3197
Sök

varför låter det inte??

40 Inlägg
5 september 2007
Trådstartare
Aga_Diff skrev:
Prova sätt dit en annan högtalare.. vilken som helst bara för att vara säker. annars är ju det där med INPUT & OUTPUT ett hett tips...

jo men på classe stegen är det utgång för CH 1-2 och 3-4 och 3-4 är Low Pass Filter vilket ska vara till basarna. så är det kopplat. jag har ju en liten fundering på om det kan vara fel på RCA anslutningen?

let´s play loud and low

40 Inlägg
5 september 2007
Trådstartare
MarcusL skrev:
Tobbelobbe skrev:
MarcusL skrev:

Nej, måste ha en matning innan det tänds.. Är sakerna nyköpta?

ja det är nyköpt. dock är det classe steg och gas silver basar men de ska väl gå att få ljud i skiten för det...

Låter som att felet ligger antingen på basarna, säker på att du kopplat dom rätt? Likaså på steget..?

Eller att det är fel på lågnivåkablen så den inte får signalerna.. Prova med en annan kabel först. Funkar det inte så kolla kablarna till basarna.

Mvh

okej. lågnivå kabeln låter troligt faktiskt! får prova imorn. tack för tippset!

let´s play loud and low

1 489 Inlägg
5 september 2007
Tobbelobbe skrev:
MarcusL skrev:
Tobbelobbe skrev:

ja det är nyköpt. dock är det classe steg och gas silver basar men de ska väl gå att få ljud i skiten för det...

Låter som att felet ligger antingen på basarna, säker på att du kopplat dom rätt? Likaså på steget..?

Eller att det är fel på lågnivåkablen så den inte får signalerna.. Prova med en annan kabel först. Funkar det inte så kolla kablarna till basarna.

Mvh

okej. lågnivå kabeln låter troligt faktiskt! får prova imorn. tack för tippset!

Har du nån bild på steget och hur du kopplat det på steget? Hade ett steg för längesen där man fick sätta lågnivå lite hursom innan det kom ljud. Men det ska du inte göra på ditt om det funkar. Mitt var kasst wink

• Även den starka måste ta i när han skiter

Smålänning
7 887 Inlägg
5 september 2007
Skicka en länk på vilket av stegen det är.

Jag har 2 kanalaren, och jag körde basar på det utan problem. Visseligen inte GAS silver, men väl GAS alpha.

Skicka en länk från hemsidan eller nått, är det likadant som mitt så kan jag visa hur jag kopplade...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

40 Inlägg
5 september 2007
Trådstartare
twin_cam skrev:

Jag har 2 kanalaren, och jag körde basar på det utan problem. Visseligen inte GAS silver, men väl GAS alpha.

Skicka en länk från hemsidan eller nått, är det likadant som mitt så kan jag visa hur jag kopplade...

vad för länk vill du ha? det är classe modell stor vilket innebär 4 kanaler x 900W. MEN jag har orginal stereon i och ar en adapter från lågnivå utgången som blir en RCA kabel. tror det är de som är felet? eller vad tror du?

let´s play loud and low

Smålänning
7 887 Inlägg
5 september 2007
Tobbelobbe skrev:
twin_cam skrev:

vad för länk vill du ha? det är classe modell stor vilket innebär 4 kanaler x 900W. MEN jag har orginal stereon i och ar en adapter från lågnivå utgången som blir en RCA kabel. tror det är de som är felet? eller vad tror du?

detta då: http://www.clasohlson.se/Product/Produc … d=19442309
Tror med på det. Funkar det inte med annan kabel så borde det vara nått fel på steget.
Prova att koppla det på fyra högtalare bara, och köra allt "Flat" så märker du om någon kanal är trasig.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

*.*
54 Inlägg
7 september 2007
Är något med lågnivån eller högtalarna/högtalarkablarna som ställer till det, kan inte vara nåt annat. Om du itne ställt BAS -6 typ på Stereon förstås. Bara testa runt med lågnivå och högtalarkablarna så märker du när det kommer ljud, lär inte hända något, gör så själv skitofta big_smile

Gó?

592 Inlägg
7 september 2007
Lägg upp en bild på hur du har kopplat allt i bakluckan så är det enklare att se.

2much.fi
Accessories for your DSLR

40 Inlägg
7 september 2007
Trådstartare
Slaktarin skrev:
Lägg upp en bild på hur du har kopplat allt i bakluckan så är det enklare att se.

igår var jag inne på brl och fråga. dom var med ut och kolla men hade ingen aning om varför det inte fungerade.

let´s play loud and low

low profile
253 Inlägg
7 september 2007
Fabriksfel någonstans?

40 Inlägg
7 september 2007
Trådstartare
GTI-95 skrev:
Fabriksfel någonstans?

jag vet inte..

let´s play loud and low

low profile
253 Inlägg
7 september 2007
Om du har tillgång till andra produkter, testa koppla in dom.

40 Inlägg
7 september 2007
Trådstartare
GTI-95 skrev:
Om du har tillgång till andra produkter, testa koppla in dom.

jodå ja ska göra det. dom på brl sa till mig att göra om allt från början. hehe

let´s play loud and low

low profile
253 Inlägg
7 september 2007
Bra gör så, om det inte funkar då så har du ett mystiskt problem.

40 Inlägg
7 september 2007
Trådstartare
GTI-95 skrev:
Bra gör så, om det inte funkar då så har du ett mystiskt problem.

hehe jo ett mystiskt problem tycker jag det är redan:P

let´s play loud and low

40 Inlägg
8 september 2007
Trådstartare
Hej ville bara säga tack för alla tips men nu har det löst sig. saken var den att jag hade jordat för dåligt! och varför steget lös var för att den tog jord från stereon. ej bra men ingen skada skedd!

let´s play loud and low

www.rallyshop.se
551 Inlägg
8 september 2007
Har du kollat spänningen bak? Kan vara så att säkringen har vibrerat sönder i sätet. då funkar steget men ingen kraft, blir som att andas genom ett sugrör. Anners är jag nästan säker på att din rca kabel är kass. Hade samma problem i en kunds saab 93 viggen, VI bytte kabeln och sen funkade d. var bor du så skulel jag kunna kolla på det.!!

www.rallyshop.se
Bälten, Stolar, Rattar, R-Däck, Diffar, Bromsar, Väghållning, mm
Rätt pris DIREKT

40 Inlägg
8 september 2007
Trådstartare
ogio skrev:
Har du kollat spänningen bak? Kan vara så att säkringen har vibrerat sönder i sätet. då funkar steget men ingen kraft, blir som att andas genom ett sugrör. Anners är jag nästan säker på att din rca kabel är kass. Hade samma problem i en kunds saab 93 viggen, VI bytte kabeln och sen funkade d. var bor du så skulel jag kunna kolla på det.!!

tack men det var för dålig jordning. varför steget lös var för att jordningen gick genom remoten och tog det från stereon=)

let´s play loud and low

Ford Racing
479 Inlägg
9 september 2007
Gah..simpelt..

Ja Just!

Sök