3458
Sök

Subaru = törstig?

609 Inlägg
11 september 2007
Trådstartare
Har hittat en riktigt schysst subba WRX -03 med låga mil till ett riktigt nice price, MEN hur är det med bränsleförbrukningen ?! Vill inte oroa mig för att behöva tanka "för ofta" medtanke på de sjuka bensinpriserna idag, detta är det enda som står ivägen för ett ruskigt bra impulsköp. btw bilen är inte trimmad o shit.

Tacksam för snabbt svar, då bilen kommer att bli köpt av nån annan !!!

Smålänning
7 887 Inlägg
11 september 2007
Drar nog inte mer än en toyota corolla om man kör försiktigt... Typ 0,7 - 0,8 milen...

Men frågan är - Kan man hålla sig ifrån att gasa i en sån bil? wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

4 571 Inlägg
11 september 2007
Är även jag intresserad av att veta bränsleförbrukningen på en Impreza Wrx 03-05

Har ju hört lite rövarhistorier om hur mkt boxern sörplar i sig även vid landsvägskörning.

1 567 Inlägg
11 september 2007
muppet skrev:
Har hittat en riktigt schysst subba WRX -03 med låga mil till ett riktigt nice price, MEN hur är det med bränsleförbrukningen ?! Vill inte oroa mig för att behöva tanka "för ofta" medtanke på de sjuka bensinpriserna idag, detta är det enda som står ivägen för ett ruskigt bra impulsköp. btw bilen är inte trimmad o shit.

Känns ju som du kanske borde avstå från en sådan bil om du tänker på bränslekostnaden..
Är ju inget roligt att att snålköra med en sådan..

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

1 567 Inlägg
11 september 2007
Min mor köpte sig precis en Subaru Outback 2.5 aut den drar inte så mycket mer än hennes gammla  v40 1.8i Automat  runt 0.7-0.8

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

Stolt tvåbarnsfar
548 Inlägg
11 september 2007
muppet skrev:

Låter som du inte skall köpa en sådan bil då! De är ju till för att användas! Satsa på en sjyst cykel istället! Köp och sedan gasa! De är ju sjysta rides!

-Mike-

609 Inlägg
11 september 2007
Trådstartare
Hmm såg på nyheterna att man tänker höja bensinskatten mer. hmm

Körv
3 535 Inlägg
11 september 2007
Alla på g.org kan ju sälja sin bil och köpa en cykel istället big_smile Sen kan vi rikta in oss på det istället för bilar..

Med tanke på bensinprisets framtid.
Senast redigerat av decib3L (11 september 2007)

Truckdriving Man

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
11 september 2007
Hoppsan, då hade dom på ett program på Discovery helt fel. Där sa dom 1,2 liter milen landväg, 1,5 blandad och stadskörning, glöm det. Men det är som dom sa, automat drar mindre.

Lev livet, det kan ta slut fort

Hur tänkte du nu?!
423 Inlägg
11 september 2007
Bränsleförbrukning*
Stad 1,53, landsväg 0,83, blandad körning 1,09 l/mil.

* Enligt tillverkaren.

efter lite googlande smile

4 571 Inlägg
11 september 2007
Puff2k skrev:
Bränsleförbrukning*

* Enligt tillverkaren.

Tackar, äntligen någon med ett svar cool

Hur tänkte du nu?!
423 Inlägg
11 september 2007
Izual skrev:
Puff2k skrev:
Bränsleförbrukning*

* Enligt tillverkaren.

Tackar, äntligen någon med ett svar cool

lungt, har ändå inget bättre för mig än å sitta å googla svar åt folk haha

43 Inlägg
11 september 2007
Mina Subarusar drar inte mer än än vanlig bil på landsväg, snarare mindre smile Dock blir ju Legacyn ganska törstig när man börjar gasa, men i den sitter ju en 2,2l sugis..
Min Leone turbo drar väl 0,7-0,8l milen, då med ganska många omkörningar osv smile

Tjejer kan också! ;)

645 Inlägg
12 september 2007
Jag brukar ligga på 1,5-1,8 liter per mil. Ett exempel: kom 222 km på min 37-liters tankning jag gjorde förra veckan och då har jag låtit turbon ladda nån gång för mycket, i min WRX STi som är lite masserad. ;-)

124 Inlägg
12 september 2007
M1cha skrev:
Jag brukar ligga på 1,5-1,8 liter per mil. Ett exempel: kom 222 km på min 37-liters tankning jag gjorde förra veckan och då har jag låtit turbon ladda nån gång för mycket, i min WRX STi som är lite masserad. ;-)

Var ungefär den förbrukningen jag hade på min STi också. Även hur lugnt man körde med den så gick de inte att komma under litern.  mad

Sök