3581
Sök

Hur många har voltat?

196 Inlägg
14 juni 2007
Trådstartare
Sgt_Beefcake skrev:
Jag har voltat som passagerare i min kompis 240. Vi hamnade på taket och hängde upp och ner skrattandes, delvis av chocken men mest för att vi var på väg hem efter 2 timmars tvätt av bilen i fråga=P

Haha, den är ju klockren! Kändes dom där 2 timmar nödvändiga? :p

One life, Live it!

Högerstolsrallyåkare
114 Inlägg
14 juni 2007
Tau skrev:
M155E skrev:
Voltat, jopp....voltade på min första rallytävling 3 varv utpå en åker, blev karossbyte smile Det var en kön och det nöp vänster efter krönet, vi borde kanske ha haft i 2.an men höll full 4.a hmm

Men det va bra att bli härdad direkt tongue

Det var ju dock med lite bättre förutsättningar än med privat bil då vi hade 6-punktsbälten, stolan och hjälmar....dock fick jag lära mig snabbt att använda nackkrage, jag hade ingen och fick satans ont i nacken flera dagar.

Sen har ja oxkså "voltat" i sån där bil som sitter i en maskin som snurrar runt...roll

Aj satan, själv har jag bara voltat i go-cart då man tävlade i det utöver med personbil och på Gillinge.

Nja det gjorde som sagt inte så ont...blev mest dyrt hmm Men men det hör till sporten  tongue

*~ Never Drive Faster Then Your Angel Can Fly... But You Can Give Her A Hard Workout ;) ~*

196 Inlägg
14 juni 2007
Trådstartare
M155E skrev:
Tau skrev:
M155E skrev:
Voltat, jopp....voltade på min första rallytävling 3 varv utpå en åker, blev karossbyte smile Det var en kön och det nöp vänster efter krönet, vi borde kanske ha haft i 2.an men höll full 4.a hmm

Men det va bra att bli härdad direkt tongue

Det var ju dock med lite bättre förutsättningar än med privat bil då vi hade 6-punktsbälten, stolan och hjälmar....dock fick jag lära mig snabbt att använda nackkrage, jag hade ingen och fick satans ont i nacken flera dagar.

Sen har ja oxkså "voltat" i sån där bil som sitter i en maskin som snurrar runt...roll

Aj satan, själv har jag bara voltat i go-cart då man tävlade i det utöver med personbil och på Gillinge.

Nja det gjorde som sagt inte så ont...blev mest dyrt hmm Men men det hör till sporten  tongue

Jo det gör väll det.. Synd på pengarna bara.. tongue
Och skönt att det gick bra med dig åtminstone..

Ska bli spännande att se hur bilen igenkligen ser ut när bärgaren kommer och drar upp min ur det 3 meter djupa diket. Rofl.. :p

One life, Live it!

196 Inlägg
14 juni 2007
Trådstartare
Bilder finns nu på bilen efter voltandet.
http://www.garaget.org/?car=54020

Klarade sig otroligt bra mot vad jag trodde att den skulle ha gjort.

One life, Live it!

bojboj
14 juni 2007
Knyckte en Volvo s60 t5 när jag va 15. Idiot som man va då. Fick dom blåvita efter sig. Man trodde man va kung på att köra bil och kunde lätt köra ifrån deras 940. Jovisst det gick la och köra ifrån dom på rakan. Men längre fram va det en rondell. Smällde i 200km/h och voltade några varv. Kompisen förstörde några ryggkotor och fick gå med någon ställning som rätar upp ryggen. Jag klarade mig med ett blåmärke från vänster axel ner till höftbenet pga bältet Tacka gud för att jag lever. Kan aldrig förlåta mig själv för det, utätta min vän för en sån sak. Nu betalar man förtfarande av bilen till Volvia. 60.000 kr. Så ta det vackert. Det e inget kul alls. Kunde va varit ett berg man krockade med. Då hade man legat i graven med 2 kubikmeter jord över sig...

196 Inlägg
14 juni 2007
Trådstartare
bojboj skrev:
Knyckte en Volvo s60 t5 när jag va 15. Idiot som man va då. Fick dom blåvita efter sig. Man trodde man va kung på att köra bil och kunde lätt köra ifrån deras 940. Jovisst det gick la och köra ifrån dom på rakan. Men längre fram va det en rondell. Smällde i 200km/h och voltade några varv. Kompisen förstörde några ryggkotor och fick gå med någon ställning som rätar upp ryggen. Jag klarade mig med ett blåmärke från vänster axel ner till höftbenet pga bältet Tacka gud för att jag lever. Kan aldrig förlåta mig själv för det, utätta min vän för en sån sak. Nu betalar man förtfarande av bilen till Volvia. 60.000 kr. Så ta det vackert. Det e inget kul alls. Kunde va varit ett berg man krockade med. Då hade man legat i graven med 2 kubikmeter jord över sig...

Jo tack jag vet hur det är. Har inte lyckats med att köra in i en rondell själv men folk har gjort det vid oss.. Rondellen är väll kanske 10 meter lång och från det att dom kört in i den fanns det inte ett enda spår förens efter 4-5 meter efter rondellen tog slut.. där var det bilplåt och massa annat rassel.. dom lär inte kommit i så låg fart heller..

One life, Live it!

