3211
Sök

Snart ny ägare till Supra MK4, hur bra/dåliga är dom ?

993 Inlägg
17 januari 2008
Trådstartare
#1
Hejsan..

Som topicen lyder...
Snart köper man en Supra MK4..

den jag ska ha är:
Manuell
Högerstyrd
94-96
minst 400bhp..

Till er som kör dom bilarna:

Hur är det och köra med dom bilarna?
jag har haft några bilar evo6,subaru wrx,m3,s60r osv
men är verkligen suprans hästar så pigga?
för man kollar lite på nätet så verkar dom inte så pigga av sig fast dom levererar ut så mycket hästar.. kollat lite på filmer då.. sen har jag sett några köra på strippen:
"öhh jag har runt 350-400hk", sen får han stryck av en standard m3 e36 ?... hmm man börjar tänka..

motivera er lite, och kom med förslag vad man ska köpa för någon...
ska man köpa en orginal sen trimma? eller en som är redan färdig trimmad runt 450-500hk?


www.kudoz.se
3 802 Inlägg
17 januari 2008
#2
350-400hk...

hur folk räknar.
sportluftfilter 10 hk
avgassystem 50 hk
några dekaler 5 hk
chip 100 hk
osv
osv


BMW fantast
1 172 Inlägg
17 januari 2008
#3
dom väger ju rätt mö.... 1700 kilo har jag för mig.. mycket att släpa runt på... jämför man då med min 200 som runt 280 hk och väger 1340 kilo typ mot en supra som har 380 fast 1700 kilo.. tror nog fan jag drar den då? borde göra? erl åtminstone jämt... kan vara det...

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

127 Inlägg
17 januari 2008
#4
Sen väger väl en Supra ett par mer kilo än en E36..

1 703 Inlägg
17 januari 2008
#5
En Supra mk4 väger 1580,9kg utan förare.


155 Inlägg
17 januari 2008
#6
har du inte provkört supran innan du köpte?


391 Inlägg
17 januari 2008
#7
kan säga att en MK4 går runt mitten 12e på 402m och en slutfart på 180km/h och då är det knappt fult BPU++ det enda som behöver bytas på en J-spec supra är kammarna montera i Eurokammarn och sedan köp ställbara kamdrev så har du närmare 500hk(i en fräsch supra motor) och kan köra en 11a.. Anledning att många får stryck med supran är för att man spinner bort sin jäkligt lätt tro mig jag körde med slicks på gatan då hängde jag med en 404hk (pådriven) audi 100 turbo quattro har film på det och min kanse hade 400 i motorn och jag hängde med den.. Men han kom i slutet med en meter typ men skulle vi kollat på tider som vi gjorde på moholm så gick min snabbare både 201m och 402m så supran är inte en slö bil.. Den tar även evo 9 m5 m3 oså er och evo 6 på konbana har dragit 2 sjäv big_smile.. sen hänger det lite på föraren med det är ju inte bara att gasa tro att man vinner hänger lite på väslingar och hur mycket man vågar.... Hoppas du blir nöjd med supran jag har lite trim liggandes om du är intresserad...

Lycka till med bilen
Senast redigerat av Xabin (17 januari 2008)


Vw trimmare
2 995 Inlägg
17 januari 2008
#8
Xabin skrev:
det enda som behöver bytas på en J-spec supra är kammarna montera i Eurokammarn och sedan köp ställbara kamdrev så har du närmare 500hk(i en fräsch supra motor) och kan köra en 11a..

det lät lite som skylines 1000hk med endast chipp vad har en j-spec orginal 280-300hk?
hoppas du menar 500hk EFTER bpu++ för 200hk med endast kammar är tveksamt...


391 Inlägg
17 januari 2008
#9
MeloveGolf skrev:
Xabin skrev:
det enda som behöver bytas på en J-spec supra är kammarna montera i Eurokammarn och sedan köp ställbara kamdrev så har du närmare 500hk(i en fräsch supra motor) och kan köra en 11a..

det lät lite som skylines 1000hk med endast chipp vad har en j-spec orginal 280-300hk?
hoppas du menar 500hk EFTER bpu++ för 200hk med endast kammar är tveksamt...

ja efter full bpu++ ink kammar så ska det vara runt 500hk på en fräsch supra motor alltså..
J-spec supran ska ha 280hk men jag tror inte det stämmer den känns för pigg för det jag tror det är runt 310 i dom 330 i eurospecen.... Jag ladda 1,2 bar min och hade 3" från första katten och FMIC och Apexi filter kitt och jag drog en BMW M5 -99 vi börja vid 100km/h och gasade på sida vid sida men m5an kom efter mer och mer:)och dom ska det vara 400hk i
Senast redigerat av Xabin (17 januari 2008)


993 Inlägg
17 januari 2008
Trådstartare
#10
beatone skrev:
Sen väger väl en Supra ett par mer kilo än en E36..

henkebenke skrev:
En Supra mk4 väger 1580,9kg utan förare.

min M3a väger 1600kg, då har jag 3.0 och Cabb


transportkonsult
284 Inlägg
17 januari 2008
#11
Vi bänkade ur 430 hk i motorn på en eurospec med enbart 3tums downpipe plus 3 tom avgas och boostcontrol. Fortfarande orginalluftfilter mm.

Bottles are for babys. Real men get blown.

237 Inlägg
9 juli 2009
#12
hur mycket dricker en Supra MKIV 94-95? funderar på att köpa en som jag sett men vill veta hur mycket den dricker? kostar i försäkring? jobbigt att köra vänsterstyrd? smile


677 Inlägg
9 juli 2009
#13
Supra ar en sportbil och dricker en javla massa sas darefter, 2jz motorn dricker runt 1,4-1,5 liter blandad. Tung men en overjavligt talig och snabb bil.

Nackdelen med bilen ar att den inbjuder till mycket svinkorning wink

645 Inlägg
9 juli 2009
#14
Patchi skrev:
hur mycket dricker en Supra MKIV 94-95? funderar på att köpa en som jag sett men vill veta hur mycket den dricker? kostar i försäkring? jobbigt att köra vänsterstyrd? smile

Jag har aldrig kommit under 2L/milen med min men jag kör på ett ganska intressant sätt också. wink

Försäkring är väl som det flesta andra "sportbilar", tror Folksam har en toyota-försäkring, den är oftast billigast.

Jobbig att köra vänsterstyrd... Tja, den är väl inte jobbigare än någon annan bil. Kanske kopplingen som är lite trög om man har upgraderat den. wink Högerstyrt har jag ingen om dock...

Angående prestandan, det enda svåra är att inte spinna ut sig som sagt. Bilarna går otroligt bra och fint, man känner inte hur fort det egentligen går...
Senast redigerat av M1cha (9 juli 2009)



Sök