3098
Sök

Inför: Gatebil 2008 på Mantorp park! 27-29/6

Skyracer
917 Inlägg
21 juni 2008
Jag står inte uppskriven på konbanan på SOG's hemsida, men jag kör gärna det också. Samt om jag inte får tag på andra hjul så blir det tyvärr ingen drifting.  big_smile

Mvh
Håkan

http://www.untz.tv
www.skyline.se // www.skyracer.se // www.djskyracer.se
Mekonomen Värmdö
Sponsorer 2012: Superior Imports | RaidoPower | J-Spec | PBZ | TWS | Mekonomen | Samglas Värmdö

GirlsGoFast
1 000 Inlägg
21 juni 2008
Skyracer skrev:
Jag står inte uppskriven på konbanan på SOG's hemsida, men jag kör gärna det också. Samt om jag inte får tag på andra hjul så blir det tyvärr ingen drifting.  big_smile

Mvh
Håkan

tongue...får la skriva in dig där då..det finns att köpa däck hos TBRpower som står med oss på SOG området..får nog handla däck där jag me...ska ju ut o köra bana i 2 timmar på torsdagen...

theangel6/GirlsGoFast/Arrangör av Slaget Om Gatebil/medlem i Maniacracing
~Slaget om Gatebil~2-4 juli 2010 www.slagetomgatebil.se

Skyracer
917 Inlägg
21 juni 2008
theangel6 skrev:
Skyracer skrev:

Mvh
Håkan

tongue...får la skriva in dig där då..det finns att köpa däck hos TBRpower som står med oss på SOG området..får nog handla däck där jag me...ska ju ut o köra bana i 2 timmar på torsdagen...

Ah, det låter ju intressant, då lär de få in däck från de som byter in, som jag kan slita på i kurvorna med sladd. Till bankörningen har jag däck, vill bara inte slita upp dem med sladdande. big_smile

Mekonomen Värmdö
Sponsorer 2012: Superior Imports | RaidoPower | J-Spec | PBZ | TWS | Mekonomen | Samglas Värmdö

GirlsGoFast
1 000 Inlägg
21 juni 2008
Skyracer skrev:
theangel6 skrev:
Skyracer skrev:

Mvh
Håkan

Ah, det låter ju intressant, då lär de få in däck från de som byter in, som jag kan slita på i kurvorna med sladd. Till bankörningen har jag däck, vill bara inte slita upp dem med sladdande. big_smile

tongue...du får deala med christian sen...hahaha...vill ju se dig hänga i kurvorna juh wink

Skyracer
917 Inlägg
21 juni 2008
theangel6 skrev:
tongue...du får deala med christian sen...hahaha...vill ju se dig hänga i kurvorna juh wink

Nybörjare som man är så kan det gå hur som helst, vilket vi såg förra Gatebil då jag hängde av banan ut i geografin och fick slänga fronten i en container. Men när jag väl sätter mig i bilen så laddar jag, hahaha big_smile

Edit: Har mailat Christian om möjligheterna till att byta till "sladd-däck" på plats. big_smile
Senast redigerat av Skyracer (21 juni 2008)

Mekonomen Värmdö

Administratör
11 936 Inlägg
21 juni 2008
Jag brukar säga SOG om det här, som ett ord, inte S.O.G, och tjejen reagerade idag när jag sa det. Googlade upp det här; http://sv.wikipedia.org/wiki/Zionist_Oc … Government (ZOG)

Uttrycket används ofta av olika antisemitiska rörelser, bland andra nynazister i USA[1] och Europa,[2], ultra-nationalister som Pamjat i Ryssland, högerextremister i Polen[3] och nationella rörelsen i Sverige.[4]

Jag ska sluta säga SOG iallafall, hehe smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

440 Inlägg
21 juni 2008
theangel6 skrev:
Skyracer skrev:
Åker jag ner så blir det husvagn, är det något som är viktigt, förutom vätskekontrollerna så är det att man sover ordentligt. big_smile Och eftersom sportstolarna i bilen inte går att fälla så går det bort ändå. tongue
Sitter mest och slösurfar, om vi nu pratar om det, skall upp imorgon och börja förbereda bilen inför SOG 2008.

Förresten, när vet man vilka 10 som gått vidare?

Mvh
Håkan

Det får man veta ute vid Mjölby där vi träffas på fredags morgon för karavan...

när ska ni sammlas där då?? osv för jag tänkte köra upp på fredagen! eller man nmåste ej vara med på dne samlingen??:S  osv? mvh jim

jim ..

440 Inlägg
21 juni 2008
ny fråga angående bankörningen?  man ska ju ha handskar ,hjälm och bommuls kläder! kan man ha "helt vanliga kläder" som är gjorda av bommul ?? eller måste det vara overall elelr liknande?? mvh jim

jim ..

GirlsGoFast
1 000 Inlägg
21 juni 2008
crx_jim skrev:
theangel6 skrev:
Skyracer skrev:
Åker jag ner så blir det husvagn, är det något som är viktigt, förutom vätskekontrollerna så är det att man sover ordentligt. big_smile Och eftersom sportstolarna i bilen inte går att fälla så går det bort ändå. tongue
Sitter mest och slösurfar, om vi nu pratar om det, skall upp imorgon och börja förbereda bilen inför SOG 2008.

