3448
Sök

Vad är det värsta o mest plågsamma ni råkat ut för?

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
7 juli 2012
DuelBall skrev:
Igår lyckades jag dock att trampa på en av brorsonens legogubbar, barfota. Detta fenomen borde omedelbart införas i SAOL som en definition av ordet "smärta".

http://www.inquisitr.com/wp-content/2010/08/stepping-on-a-lego-graph.png

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

35 Inlägg
7 juli 2012
skurit av långfingertoppen på vänster finger i en rikthyvel. Gjorde egentligen inte ont, men fyfan vad jag skrek när fingret blev en fontän utav blod! Svimmade på köpet också när klasskompisarna väl fick fatt i mig och satte mig ner (sprang som en tupp som fått huvudet avkapat och yrade runt) Bara kul nu tycker jag, skrattade rätt högt när folket berättade för mig hur jag såg ut mitt i paniken!

Sen har jag bröt jag båda armarna samtidigt när jag var runt 10år gammal (ja, båda armarna! tro det eller ej). Eller aah, mosade höger armbågsled och fick en spricka i vänster underarm, kommer inte ihåg vad benet heter men det tunna var det som blev tilltygat. Jävla gympalektioner...
Senast redigerat av Hooglund (7 juli 2012)

Gymnasieutbildad däcksparkare
382 Inlägg
23 juli 2012
fogsvans i benet...

Motorer är som människor, Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

JFfoto
24 juli 2012
Jobbarkompis som slog upp ett järnrör i ansiktet :p olycka alltså wink

https://www1.garaget.org/gallery/images/172/171273/171273-525fabb0c6cb78ef718d3fdf11a92bb1.jpg

Muttley
24 juli 2012
Kalltkaffe skrev:

http://www1.garaget.org/gallery/images/172/171273/171273-525fabb0c6cb78ef718d3fdf11a92bb1.jpg

Hm, har inte den varit med någonstans på nätet? Bilden var likt en jag såg för ett himla bra tag sen.

Muttley
24 juli 2012
Å jag vet inte om jag skrivit denne innan jag är lite lat för att gå tillbaka. Men när man gick i lågstadiet blev jag knuffad in i en sådan rund betongbrunn. Och spräckte skallen vid ögonbrynet.  Inte nog med det för sen slår jag upp de någon vecka senare på isen. Och ännu inte nog så försökte läkaren döda mig den jävlen med en kraftig infektion, han desinfektera inte innan han sydde ihop. Och det resultera i att högerdelen av mitt ansikte var sjukt uppsvullet.  De var så illa att jag faktiskt tappade alla krafter i kroppen och fick bli buren till akuten. 

Läkaren på akuten undrade vad fan som hade hänt och de fick hela berättelsen.   Tror ni att jag någonsin efter de har gått till samma läkare igen wink

JFfoto
24 juli 2012
tkd_rille skrev:
Kalltkaffe skrev:

http://www1.garaget.org/gallery/images/172/171273/171273-525fabb0c6cb78ef718d3fdf11a92bb1.jpg

Hm, har inte den varit med någonstans på nätet? Bilden var likt en jag såg för ett himla bra tag sen.

Nja haft den på garaget ett tag, på min förra användare också smile kanske där du sett den? den finns även med på första sidan på google bilder om man söker på "ärr" :p

Muttley
24 juli 2012
Kalltkaffe skrev:
tkd_rille skrev:
Kalltkaffe skrev:

Nja haft den på garaget ett tag, på min förra användare också smile kanske där du sett den? den finns även med på första sidan på google bilder om man söker på "ärr" :p

Ja då är de nog någonstans där jag har sett den.

5 131 Inlägg
25 juli 2012
åkt bobb in i ett träd med lösslagna framtänder, hjärnskakning och div. svulnader som följd.
vurpade med cyckel en gång och sträckte lite ledband i knät.. hallt i 6 månader för att sedan halka på väg ut ut skolbussen och slita upp det igen.
slagit mig på fingret med slägga med kanten på ett skruvstäd på andra sidan fingret. inte helt skönt. tog ca 4 månader innan ja kunde stänga fingret någorlunda mot handflatan igen.. fortfarande glapp i leden i sidled  och en brosk knöl på sidan av fingret/leden.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

Stölle
199 Inlägg
26 juli 2012
Stukat vänsterfoten på jobbet, gjorde så fruktansvärt ont just då, men satte mig i bilen o tog det lugnt en stund. Sen kom ja på när det hade avtagit lite att jag kanske borde åka tillbaka till firman så starta bilen o rulla iväg. Efter sisådär 150m slet ja i växlarna o bokstavligen plågade bilen till det yttersta för att slippa o växla. Man skulle visst inte dels ta av sig sko och strumpa för att lätta på trycket, och dels absolut inte belasta foten alls öht första timmarna  roll  Doktorn berättade mycket pedagogiskt att ja hade kunnat klarat mig bra o vart tillbaka på jobbet efter några dagar om jag inte gjort så. Kunde inte gå på en vecka, än mindre jobba... Tog tre veckor ca innan jag kunde gå igen, detta va september 2011 och använder än idag ett fotledsstöd för att foten inte ska vika sig.  Ett under att inget blev mer skadat lr att jag bröt mig enl. doktorn.

