Var ett litet tag sen jag uppdaterade nu.
I vilket fall som helst så är bilen lackerad nu och jag har så smått börjat montera ihop bilen.
Litet smakprovJag vill inte visa fler bilder eftersom att jag inte är nöjd.
Nu till det tråkiga:
Ojämnheter i plåten, rinningar i klarlacken, lyckades repa taket när bilen skulle ut från lackboxen, elhissar som passar dåligt, helt nya gummilister som är specialbeställda från Tyskland skars sönder när jag satte dit en ruta, färgen släppte ända ner till plåten uppe på taket när takluckan skulle monteras, vinylen på insidan sitter dåligt, kjolpaketen tar i på vissa ställen vid dörrarna, får inte in bakluckan så den blir jäms med karossen, ett lås som cp-ar sig, vinylfärgen i taket vill aldrig torka...
Nästa vecka åker i alla fall motorn i.
Och en liten fråga/tips:
Instrumentbrädan kommer ifrån en Volvo 360Högst upp ser man en radda med en massa symboler, jag ska bygga min egen instrumentpanel.
Jag vill ha er rad där symbolerna för: vänster blinkers, hellyse, batteri, oljetryck, kolla motorn, termometer (inte så viktigt eftersom att jag har ett analogt instrument för detta), handbroms, defroster (går ju att ha i knappen istället), varningsblinkers (går ju att ha i knappen det med) samt höger blinkers (eventuellt delad med vänster blinkers) finns med.
Finns det någon som har något tips på en bil där dessa symboler finns med och där de sitter på rad?
Tänkte bygga någonting med en liten lysdiod bakom varje symbol.
Något sådant hade jag tänkt mig fast de små visarinstrumenten ska nog vara mer åt sidorna och upp så att alla fyra sitter på rad fast de mindre under centrumlinjen då.
Bilen ska i alla fall monteras ihop nu sen mattar jag ner hela och lackerar om i vår istället och maskar då bara runt grejerna (orkar inte ta ner allt igen).