3114
Sök

Projekt 855 500hk

915 Inlägg
10 april 2008
Trådstartare
JonasHalt skrev:
Hehe, ja nu börjar det röra på sig tycker jag smile Ska bli kul å se lite filmklipp med mera laddtryck sen smile

Jodå det rör på sig, det känns ju inte som ett Steg3 precis..

Kommer nog dröja lite innan jag kör upp laddet, utav två anledningar.

1) Inga pengar.
2) Skönt att köra på humant laddtryck o se så att det inte är något som är galet, rasar man med 1kg så finns det iallafall en chans att rädda något.

Sveriges bästa pris på Speedparts?
www.Tuning-import.com

Troligen galen...
567 Inlägg
10 april 2008
*peppar peppar*, men det är kul att det håller ihop och du får prova lite...

915 Inlägg
10 april 2008
Trådstartare
mebben skrev:
*peppar peppar*, men det är kul att det håller ihop och du får prova lite...

Haha precis så är det jag känner.. cool

www.Tuning-import.com

915 Inlägg
11 april 2008
Trådstartare
Jaha då kom det första riktiga bakslaget som jag väntat på.
Tog med farsan på en åktur, varmkörde bilen och åkte ut på en bra sträcka där jag brukar stämpla på utan att det stör någon.. Allting var frid å fröjd de skickade på som det alltid gör, sen blev det disco i instrumentpanelen.. Förstod ju att något var fel så jag vred av, kopplade ur och rullade in på en P-ficka..
Tittar under bilen, oljepöl.. Nej helvete nu är det ju hål någonstans tänkte jag.. Kollade runt lite och tillslut såg jag att det var slangen till oljekylet som skjutit olja överallt.

Så det blir en helsanering imorgon och att öppna tråget och kika om vevlagerna har överlevt eller inte.
Denna gången vill jag faktiskt skylla på otur och inte okunskap, clipset som håller slangen är faktiskt nytt dock återanvänt 2ggr och det räcker tydligen för att det ska tappa sin spänst..

Avlägger rapport såfort jag har tittat på lagerna.

PS. Farsan var kritvit i nyllet iallafall.. haha.. DS.

www.Tuning-import.com

Joas_86
12 april 2008
Jag säger ju att du ska byta oljekylare, men men. Orginal är bara jävla massa skit alltså. sattsa på en ny istället, så du kan skruva fast oljeslangarna. blev samma sak för en polare han har ca 370 hk o han sköt slangen hela tiden sad sen köpte han en oljekylare ifrån  KLracing. ca 19 radig håller mkt mkt mer vad orginala.

Tråkigt de som händer bara sad hoppas att vev/ramlgar klara sig alltså.

915 Inlägg
12 april 2008
Trådstartare
Joas_86 skrev:
Jag säger ju att du ska byta oljekylare, men men. Orginal är bara jävla massa skit alltså. sattsa på en ny istället, så du kan skruva fast oljeslangarna. blev samma sak för en polare han har ca 370 hk o han sköt slangen hela tiden sad sen köpte han en oljekylare ifrån  KLracing. ca 19 radig håller mkt mkt mer vad orginala.

Tråkigt de som händer bara sad hoppas att vev/ramlgar klara sig alltså.

Felet är att jag har återanvänt engångsclips.. Lyckades missa det. Räcker tydligen att sätta en strajp runt så håller det.

Bara hoppas lagerna har klarat sig, var ganska snabb tycker jag.. *peppar peppar*

www.Tuning-import.com

8 255 Inlägg
12 april 2008
phonic skrev:
imorgon och att öppna tråget och kika om vevlagerna har överlevt eller inte.
Denna gången vill jag faktiskt skylla på otur och inte okunskap, clipset som håller slangen är faktiskt nytt dock återanvänt 2ggr och det räcker tydligen för att det ska tappa sin spänst..

De där clipsen ska man dra slangklämmor runt om man vill va säker på att de ska sitta kvar, även när de är nya. Nu vart jag osäker på om det sitetr några, men om det gör det så byt o-ringarna på slangarna från motorn med.

915 Inlägg
13 april 2008
Trådstartare
Tankade ur oljan som var kvar i motorn (2l), bytte oljefilter slog på ny olja. Körde upp oljetryck utan tändstift och sen provstartade vi den och det lät som vanligt så jag har nog haft galen tur och vridit av i rättan tid..

www.Tuning-import.com

68 Inlägg
14 april 2008
phonic skrev:
Tankade ur oljan som var kvar i motorn (2l), bytte oljefilter slog på ny olja. Körde upp oljetryck utan tändstift och sen provstartade vi den och det lät som vanligt så jag har nog haft galen tur och vridit av i rättan tid..

TUR??, det har du förtjänat!

när ska du pilla på den "riktiga" motorn? har varit rätt tyst om den på sistonde.

//Quist

915 Inlägg
14 april 2008
Trådstartare
Quist skrev:
phonic skrev:

TUR??, det har du förtjänat!

när ska du pilla på den "riktiga" motorn? har varit rätt tyst om den på sistonde.

Det finns inga pengar till att fundera på den ens detta året tyvärr. Förhoppningsvis till 2009 kan den stå klar..

www.Tuning-import.com

915 Inlägg
14 april 2008
Trådstartare

www.Tuning-import.com

Saab 99 Turbo-Nörd
368 Inlägg
1 997 Inlägg
260 Inlägg
14 april 2008
fin raksträcka där, och bilen går ju bra!

:]
469 Inlägg
14 april 2008
går inte bara bra låter underbart också smile

915 Inlägg
14 april 2008
Trådstartare
Det är en gammal flygraka där planen skulle landa vid krig.. Men nu är den nyasfalterad o tyvärr minskad bredd, innan var den "4-filig" nu är det bara 2 filer.. Men vad gör det när det inte är några gropar.. Innan va den riktig dålig, nästan så att man fick hjullyft med dåliga dämpare i 200+ smile

www.Tuning-import.com

294 Inlägg
14 april 2008
sjukt drag i den, å motorljudet är inte att leka.

Volvos 5 cylindriga motorer låter så jävla gott big_smile
Ska du köra nått på uråsa?

"För att bli gammal och erfaren måste man först vara ung och galen"

915 Inlägg
14 april 2008
Trådstartare
J_Storm skrev:
sjukt drag i den, å motorljudet är inte att leka.

Volvos 5 cylindriga motorer låter så jävla gott big_smile
Ska du köra nått på uråsa?

Ska köra på Uråsa på Söndag.. har hyrt fältet. Kommer den 17/5 också om den håller tongue

www.Tuning-import.com

915 Inlägg
16 april 2008
Trådstartare

www.Tuning-import.com

1 863 Inlägg
16 april 2008
Bra fart på "traktorn"... big_smile

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

Sök