unpatterned skrev:
Om den har turbo så kan du ju bygga till vatteninsprutning..
tar bara några timmar med lite fantasi,
ett stycke trycktätt vattenkärl,
borra hål, montera, täta fäst en slang i botten på kärlet, som i sin tur går till en spridare (som öppnar vid lågt tryck) montera spridaren på insuget efter turbo, dvs trycksidan. se till att montera den titigt efter turbon, där lyften är som varmast.. gärna före ev. intercooler
montera sedan en tryckslang ifrån trycksidan av turbon t ex en grenkontakt till laddtrycksmätaren, kärlet skall alltså trycksättas av turbon., (efter kompressorn) och gör likadant som i botten på kärlet, fast så högt upp du kan..
låt limmet stelna........ häll i vatten.
nu när turbo trycket stiger, så kommer det bli tryck i vattenkärlet, som i sin tur, kommer att pressa vatten till spridaren (se till att den öppnar TIDIGT, ca 0,1-0,2 bar.)
nu kommer vatten flödet att linjärt följa turbotrycket och laddluften kommer att kylas ned, och du får dina 25% extra laddtryck