkt eller måste jag bäkrefta?
tacksam för svar!

Edit: Vad används bank kontot man kan registrera till?
Sätta in pengar eller ta ut?
Senast redigerat av nimoz (16 februari 2008)

Bildrulle
499 Inlägg
16 februari 2008
Om du lägger till kort, håll för fan koll på när det slutar vara giltigt, gjorde inte jag, till följd av det är mitt konto låst för all framtid och alla pengar borta...

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se

Better than God \o/
1 883 Inlägg
16 februari 2008
Jag har mitt PayPal kopplat till kontokortet och tycker det fungerar ypperligt. Haft det i flera år och använt det  flitigt på tex E-bay och andra ställen.

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

385 Inlägg
16 februari 2008
Måste det inte va kreditkort?
Eller går de bra med vanliga kontokort som maestro ?

Bildrulle
499 Inlägg
16 februari 2008
maestro funkade inte när jag hade iaf

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se

385 Inlägg
16 februari 2008
Men det fanns ett stäle där man kunde registrera sitt bakkonto.
Drar de från den när man handlar?
Den där rutan me PayPal Balance på första sidan, ska man ha pengar i den om man vill handla ?
Ja är nybörjare så ni får ursäka för massa frågor:p
Senast redigerat av nimoz (16 februari 2008)

10 Inlägg
16 februari 2008
Supra_Micke skrev:
Om du lägger till kort, håll för fan koll på när det slutar vara giltigt, gjorde inte jag, till följd av det är mitt konto låst för all framtid och alla pengar borta...

Jag har flera konton o just det kontot som paypal och mitt visa är kopplat till är alltid tomt utom när lönen kommer. Så dem kan aldrig sno några pengar istort sett. Har själv använt paypal är är mycket nöjd med hur det fungerat.

385 Inlägg
16 februari 2008
Så du tkr att det är säkrare och kopla kontokortet än kreditkort?
måste ja sätta in pengar i paypalkontot eller drar de själva från kortet?
jeims skrev:
Supra_Micke skrev:

Jag har flera konton o just det kontot som paypal och mitt visa är kopplat till är alltid tomt utom när lönen kommer. Så dem kan aldrig sno några pengar istort sett. Har själv använt paypal är är mycket nöjd med hur det fungerat.

194 Inlägg
17 februari 2008
Var jävligt försiktig när du använder paypal för att betala saker utomlands.. brorsan skulle sälja sitt WoW acc till nån tomte i usa.. morsan gjorde ett paypal konto och pengarna kom in som de skulle, brorsan gav alla användaruppgifter till killen, men sen när morsan skulle ta pengarna från paypal kontot så gick det inte! och inte nog med det så stängde paypal ner hennes konto för granskning osv fast det vart hon (min bror) som vart utsatt.. morsan kommer ALDRIG använda paypal igen kan jag säga.. så jävla myckte bedrägeri även på välkända företag som paypal..

Subarist
131 Inlägg
17 februari 2008
Jag har använt Paypal ett bra tag nu och aldrig haft några problem.
Pengarna dras från Visa-kortet direkt. Men man kan även flytta över pengarna till Paypal-kontot om man nu skulle vilja det. Pengarna försvinner i vilket fall inte förrän du godkänner det så det är inget en säljare kan styra över. De kan bara skicka en "räkning" som du väljer att betala, eller inte.

Supra_Micke: hur kan Paypal-kontot bli spärrat bara för att ett kort inte längre är gilltigt? Mitt Visa-kort har gått ut under min Paypal-tid och det var bara att logga in och lägga till ett nytt kort.

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
17 februari 2008
ScoobyBear skrev:
Jag har använt Paypal ett bra tag nu och aldrig haft några problem.
Pengarna dras från Visa-kortet direkt. Men man kan även flytta över pengarna till Paypal-kontot om man nu skulle vilja det. Pengarna försvinner i vilket fall inte förrän du godkänner det så det är inget en säljare kan styra över. De kan bara skicka en "räkning" som du väljer att betala, eller inte.

Supra_Micke: hur kan Paypal-kontot bli spärrat bara för att ett kort inte längre är gilltigt? Mitt Visa-kort har gått ut under min Paypal-tid och det var bara att logga in och lägga till ett nytt kort.

Han kanske inte hade eller ville ha ett nytt kort ??

Inte alla som vill ha kreditkort och jag är en av dom.

