2712
Sök

Lacka midjelister på 855

31 Inlägg
27 september 2007
Trådstartare
Tänkte lacka mina midjelister och överdelarna av stötfångarna.
Funderar på hur de går om lacken kommer släppa.
Om man ska klarlacka det kanske?
Dom ska lackas riktigt senare med tänkte lacka dom så länge så de ser bra ut tills vidare

Reality Beats Fiction By Far

699 Inlägg
27 september 2007
Listerna e i plast.. Så du bör lägga på någon form av grundlack på dem som fäster på plast..
Kommer inte ihåg vad den heter, köpte det på mekonomen när jag lackade mina handtag på 850-in... Blev riktigt bra faktiskt.. Lackade dem med sprayburk sen smile

Bilgalen elektriker :)

8 253 Inlägg
27 september 2007
Tvättade mina med thinner, sen la jag på Hagmans plastprimer, sen vanlig grund, sen färgen och avslutade med klarlack, har hållt utan problem.

31 Inlägg
29 september 2007
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Tvättade mina med thinner, sen la jag på Hagmans plastprimer, sen vanlig grund, sen färgen och avslutade med klarlack, har hållt utan problem.

Det låter ju iofs som en ganska bra ide.
Ska nog överväga att testa det.

Diamond
540 Inlägg
29 september 2007
okej.. så primer, lack och sen klarlack? funkar det länge eller kommer det börja flagna?? för att jag tänkte färga en liten läpp till bilen, så då sa dom på audi att den kommer börja flagna efter ett tag.. stämmer det eller är det bara att köra på med som ni skrev??

I'm Rick James Bitch!

Billackerare
737 Inlägg
2 oktober 2007
Glöm INTE att matta ned delarna först.. med 500 papper t.ex.

Corrado VR6R 3.0 Turbo

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
2 oktober 2007
Jag lackade mina lister på v70n.. slipade, lackade sen klarlack. Det sitter riktigt bra, lossnade inte ens när den blev påkörd och bucklade ena dörren

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

120 Inlägg
2 oktober 2007
jag har epoxy (grund) och sen la jag DG färg.. (Klarlack i färgen) sen va det klart smile blev jätte bra.. kolla in min 850 så ser du smile

Away From Keyboard. Detta betyder att personen du pratar
med har blivit arg, och kastat tangentbordet för långt bort.

1 833 Inlägg
2 oktober 2007
SLipa-plast prima-lacka-klarlacka brukar funka, plastprimer är A och O.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

31 Inlägg
2 oktober 2007
Trådstartare
diamond_ skrev:
okej.. så primer, lack och sen klarlack? funkar det länge eller kommer det börja flagna?? för att jag tänkte färga en liten läpp till bilen, så då sa dom på audi att den kommer börja flagna efter ett tag.. stämmer det eller är det bara att köra på med som ni skrev??

Jag tror att dom menar att de kommer börja flagna om du inte primear före.
Annars blir de för torrt om man inte mättar det

Sök