3002
Sök

SAAB 9000 missljud från elektronik!!!

V-Zander
11 november 2007
Trådstartare
Tjena, på min CSE-94 så är de något som "klickar" bakom instrumentpanelen. Ljudet påminner om ett relä som slår till hela tiden, och ljudet uppstår när som helst, har inte märkt något mönster. KANSKE med Cruise inkopplad. Har fått förslag om insugsfläkten till ACn men det tror jag inte på. Vad kan de vara? Klicket kan var mellan 1 sek till 5 sek och är jävligt störande.

69 Inlägg
11 november 2007
Jag har också hört ngt klickande ljud där bakom, kunde inte fatta vad det var för ngt... men vet precis hur de låter och att de e jädrigt irreterande hmm

SPEEDPARTS That's Why I'm FASTER Than You! ;)

403 Inlägg
15 november 2007
hej hade samma problem på min 9000 och det var ett defekt relä som var boven!

Egenföretagare
2 496 Inlägg
15 november 2007
när jag var liten hade vi 3st 9000 som andra bilar, och i alla var det acc, till vänster om acc'n sitter det ju nån flälkt eller som känner av luften eller vad den är till för, den lät konstigt ibland, så bytte vi så vart det bra smile

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
15 november 2007
Har samma klick ljud i min 9-3'a

V-Zander
16 november 2007
Trådstartare
Det var som fan, de finns en massa bröder där ute! Ja, jag har ju också som sagt hört att de kan vara insugsfläkten till AC, men ljudet känns mer elektriskt. Men så länge inget är sönder så får de väl va...min flickvän backade in i vägg idag förresten! Härligt!

Sök