Förresten, när vet man vilka 10 som gått vidare?

Mvh
Håkan

Det får man veta ute vid Mjölby där vi träffas på fredags morgon för karavan...

när ska ni sammlas där då?? osv för jag tänkte köra upp på fredagen! eller man nmåste ej vara med på dne samlingen??:S  osv? mvh jim

vi samlas vid Mc donalds lastbilsparkering klockan 07.00 på fredag..inget tvång att vara med..men då går specialplatsen över till nån annan när man väl ropas upp,så får man snällt delta den andra peoples choicetävlingen...jag diggar när alla läser hemsidan..hihihi...
idag har vi fått in 2 bilar till som anmälde sig...telen går varm hela dagarna nu tongue..
ang frågan om kläderna så är det säkerhetspersonalen som kräver detta..bomullskläder e allt jag fick mail om..men jag har kört i jeans o det sa de inget om..fick ett samtal häromdan när jag var ute på Mantorp Park ang.bälten...då skratta personalen och sa att vilka dumma frågor egentligen...samma bälte du har när du kör bil..ta hjälm som tex...var står det spec vad för hjälm du ska använda..ingenstans...allstå är hockeyhjälm tillåtet i bankörning...idiotiskt men sant..

GirlsGoFast
1 000 Inlägg
21 juni 2008
chrizz skrev:
Jag brukar säga SOG om det här, som ett ord, inte S.O.G, och tjejen reagerade idag när jag sa det. Googlade upp det här; http://sv.wikipedia.org/wiki/Zionist_Oc … Government (ZOG)

Uttrycket används ofta av olika antisemitiska rörelser, bland andra nynazister i USA[1] och Europa,[2], ultra-nationalister som Pamjat i Ryssland, högerextremister i Polen[3] och nationella rörelsen i Sverige.[4]

Jag ska sluta säga SOG iallafall, hehe smile

asg...man måste vara tydlig...hihihi..samma som när bilarna skulle göras...hade inte en aning om att join us var en speciell sida..tur vi inte valde det på hela sidorna av bilarna tongue

440 Inlägg
21 juni 2008
okej nu kommer en eller två frågor tilL:9 är där någon buller gränns på banan?? och får man köra med vad för däck man vilL?? mvh

jim ..

GirlsGoFast
1 000 Inlägg
21 juni 2008
crx_jim skrev:
okej nu kommer en eller två frågor tilL:9 är där någon buller gränns på banan?? och får man köra med vad för däck man vilL?? mvh

tongue..yo man..vad frågor...ska försöka svara..bullergräns..inte vad jag vet cool...ang däck...antar att man kan köra med vilka som bara de är hela..har inte hört annat..tongue

440 Inlägg
21 juni 2008
okej bra! hoppas nu detta stämmer med:) mm jag vet man måste ju veta så man ej komemr dit och man ej får eller liknande ju!hmm  mvh

jim ..

1 752 Inlägg
21 juni 2008
Trådstartare
theangel6 skrev:
crx_jim skrev:

tongue..yo man..vad frågor...ska försöka svara..bullergräns..inte vad jag vet cool...ang däck...antar att man kan köra med vilka som bara de är hela..har inte hört annat..tongue

Vinterdäck lär väll inte vara o rekomendera iaf..tongue Vet inte om dom på Mantorp Park skulle bli så glada då kanske big_smile Nu ni ungdommar är det inte långt kvar heller som sagt!!

Laddade??

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!

440 Inlägg
21 juni 2008
om jag är:D fan vad jag har börjat längta nu:) ska bli sjukt kul kan jag säga:)

jim ..

Japan Quality
670 Inlägg
21 juni 2008
Vad har Ni för avtal med Mantorp Park? Vid bankörningar är det 95 DB som gäller. Ishockeyhjälm vid bankörning godkännes. Aldrig hört talas om att det duger med en hockeyhjälm.

Det hela låter dock trevligt, kanske dyker upp på lördag.

//Patrik

P.Sköld
Honda il potere dei sogni

1 752 Inlägg
21 juni 2008
Trådstartare
crx_jim skrev:
om jag är:D fan vad jag har börjat längta nu:) ska bli sjukt kul kan jag säga:)

Gött o höra!! big_smile Börjar oxå bli riktigt laddad nu! Antar att man kommer o ha "en del" o stå i under kommande dagar sen men men får hoppas att ni tycker att det var värt o komma dit sen!big_smile

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!

1 827 Inlägg
21 juni 2008
theangel6 skrev:
crx_jim skrev:

Bullergränsen är ju som vanligt 95db om ni inte hyrt banan på en specifik bullerdag. Sen är det ju väldigt viktigt att veta ifall Slicks är tillåtet eller inte, och ifall det är, varför?

Är det ni som är arrangörer?

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

440 Inlägg
21 juni 2008
ja jag undrar som sagt det om slicks...tongue elelr ja skurna sklicks... sen okej det med buller då måste jag kanske montera en ljuddämpare då:( skit med den jag har stryper bilen jU:/ aja... inge tatt gör aåt det...

jim ..

1 827 Inlägg
21 juni 2008
Ni som tänker köra med gamla rallyslicks...

Varför?

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

Sök