2678
Sök

740 pansarvagn

erixon89
7 januari 2008
Trådstartare
tja jag å ett par polare va ute i helgen å körde lite ..hadde snöstorm så det va ju askul:)men när alla hadde parkerat förutom jag som pricis skulle köra in och parkera. jag in i sista kurvan med knappt styrfart det va plank is  och det fanns ingen belysning ena polaren hadde kört ner den förra helgen.sak samma när ja skulle ta sista kurvan så hade ett nöt parkerat mitt i kurvan och jag såg inte honom förns det va mkt försent så ja fick sladd på bilen och slog runt och in i hans framskärm å bucklade till hela skärmen tryckte in hela fjäderbenet och styrleder .men konstigt nog så gick bara mitt  vänstra bakljus sönder.Tur eller pansarvagn hehe:)

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
7 januari 2008
Toppgear gjorde ett krocktest förut.. En volvo 945 vs en ny liten (LITEN) Japansk små bil...  Krocket var rakt emot varandra utan förare... Volvo blev skrot.. japanaren klarade sig bäst.. Finns på youtube men orkar inte leta.

Bmw osv..

NissanMotorsport
7 januari 2008
Trådstartare
de finns blogg..

2 079 Inlägg
7 januari 2008
SupraDupraFly skrev:
de finns blogg..

Orka blogg!tongue

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

435 Inlägg
7 januari 2008
vi hoppade 9meter på en snövall me en 740.. resultatet vart trasiga extraljus och alla lampor i fronten gick sönder+grillen och en fälg..

No risk, No reward

1 754 Inlägg
7 januari 2008

Jag kan inget om allt.

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
7 januari 2008
Holiace skrev:
http://youtube.com/watch?v=k3ygYUYia9I

Perfekt den där ja mena var visst en fransk liten bil. Tack holiace

Edit: Lol det var ju fitfth gear me inte top gear.. Undra hur ens minne är idag igentligen hm. . Men iaf back to topic
Senast redigerat av UseDubbelTurbo (7 januari 2008)

Bmw osv..

Förjaevle Brao
555 Inlägg
7 januari 2008
körde min b20 slut på olja när ja var i stan.....körde hem den hem å fyllde på ny olja, funkade skitfint;)

Forummoderator
26 325 Inlägg
7 januari 2008
Påminner om den gången jag hade Hondan....Jaaa jag ska tjata om det nu igen! big_smile

Jag och en kompis - som då körde 240 glt - mekade med min Honda och han var
hungrig. Då var det bara att bjuda på mat för är en mekaniker hungrig så tar
fan bofinken, kan meddelas.
Jag backar inne på deras gård. Själv lätt hungrig så det är maten jag tänker på.
Hinner fundera på vart sjutton han hade ställt sin bil, när det är undertecknad
jag backar rakt in i.
- Nej, skrek jag och styrde genast över tankarna på hans hemmagjorda extraljus.
Vi jämförde skador.

Hondan= bakre kofångare intryckt och en aningens aningen vriden nedåt. Vänster glas spräckt. Listen till bakluckan intryckt. Plåten nedanför bucklig. Regplåten lös..

Volvon: Ena extraljuset pekade lite snett..bara att vinkla tillbaka.
Lite "skrubbsår" på kofångaren. Thats it..

(jo jag har lärt mig att se mig för vart jag backar numer.. tongue)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

4 506 Inlägg
7 januari 2008
Holiace skrev:
http://youtube.com/watch?v=k3ygYUYia9I

Ja det är ju ett litet roligt test.
Resultatet förvånar mig inte så mkt.

Ny ingengörs konst vs gammal.
+ Att Modusen eller vad den hette
Har ju som dom säger fått högsta betyg
i Euro N-Cup, Vilket inte enns fanns när
Volvon byggdes!

Kan du andas kan du dö.

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
7 januari 2008
ny ingengörskonst vs gammal

förvånande att den gammle volvon höll så bra endå!  dom är fan bäst!
skulle du gjort det med dåtidens skruttiga fiat/ford/saab/mazda  så kan ja lova att det skulle bli ännu mer skrot!

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
7 januari 2008
det skulle va roligare om dom träffade varandra rakt på å inte snett på tror volvo hade klarat sig bättre då

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
7 januari 2008
turboforssen skrev:
det skulle va roligare om dom träffade varandra rakt på å inte snett på tror volvo hade klarat sig bättre då

Är inte så jättemånga av dagens krockar som träffar exakt rakt på, så realistiskt sett så är testet ganska bra.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

There is no replacement for displacement
630 Inlägg
7 januari 2008
Hade nån kört på de sättet och kört in i min bil hade den inte klarat sig med ett spruket bakljus. Den hade aldrig sett solens ljus igen efter man vart klar med den

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
7 januari 2008
John87 skrev:
turboforssen skrev:

Är inte så jättemånga av dagens krockar som träffar exakt rakt på, så realistiskt sett så är testet ganska bra.

va fan man får väl sikta tongue ja smäller då alltid rakt på eller med röven:P

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Hojmek
748 Inlägg
7 januari 2008
Hållbara bilar helt klart , efter många dikeskörningar å diverse vilt som varit i min väg så har jag lyckats paja "sjufyran" Men snart rullar den igen big_smile

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
Hojmek
748 Inlägg
7 januari 2008
turboforssen skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=lbO-17UHyKw
kvalite:P

haha big_smile

huh?
10 427 Inlägg
8 januari 2008
Så här kan en 740 ser ut som blivit lite påkörd av en Golf III som kom farandes i typ 60-70km/h, Golfen blev lite mer skrot än Volvon enligt ryktet. Tidigare ägare som var med i olyckan.

http://www.garaget.org/gallery/archive/13540/217698_2km7w3.jpg

V70D5
199 Inlägg
8 januari 2008
Motorn ser nästan hel ut i volvon. Om bilarna träffat varandra lite mer på mitten tror jag motorn hade tagit upp mer av krocken.. Och personerna förhopningsvis blivigt lite mindre fastklämda/skadade, Eller vad tror ni?

Man lever bara en gång

Sök