Har även trampat in en spik i högerfoten när jag va yngre så det skadade en nerv så jag har än idag kan få festliga ryckningar i foten som knappt går att kontrollera.  Kul när man kör bil, tycker iaf jag, sällan mina medpassagerare tongue  Bär heller gärna inte yberkänsliga saker lr matbrickor om jag absolut inte måste för det händer ibland, dock sällan, att det kommer så plötsligt att jag ramlar omkull hmm

En kille klippte av mig princip hela höger pekfingertopp när jag gick i lekis. Idag har jag nått som ser ut som en bröstvårta där istället tongue för "toppen" hängde som en liten flik i nån ynka hudcel så dom kunde tejpa det på plats så fingret är iaf inge kortare idag, men fulare än det vänstra tongue

Även sprungit in i hörnet på en dörr när jag va typ 3 år så idag har jag ett ärr mitt i pannan o tittar man noga på det ser det precis ut som harry potters ärr hmmsad

Jag anar ugglor som får kläder.

Muttley
27 juli 2012
Dj_Albert skrev:
Stukat vänsterfoten på jobbet, gjorde så fruktansvärt ont just då, men satte mig i bilen o tog det lugnt en stund. Sen kom ja på när det hade avtagit lite att jag kanske borde åka tillbaka till firman så starta bilen o rulla iväg. Efter sisådär 150m slet ja i växlarna o bokstavligen plågade bilen till det yttersta för att slippa o växla. Man skulle visst inte dels ta av sig sko och strumpa för att lätta på trycket, och dels absolut inte belasta foten alls öht första timmarna  :rolleyes:  Doktorn berättade mycket pedagogiskt att ja hade kunnat klarat mig bra o vart tillbaka på jobbet efter några dagar om jag inte gjort så. Kunde inte gå på en vecka, än mindre jobba... Tog tre veckor ca innan jag kunde gå igen, detta va september 2011 och använder än idag ett fotledsstöd för att foten inte ska vika sig.  Ett under att inget blev mer skadat lr att jag bröt mig enl. doktorn.

Ett tips är att träna foten. Annars kommer den aldrig nånsin bli bättre. Bröt av min ankel helt och hållet så de fick skruva ihop den med 3 långa skruvar. 6 veckor med gips. 2 veckor ca med "rehabträning" sen var jag och tränade nästan som vanligt. Sen tog de ut de som var helt av skruvarna ca 6 månader efter. Smärtan och svullnaderna satt i ca 1,5 år efter.
Idag har jag nästan inga problem med den foten och den är starkare än den "friske"

För idag så trilla jag i cyklingen så att jag stuka vänsterfoten tryckte till ett revben och är öm =)
Men man lever fan bara en gång.

Stölle
199 Inlägg
27 juli 2012
Ett tips är att träna foten. Annars kommer den aldrig nånsin bli bättre. Bröt av min ankel helt och hållet så de fick skruva ihop den med 3 långa skruvar. 6 veckor med gips. 2 veckor ca med "rehabträning" sen var jag och tränade nästan som vanligt. Sen tog de ut de som var helt av skruvarna ca 6 månader efter. Smärtan och svullnaderna satt i ca 1,5 år efter.
Idag har jag nästan inga problem med den foten och den är starkare än den "friske"

För idag så trilla jag i cyklingen så att jag stuka vänsterfoten tryckte till ett revben och är öm smile
Men man lever fan bara en gång.

Jo det gör ja. Har några övningar jag gör regelbundet och trappar ner med stödet mer o mer.

Jag anar ugglor som får kläder.

630 Inlägg
28 juli 2012
Fick ett Trä flygplan kastat i huvudet på mig för typ 4 år sedan sedan som man tillverkat själv i träslöjden, blödde som fan från huvudet..

Försökte "glida" på asfalt med knäskålarna när jag va typ 8-9 år, dummaste jag gjort!

