3164
Sök

Vad är en sportbil ?

89 Inlägg
13 januari 2008
Trådstartare
Supratok skrev:
Supra har bara 2 sittplatser, förare och passagerare
Finns ett nödbaksäte som finns i diverse bilar som klassas som sportbilar..
Dessutom är suprorna reg. för 1 passagerare.
/ toker

Sportbil ändå enligt mig om man inte får sitta där bak, svårt smile
Senast redigerat av R170 (13 januari 2008)

Toker
491 Inlägg
13 januari 2008
Masterworks skrev:
Supratok skrev:
Masterworks skrev:
Jag tycker att min Corvette e ganska sportig!  cool

Är inte den en glidarbil ?  big_smile

Nope, gjord för race!  hehehe...

Nej då, har nog sett du och dina jänkarkompisar glida runt i städer..  ;] 

Skoja bara..  cool

Toker Jr 081102

Toker
491 Inlägg
13 januari 2008
R170 skrev:
Supratok skrev:
/ toker

Fan då..   Måste nog börja leta efter sportbil, jag som har gått och trott alla dessa år att toyota supra är en sportbil.
Det känns surt...

Nån som vill köpa en "vanlig" toyota supra, vill sälja den då jag blivit lurad av förra ägaren som sa att det var en sportbil..  lol

Btw. När ska mercedes komma en sportbil? finns ju bara direktörsglidarbilar   cool

Toker Jr 081102

4 670 Inlägg
13 januari 2008
R170 skrev:
Aerodynamik skrev:
R170 skrev:
Jag nämner,  finns hur många som helst:

* Porsche, dom flesta tro jag..
* Ferrari, dom flesta..
* Lotus
* BMW Z3, Z4
* Buggatti Veyron
* Mazda Miata
* Opel GT
* Mercedes SLR
* Nissan 200, 350
* Viper
* Supra
* Honda 2000

mfl..............................

Men tycker fortfarande inte Supra, Skyline, 200sx och andra turbo-bilar är sportbilar. Det är mer sportiga coupér.

Fick för mig att Nissan 200 och Supra hade 2 sittplatser vilket dom inte har och kan inte kallas sportbilar enligt mig heller.

Sportbil:
* 2 säten
* Bakhjulsdrift ev 4wd.

Svårt detta, finns inga klara regler men 2 säten och bakhjulsdrift kanske är en bra början för att kalla bilen för sportbil... roll

Sen kan man ju börja dela upp sportbilar i lite olika kategorier med som någon var inne på...

Fick för mig att Nissan 200 och Supra hade 2 sittplatser vilket dom inte har och kan inte kallas sportbilar enligt mig heller.

Båda bilarna e ju reggade för endast 1 passagerare så hur får du ihop det?

4 670 Inlägg
13 januari 2008
Supratok skrev:
R170 skrev:
Supratok skrev:
/ toker

Fan då..   Måste nog börja leta efter sportbil, jag som har gått och trott alla dessa år att toyota supra är en sportbil.
Det känns surt...

Nån som vill köpa en "vanlig" toyota supra, vill sälja den då jag blivit lurad av förra ägaren som sa att det var en sportbil..  lol

Btw. När ska mercedes komma en sportbil? finns ju bara direktörsglidarbilar   cool

Haha fan ja trodde supra o nissan 200sx va riktiga sportbilar oxå men ack så fel man kan ha!

transportkonsult
284 Inlägg
13 januari 2008
Jag anser att tex supra är en GT vagn. Men jag går inte efter definitionen att max 2 platser. Då baksätet mest bara är något man kan lägga saker i.
Annars är dom flesta porschar inte sportbilar heller.

Gällande nissan 200 så är det inte en sportbil Speciellt inte s13.
Den klassar mer in i gtiklassen.

Bottles are for babys. Real men get blown.

Rent A Retard !
674 Inlägg
13 januari 2008
hur ligger rs6:an eller rs4:an till när det gäller "sport bil" då ?? vad tycker ni ?

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm

7 120 Inlägg
13 januari 2008
Daaze skrev:
hur ligger rs6:an eller rs4:an till när det gäller "sport bil" då ?? vad tycker ni ?