Använder alltid PP för att betala grejor utomlands eftersom det är så jäkla enkelt men eftersom jag inte har något kreditkort så får jag sätta in pengar på ett svenskt bankkonto (som ägs av PP) och efter att pengarna gått in där så "krediteras" man den summan på sitt PP-konto.

Pengarna dyker alltså upp på sin "Paypal balance" men det tar ett par dagar för pengarna att komma in till pp. Efter att pengarna är inne kan man dock betala grejor omedelbart.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

385 Inlägg
17 februari 2008
Okej tack så mkt för svaren.
Men kostar det nått,nån avgift, om man ska sätta in pengar från banken här i sverige till PP kontot?

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
19 februari 2008
nimoz skrev:
Okej tack så mkt för svaren.
Men kostar det nått,nån avgift, om man ska sätta in pengar från banken här i sverige till PP kontot?

Nej det kostar inget att sätta in pengar på paypal-kontot.

Däremot så kostar det ju att konvertera dina insatta svenska kronor till dollar eller vad du nu växlar dom till, det är ju så alla växlingsföretag tjänar sina pengar.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

25 Inlägg
18 mars 2008
har fått tillbaka pengar av en kille som jag skulle köpa saker av, men hur lång tid ska det ta för dom att komma från paypal in till mitt konto igen? jag ser dom i mitt "PayPal balance" men ja vill ju se dom på min internetbank med =p
Mar. 11, 2008 fick jag dom skickat till min paypal iaf.. borde väl ha dom snart?

Better than God \o/
1 883 Inlägg
18 mars 2008
Jag för över pengarna själv från PayPal till kontot. Tror inte det sker av sig själv om jag minns rätt...

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

25 Inlägg
18 mars 2008
hm okej, hur gör jag det då?

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
18 mars 2008
Sweeman skrev:
Var jävligt försiktig när du använder paypal för att betala saker utomlands.. brorsan skulle sälja sitt WoW acc till nån tomte i usa.. morsan gjorde ett paypal konto och pengarna kom in som de skulle, brorsan gav alla användaruppgifter till killen, men sen när morsan skulle ta pengarna från paypal kontot så gick det inte! och inte nog med det så stängde paypal ner hennes konto för granskning osv fast det vart hon (min bror) som vart utsatt.. morsan kommer ALDRIG använda paypal igen kan jag säga.. så jävla myckte bedrägeri även på välkända företag som paypal..

Du vet att eBay förbjöd säljandet av virtuella prylar för länge sen? Alltså stred du mot reglerna och får skylla dig själv.
http://www.joystiq.com/2007/01/26/ebay- … -the-boot/

Paypal funkar så att du "registrerar" ditt visakort hos dom, så drar dom typ 10kr eller nått från ditt konto (som du sen får handla för), i avsändaren skriver dom en kod som du fyller i på paypals hemsida (detta för att förhindra att du tar nån annans kreditkortsnr och köper massa prylar för).

När du sen köper nått på t.ex eBay så kommer du tillslut till rutan där du ser exakt hur många dollar eller kronor som kommer dras från ditt konto om du fullföljer betalningen. Trycker du på Pay så drar dom direkt pengarna från kontot, precis som i verkligheten när du drar kortet nånstans.
Det som är bra med Paypal är att dom har ett bra anti-bedragare-system, får du inte prylen eller om det blir nån form av tvist (som du inte lyckas lösa med säljaren efter försök) så får du pengarna tillbaka (upp till 25.000kr tror jag det är utan nån form av tilläggsförsäkring) och säljaren blir anmäld.

En gång till nu
760 Inlägg
20 mars 2008
wiikman skrev:
Hej, har lite funderingar angående PayPal.

Jag får upp sån här text när jag klickar "Add Funds":

Add Funds is Not Available

PayPal does not currently offer the ability to add funds from your bank account.

When you make a payment, PayPal charges the buyer's credit card and instantly credits the seller's PayPal account.

Betyder det att dom drar pengar från mitt bankkonto när säljaren kräver pengarna för produkten från mitt paypalkonto? Eller hur funkar det?

mvh

Va ja fattat de som så kan man lägga om fonder från din bank till paypal, fast e de medvetet gjort alltså som du vill göra de eller har du bara råkat trycka fel å undrar va de e ?

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a

25 Inlägg
20 mars 2008
vet nån hur man ska skriva sitt kontonr på paypal då? vi antar att mitt hela kontonr ink clearingnr ser ut så här 1234-5 12345678-9
dom 5 första=clearing å resterande =kontonr.. hur ska ja skriva för att få det att funka? bara att dra ihop allt till ett enda långt nr? så här 12345123456789

Sök