Sen försökte jag även "droppa" med cykel från en lastkaj typ som var rätt hög, resulterade i att ett cykelstyre smällde mej så jäkla hårt på p*ngen att jag tappade andan big_smile

Dumma saker man gjort...

486 Inlägg
28 juli 2012
En gång bet en hund av min kind och ögonbryn.. ärret på kinden ser idag ut som en brännskada.

709 Inlägg
17 augusti 2012
Va ute och gick i skogen med foppa tofler, när jag kom hem såg jag detta wink kunde gjort ont känner jag... wink

https://www1.garaget.org/gallery/images/124/123598/123598-147b91dd1db4c43a285563a714f9a792.jpg

Elektriker
160 Inlägg
18 augusti 2012
Jag är relativt skade fri. Fick en plåt i pannan förra veckan som slutade med stygn men ett pappers sår gör ju för fan mer ont xD Annars så är väl det värsta när jag klättrade på en ventilations trumma och skulle klamra en kabel och den här jävla skiten de fäster isolationen på trummorna är typ små spikar. I allafall så satte jag mig ner på knä... Det skulle jag aldrig gjort. Spiket gick rakt upp i knäet och gjorde skapligt ont. Kunde knappt gå efter denna händelse x) kan fortfarande idag känna av lite molande smärta i knäet smile

Mjau säger kissen

309 Inlägg
18 augusti 2012
Körde en 5mm borr rakt genom ena pekfingret när jag skulle hjälpa en polare o sätta fast innerskärmar på en bil. Gjorde inte ont men känseln försvann i fingret. O så har man ju kört vinkelarne i fingrarna några gånger klantig som man är..smile

2 712 Inlägg
18 augusti 2012
Voltade på vägen hem från jobbet och armen åkte utanför och slogs mot en bergvägg..

Kåttsår på ca10x5 cm som gick in t benet+ ledbandet skadat samt armbågen bruten på 2 ställen så sitter nu 2 skruvar och en massa gips..

Läketid ca 8 veckor innan man får belaste smile

Plötsliga stoppet är det som dödar..

Bor i Tyresö men Tyresö finns inte enligt garaget
179 Inlägg
19 augusti 2012
Körde gokart med en kompis i västerås, skulle köra om honom men han svängde in framför mig så mitt vänsterfram däck kom framför hans höger bakdäck, gokarten slog runt ett varv i luften och ett på marken MED mig på, fick rejäl hjärnskakning och höger underarm skrapade jag mot marken och fick ordentligt brännmärke/köttsår från asfalten. Överlevde meen mådde fan inget bra.
Senast redigerat av two40 (19 augusti 2012)

13 Inlägg
23 oktober 2012
Körde cross med min kille mitt ute i ingenstans i somras, han körde fyrhjuling. Klantiga jag ramlade med crossen i en uppförsbacke då den drog över. Tog emot mig med vänsterbenet som vreds om ordentligt! Jag ser typ i slow motion hur benet vrider sig, foten pekade typ snett bakåt! Sen när jag låg på backen hade det vridit tillbaka sig och jag tror aldrig jag har haft så ont i hela mitt liv! Inte nog med det så var det ju en bit till bilen, kunde inte växla på crossen med vänsterbenet (kunde inte böja det alls pga att knät såg ut som en fotboll!) Så killen min tog crossen och körde den till bilen och jag körde fyrhjulingen, tog väl inte mer än 10 min till bilen men det var långa minuter kan jag lova då man ska köra över stock och sten och minsta lilla rörelse i knät gjorde brutalt ont! Envis som man är lasta vi på maskinerna och körde hem dem innan vi åkte till akuten. Väl där hade mitt knä svullnat upp så mkt att jag inte kunde gå. Killen min hämtade en rullstol som han skjutsade in mig i. Men ni tror inte han tar fart allt han orkar med rullstolen över trottoarkanten utanför akuten!? Benet åkte upp i luften och ner igen med en smäll. Jag skrek, grät och skrattade samtidigt! Jag hade nu så ont att det nästan var kul.. haha, sjukt nog. Har nog aldrig blivit så snabbt omhändertagen på akuten tidigare! Så klart så  mycket som man skrek trodde dom väl jag var döende ^^ Efter många om och men visade det sig att korsbandet hade slitits loss och korsbandsfästet slitit med sig en benbit från vadbenet (eller va det nu är) så korsbandet var helt och hade dragit med sig en benbit. Efter Operation fick jag ha en skena på benet (från fotknölen upp till låret) så jag kunde bara böja benet 30 grader i 8 veckor. Nu är jag fri från skenan och allt känns som vanligt igen. Skrattar alltid då jag tänker på hur jäkla komiskt allt var smile

Sök