Har ett lastbilsåkeri som där jag putsar och sköter om deras utställningslastbilar. Är dock inte med på själva utställningarna då det ej finns tid över till det i nuläget.
Lastbilen lackerades, inkl. motivlacken för 125.000:-. Och detta blev slutresultatet från lackeraren. Ingen fröjd för ögat direkt! Åkeriets ägare vilel ha hytten våtslipad så han slapp ha denna extremt dåliga yta och skämmas. Lackeraren ville tydligen inte ta på sig ansvaret för den dåliga ytan:rolleyes:
Såhär såg bilen ut innan jag började jobba:
Massa dammkorn blev det också:
Sån här skillnad blev det till slut:
Höll fram mitt visitkort för att visa skillnaden på ett bra sätt, före och efter:
Här är lastbilen polerad och lackskyddad:
Dom hämtade en ny lastbil till i veckan som blivit lackerad. Dom skulle beställa en likadan behandling på den nya när jag har tid.
fan va apelsin skal....!! han kan ju inte ha gjrt nån mellanslip öer huvud taget....!!(mellan klarlack varven) tur att du kunde din sak när det galler polering
Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda....!!
hm..va tänkte lackeraren där ? jag e lackerare o de ända jag kan tänka mej att han tänkte var "ja vill inte få massa rinn" därför har han snålat me klarlacken...men att de ska bli så mycket damm i lacken :S o att han ska få så mycket apelsin!!?? ja tror de var nåt skumt i lackboxen den dagen han höll på..eller nåt me klarlacken...så ska de ju inte se ut :S däremot har du gjort ett grymt jobb efteråt !! tacka Gud för våtslip-papper, polermedel och vax de e kul o våtslipa för de blir en helt annan yta de e så håren på armarna reser säjj vilken skillnad de kan bli
Bra jobbat där grabben... Jag hadde skämts om jag lämnat ut ett lackjobb med den klarlacks ytan. Väldigt grov. Men du fick till det jättefint iallafall
Konstigt att det alltid är de bilarna med värsta motivlackerna eller trendigaste kameleontfärgerna som har sämst klarlack!? Har uppmärksammat detta på många s.k. utställningsbilar. Lastbilar för showsyfte brukar dock ofta ha otroligt fina lacker. Men det finns såklart undantag där också. Ditt arbete har ju dock bättrat på slutresultatet avsevärt.