___ "ByggSnubben" ___
2 456 Inlägg
14 juni 2007
Tja ... strax innan ens pappen han torka efet upp körning så lade jag
polarens 164E 20meter ut i skogen på taket efter komit ut i vägrenen
i lösgrus ..... å när vi skulle dra upp den ur diken å polarens polare körde
då dumper i närheten å när han skulle baka till så hörde ej han oss när det
var läge att stanna så han backa över halva bilen så det var ej så mycket att
reparera eller delar att rädda bara en en trimmad motor ......

Samt att jag hadde en rally kaddet som jag volta på bondens åker när jag var14-15år ....
http://www.garaget.org/gallery/archive/10774/115/10774-403.jpg
Ps:Den funka fortfarande efter bild e tagen fast man fick putta i gång den

wink

//Sam
Senast redigerat av lonewolf-holm (14 juni 2007)

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se

Forummoderator
26 389 Inlägg
14 juni 2007
Tau skrev:
M155E skrev:
Tau skrev:

Ska bli spännande att se hur bilen igenkligen ser ut när bärgaren kommer och drar upp min ur det 3 meter djupa diket. Rofl.. :p

Ingen voltnings-historia..menmen..

I vintras följde jag med en kompis ut i ingenmansland för vi skulle dra upp hans brors bil som låg i ett dike. Det var en sen kväll, mörkt ute. Minus femton eller liknande.
Han hade kommit i en högerkurva, varit nere med i stort sett hela bilen i det vänstra diket, sedan upp och sen definitivt ner i det högra smile
Avgassystemet låg mitt på vägen. Såg rätt lustigt ut. Men i alla fall. För att slippa tillkalla bärgare - som för övrigt fanns till hands cirka en kilometer därifrån lustigt nog - var vi flera stycken som skulle hjälpas åt då bilen visade sig ligga i det djupaste dike jag sett på väldigt länge.
Men hur vi än gjorde så satt den still där den satt. Vi tillkallade en bonde som kom med traktor. Jo men visst. Han drog upp bilen på vägen...och gled själv ned i det vänstra diket så pass att han inte tog sig därifrån. Ja så pass att vi alla trodde han skulle tippa runt pga lutningen.
Så det blev bärgare i alla fall. Fast på traktorn tongue

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Maizer
14 juni 2007
Jag har rullat två gånger! big_smile

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
14 juni 2007
5 skallfrakturer, X antal hjärnskakningar, inget brutet men ändå vid liv!
Antal gånger voltat? Mer än 5 iaf...

404 Inlägg
14 juni 2007
Har voltat, fast inte med bil utan med motorcykeln, hojen rullade och jag flög en bra bit in i skogen.

196 Inlägg
15 juni 2007
Trådstartare
AirOne skrev:
Tau skrev:
M155E skrev:

Ingen voltnings-historia..menmen..

I vintras följde jag med en kompis ut i ingenmansland för vi skulle dra upp hans brors bil som låg i ett dike. Det var en sen kväll, mörkt ute. Minus femton eller liknande.
Han hade kommit i en högerkurva, varit nere med i stort sett hela bilen i det vänstra diket, sedan upp och sen definitivt ner i det högra smile
Avgassystemet låg mitt på vägen. Såg rätt lustigt ut. Men i alla fall. För att slippa tillkalla bärgare - som för övrigt fanns till hands cirka en kilometer därifrån lustigt nog - var vi flera stycken som skulle hjälpas åt då bilen visade sig ligga i det djupaste dike jag sett på väldigt länge.
Men hur vi än gjorde så satt den still där den satt. Vi tillkallade en bonde som kom med traktor. Jo men visst. Han drog upp bilen på vägen...och gled själv ned i det vänstra diket så pass att han inte tog sig därifrån. Ja så pass att vi alla trodde han skulle tippa runt pga lutningen.
Så det blev bärgare i alla fall. Fast på traktorn tongue

Haha fan va komiskt! :p

One life, Live it!

196 Inlägg
15 juni 2007
Trådstartare
Attenator skrev:
Har voltat, fast inte med bil utan med motorcykeln, hojen rullade och jag flög en bra bit in i skogen.

Ajdå, jag har inte voltat med mc än, bara moppe.. lyckades volta 5 varv och sen när jag reser mig upp frågar polare "hur gick det med moppen?" han brydde sig inte ens om att fråga hur det va med mig.. Skulle väll tro att han va för van vid att jag gick gjorde lite för extrema saker xD

One life, Live it!

196 Inlägg
15 juni 2007
Trådstartare
Grabber skrev:
5 skallfrakturer, X antal hjärnskakningar, inget brutet men ändå vid liv!
Antal gånger voltat? Mer än 5 iaf...

Börjar låta som med mig då... :p
Iof har jag aldrig riktigt skadat mig så pass mycket men har voltat ett halvt varv med go-carten i 160km/h under en tävling.. gled ett antal med upp och ner. Åkte till sjukan och röntga, kom tillbaka körde B final kom etta och kvalificerade mig till A final som jag kom 3a i :p Med reserv carten såklart iof..
Sen alla vurpor som man har när man lekt med 2hjuliga fordon ska man inte tala om.. ett antal stygn i kroppen :p 4 olika skador som gått ända in till skelettet. varav 3 på benen och 1 på handen. :p

Crazy person, jepp thats me! :p

Lev livet och lev det nu!
Senast redigerat av Tau (15 juni 2007)

One life, Live it!

Sök