Tau skrev:
M155E skrev:
Tau skrev:
Aj satan, själv har jag bara voltat i go-cart då man tävlade i det utöver med personbil och på Gillinge.
Nja det gjorde som sagt inte så ont...blev mest dyrt
Men men det hör till sporten
Jo det gör väll det.. Synd på pengarna bara..
Och skönt att det gick bra med dig åtminstone..
Ska bli spännande att se hur bilen igenkligen ser ut när bärgaren kommer och drar upp min ur det 3 meter djupa diket. Rofl.. :p
Ingen voltnings-historia..menmen..
I vintras följde jag med en kompis ut i ingenmansland för vi skulle dra upp hans brors bil som låg i ett dike. Det var en sen kväll, mörkt ute. Minus femton eller liknande.
Han hade kommit i en högerkurva, varit nere med i stort sett hela bilen i det vänstra diket, sedan upp och sen definitivt ner i det högra
Avgassystemet låg mitt på vägen. Såg rätt lustigt ut. Men i alla fall. För att slippa tillkalla bärgare - som för övrigt fanns till hands cirka en kilometer därifrån lustigt nog - var vi flera stycken som skulle hjälpas åt då bilen visade sig ligga i det djupaste dike jag sett på väldigt länge.
Men hur vi än gjorde så satt den still där den satt. Vi tillkallade en bonde som kom med traktor. Jo men visst. Han drog upp bilen på vägen...och gled själv ned i det vänstra diket så pass att han inte tog sig därifrån. Ja så pass att vi alla trodde han skulle tippa runt pga lutningen.
Så det blev bärgare i alla fall. Fast på traktorn
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.