3721
Sök

saker som folk tror är snyggt men är så jävla fult!

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
10 juni 2010
MIKK0 skrev:
Opelmadness skrev:
Masquerade skrev:
Att plocka bort emblem från fronten är bland det fulaste man kan göra.

Beror lite på vad det är för bil och emblem. T.ex en 740 med lambdamärket i grillen är inte direkt snyggt. roll
Men ta bort originalgallret på samma sorts bil och sätta dit nät är hemskt fult. smile Gäller i stort sett alla volvo.

Det gäller 99.99% av alla bilar skulle jag vilja säga smile

Därför jag bytte ut mitt bleknade emblem i fronten. smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

2 982 Inlägg
10 juni 2010
2-D skrev:
Aga_Diff skrev:
2-D skrev:
Fälgvikter är nått jag hatar så otroligt.. hmm big_smile

Nog är det så, men det är väll inte direkt "saker som folk tror är snyggt".. eller? lol

Jora, den rakarn som hittat på det här med fälgvikter han måste ju ha designat dom på nått sätt.. eller nått big_smile big_smile

är det godkänt om man har fått porshes fälgvikter? tongue

1 200 Inlägg
10 juni 2010
Tribaler tycker jag är vansinnigt smaklösa, oavsett vad de appliceras på. Den polynesiska traditionen må vara gammal och lite spännande, men dagens tribalmönster är inget annat än plockepinn av böjda linjer som är helt befriade från mening.

Ser jag en bil med stora tribaler på drar jag alltid slutsatsen att bilens ägare har ruskigt dålig fantasi. Han/hon SKA ha en dekal, men kan inte bestämma sig för vilken.... så det får bli en random tribaldekal, eftersom "alla andra" har sådana.

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 524 Inlägg
10 juni 2010
lodiseN skrev:
farbrorbozze skrev:
Länge sen det hände nåt här nu i denna tråd, men idag fotade jag en bil på stan som jag bara måste kasta in en bild på smile

http://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/947290_jbdv3e.jpg
2010-06-09 Såg denna i Sandviken idag, snyggt eller inte? smaken är som baken, hoppas han/hon inte menar allvar med stylingen bara. & själv fick jag ta det lugnt på vägen till jobbet... kolla i min backspegel big_smile

Vad ska man säga om den då hahahah vad i helvete

typ nåt i den stilen ja wink

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

Faderator
637 Inlägg
10 juni 2010
Residence skrev:
2-D skrev:
Aga_Diff skrev:

Nog är det så, men det är väll inte direkt "saker som folk tror är snyggt".. eller? lol

Jora, den rakarn som hittat på det här med fälgvikter han måste ju ha designat dom på nått sätt.. eller nått big_smile big_smile

Det tvivlar jag på haha tongue big_smile

Shaked but not störd.

8 197 Inlägg
10 juni 2010
Residence skrev:
2-D skrev:
Aga_Diff skrev:

Är det nån skillnad på dom mot andra? tongue

-Sir Jackie Stewart

1 207 Inlägg
10 juni 2010
Masquerade skrev:

Stämmer inte. Nästintill alla VW´s och audis blir snyggare med emblemlösgrill (förutom golf 4 om huven inte fixas samtidigt).

Med.lem
3 759 Inlägg
10 juni 2010
maco skrev:
Masquerade skrev:

Stämmer inte. Nästintill alla VW´s och audis blir snyggare med emblemlösgrill (förutom golf 4 om huven inte fixas samtidigt).

Sant, men det är nästan bara de bilar det funkar på.

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

Aldrig nöjd
804 Inlägg
10 juni 2010
maco skrev:
Masquerade skrev:

Håller inte med. Att plocka bort emblemet i fronten skriker bara bonnestyling/fjortiz och är aldrig någonsin snyggt. Särskilt inte på bilar från Audi eller Volvo.

Livet är för kort för att äga Volvo.

Finlirare
478 Inlägg
11 juni 2010
Begriper mig faktiskt inte på folk som slänger på ögonlock på sina bilar. Bilen ser ju så TRÖTT ut av det.

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
11 juni 2010
azXig skrev:
Begriper mig faktiskt inte på folk som slänger på ögonlock på sina bilar. Bilen ser ju så TRÖTT ut av det.