Absolut inga sportbilar. Det är familjeracers big_smile

Rent A Retard !
674 Inlägg
13 januari 2008
haha jo det är det jag skulle kalla dom med, men om man tittar på prestandan så ligger dom inte så långt ifrån "sportbilarna" tongue lol

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm

7 120 Inlägg
13 januari 2008
Daaze skrev:
haha jo det är det jag skulle kalla dom med, men om man tittar på prestandan så ligger dom inte så långt ifrån "sportbilarna" tongue lol

Samma som med GT-R då, den har mycket bättre prestanda än många sportbilar. Men inte är den sportbil för det wink

Rent A Retard !
674 Inlägg
13 januari 2008
hehe ja det e sant tongue men vi kan väl lätt konstatera att alla har olika syner på "sportbilar". med all rätt dessutom,

man kanske skulle titta på 0-100 och 100-0 hur fort bilen fixar det, alltså acca upp till 100 blås o sen nita till stillastående tongue kanske man kan hitta lite roligare resultat big_smilelol

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm

Smålänning
7 887 Inlägg
13 januari 2008
SAAB SONETT är mer sportbil än SAAB 9-5 AERO HIRSCH, trota att niefemman kör cirklar runt sonetten.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

427 Inlägg
13 januari 2008
Är min banpreppande CRX en sport bil ?

89 Inlägg
13 januari 2008
Trådstartare
Tycker inte det har med prestanda att göra om det är en sportbil tycker jag.
Skulle en miata på 72hk inte vara en sportbil och en på 300 hk vara en sportbil, tycker inte det har med effekten att göra.

Meister
6 763 Inlägg
13 januari 2008
turboforssen skrev:
Eisenhut skrev:
turboforssen skrev:

okey så Nissan Skyline R34 är då inte sport bil
å inte Mazda RX-8 Evolution

När du hittar en 4 dörrars R34 GT-R så kan vi börja diskutera då om det är en sportbil eller inte.

En vanlig R34, dvs 2 dörrar är enligt mig en sportbil, fast ändå lite tveksamt då ordet sportbil har för mig mer med utseendet att göra än prestandan.

vad sägs som den här då http://www.sportbil.net/annonser/?id=43 fast den kanske bara har dörrar på ena sida ha ha ha:P

De där är en vanlig R34. R43 Gt-r finns bara som 2-dörrars.

Men de är lite svårt att placera 200sx. Jag är nog villig att sätta den i sportklassen. Samma med Supran. Supran kan i och för sig hamna under GT åxo big_smile

dARKiE
5 031 Inlägg
13 januari 2008
Tycker min prelude är lite av en sportbil trots sina hk. 2 sitsig (om man inte är väldigt liten och får plats där bak) Lite sportbils stuk, mycket bra väghållning och väldigt okey prestanda för att vara orginal många som underskattar den har jag märkt.

Min åsikt ialf. Allt hänger inte på HK.

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

7 120 Inlägg
13 januari 2008
camaro67 skrev:
turboforssen skrev:
Eisenhut skrev:

När du hittar en 4 dörrars R34 GT-R så kan vi börja diskutera då om det är en sportbil eller inte.

En vanlig R34, dvs 2 dörrar är enligt mig en sportbil, fast ändå lite tveksamt då ordet sportbil har för mig mer med utseendet att göra än prestandan.

vad sägs som den här då http://www.sportbil.net/annonser/?id=43 fast den kanske bara har dörrar på ena sida ha ha ha:P

De där är en vanlig R34. R43 Gt-r finns bara som 2-dörrars.

Men de är lite svårt att placera 200sx. Jag är nog villig att sätta den i sportklassen. Samma med Supran. Supran kan i och för sig hamna under GT åxo big_smile

Du har ju riktig koll på Skylines nu tongue

Men tycker fortfarande inte att Skylines, Supra eller 200sx är sportbilar. Det är GT bilar! smile

Kockafan
224 Inlägg
13 januari 2008
vad ni diskuterar.. asso det är så att alla bilar med svartinnertak är en sportbil.. så nu behöver ni inte fundera mera smile

Kocken

27 Inlägg
13 januari 2008
Jag och daaze har riktiga sportbilar som går på handkraft lol Och jäklar hur dom går på banor och hinder big_smile Och används varje da big_smile
Senast redigerat av Thewolfman (13 januari 2008)

1 255 Inlägg
13 januari 2008
Hampusd skrev:
Jag anser att tex supra är en GT vagn. Men jag går inte efter definitionen att max 2 platser. Då baksätet mest bara är något man kan lägga saker i.
Annars är dom flesta porschar inte sportbilar heller.

Gällande nissan 200 så är det inte en sportbil Speciellt inte s13.
Den klassar mer in i gtiklassen.

Ok hur mycke kan du om bilar om ja får fråga När S13 kom 89 låg den i samma klass som BMW M3 hur många bilar från 89 klarade köra 0-100 på 7,5 sekunder vilket GTi klassen inte hängde på för 5 öre! Inse 200sx är en sport bil

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

Sök