Vissa e faktiskt snygga o får en " bad boy " look.
Många Golf Mk3 har sånt.
Men tex på volvo 740 e det ju rent förjävligt

C H E V R O L E T <3

92 Inlägg
11 juni 2010
Jerk-R skrev:
Jag tycker att det är fruktansvärt att facelifta mellan modeller tex 740 med 940front, e36 med e46 front, 850>x70 osv osv osv. samt "styla" sin bil till S/RS/GTI/M/R/GTR/AMG/Type-R-modeller osv

Med motiveringen, varför lägga ner en massa tid, arbete och pengar på något som redan finns? wink
och dessutom så finns det ju sååååå mycket andra stylingprodukter att tillgå.. Brist på fantasi kanske? vad vet jag? Känns som att många bygger bilen enbart efter vad andra tycker..

Just det! Glömde helt bort det här med moderna "eftermarknadslysen" ala rymdskepp på äldre bilar typ 850 osv.
Bottsänkta bilar förstår jag mig inte heller på, väghållningen lär ju knappast bli bättre av det, snarare lär ju bilen vara farlig att framföra på vägen då den studsar värre än flubber!?
JÄTTEfälgar med rostiga mini-bromsar tycker jag också ser störtlöjligt ut tongue

Det finns så mycket mera, men ska väl inte skriva en roman om vad jag tycker om bilar och styling.. smile

/Jerker

En stagea(skyline kombi??) med r34 front är väl inte helt fel:) tycker jag iaf..

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
11 juni 2010
måste nog säga att alla tillbehör som gör en ful 740 mer ful än den är dvs alla extratillbehörs skit som säljs till dessa pisshögar=D förstår inte vad bonungarna av idag tänker med haha=D

8 197 Inlägg
11 juni 2010
Hassoni skrev:
Jerk-R skrev:
Jag tycker att det är fruktansvärt att facelifta mellan modeller tex 740 med 940front, e36 med e46 front, 850>x70 osv osv osv. samt "styla" sin bil till S/RS/GTI/M/R/GTR/AMG/Type-R-modeller osv

Med motiveringen, varför lägga ner en massa tid, arbete och pengar på något som redan finns? wink
och dessutom så finns det ju sååååå mycket andra stylingprodukter att tillgå.. Brist på fantasi kanske? vad vet jag? Känns som att många bygger bilen enbart efter vad andra tycker..

Just det! Glömde helt bort det här med moderna "eftermarknadslysen" ala rymdskepp på äldre bilar typ 850 osv.
Bottsänkta bilar förstår jag mig inte heller på, väghållningen lär ju knappast bli bättre av det, snarare lär ju bilen vara farlig att framföra på vägen då den studsar värre än flubber!?
JÄTTEfälgar med rostiga mini-bromsar tycker jag också ser störtlöjligt ut tongue

Det finns så mycket mera, men ska väl inte skriva en roman om vad jag tycker om bilar och styling.. smile

/Jerker

En stagea(skyline kombi??) med r34 front är väl inte helt fel:) tycker jag iaf..

Stor skillnad på en snygg högprestandajapan och en seg svenssonbil.. wink

-Sir Jackie Stewart

Saabvilde!
1 708 Inlägg
11 juni 2010
Volvo 740. Haha wink

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

8 197 Inlägg
11 juni 2010
Larsson_Power skrev:
Volvo 740. Haha wink

Ja, bara bilen passar i kategorin i tråden. roll

-Sir Jackie Stewart

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
11 juni 2010
Opelmadness skrev:
Larsson_Power skrev:
Volvo 740. Haha wink

skojja inte haha big_smile

8 197 Inlägg
11 juni 2010
MrEricsson skrev:
Opelmadness skrev:
Larsson_Power skrev:
Volvo 740. Haha wink

skojja inte haha big_smile

Skojar jag? lol

Nog nu, tillbaks "till saker (inte bilar) som folk tror är snyggt men är så jävla fult!"
Senast redigerat av Opelmadness (11 juni 2010)

-Sir Jackie Stewart

1 062 Inlägg
11 juni 2010
japsdämpare på vanliga bilar, och låter förjävligt
Senast redigerat av Ricky (11 juni 2010)

8 197 Inlägg
11 juni 2010
Ricky skrev:
japsdämpare på vanliga bilar, och låter förjävligt

+1. smile

-Sir Jackie Stewart

Sök