Vet att jag se4tt här på garaget att någon lyckats men jag kan inte komma på vem. Tror att det var en 740 som blev reg-bes med turbo (kan det vart en GL?) trots att det var nyare än -89...
Vet att jag se4tt här på garaget att någon lyckats men jag kan inte komma på vem. Tror att det var en 740 som blev reg-bes med turbo (kan det vart en GL?) trots att det var nyare än -89...
det är väl inte så svårt ? bara byta motor, drivllina(låda,kardan,slutväxel) och bromsar
Så länge allt är som på en original turbo så ser jag inga problem. Sen att det kostar pengar är en annan sak. Kan va värt att ta en rejäl koll på bilen om operationen lämpar sig eller om det är bättre att köpa en riktigt turbobil direkt.
nya regler; man får byta motor i en bil tagen i bruk innan 1993 nu
Vart kan man läsa mer om det?
Ja det låter riktigt intressant ifall det är så! Vill jag också läsa mer om! Anledningen till just innan 89 är ju att det blev kattkrav då. Men varför 1993 som gräns nu då?
Det verkar ju bara vara prelininära uppgifter... Det finns ingenstans o läsa (vv.se el sfro) och ska man chansa genom o testa o regga o hoppas på att bes-gubben vet om dom "nya reglerna" tycker ja verkar skeptiskt... Varför skulle dom här reglerna gälla fast dom inte är offentliga?
Reglerna gäller. Problemet är som vanligt att det finns tolkningsutrymme, praxis måste sättas etc. Och Gustaf på SFRO kommer säkert så snart som möjligt att publicera på SFRO.
Och försök undvika att vara skeptisk - detta är den bästa källa till rättvisande info som kommer att finnas. Och upptäcker man att SBP gör avsteg eller egna nya tolkningar - se då till att endera ta upp det här så jag kan förankra med SFRO eller ta upp det direkt med SFRO.
Problemet är att SFRO kan inte kommentera direkt i alla bilforum som finns. Därför kommer källan att vara SFRO.
/Göran
Mikael i norrk skrev:
Varför skulle dom här reglerna gälla fast dom inte är offentliga?
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Reglerna gäller. Problemet är som vanligt att det finns tolkningsutrymme, praxis måste sättas etc. Och Gustaf på SFRO kommer säkert så snart som möjligt att publicera på SFRO.
Och försök undvika att vara skeptisk - detta är den bästa källa till rättvisande info som kommer att finnas. Och upptäcker man att SBP gör avsteg eller egna nya tolkningar - se då till att endera ta upp det här så jag kan förankra med SFRO eller ta upp det direkt med SFRO.
Problemet är att SFRO kan inte kommentera direkt i alla bilforum som finns. Därför kommer källan att vara SFRO.
/Göran
Mikael i norrk skrev:
Varför skulle dom här reglerna gälla fast dom inte är offentliga?
Skeptisk får man nog vara när det gäller det här ämnet.... Jobbigt o göra en ombyggnad på bilen o sen inte få igenom den pga ev bes-man inte är uppdaterad eller ifall man själv inte har nåt o hänvisa till förutom en andrahandsinformation på ett forum..
Men läs vad jag skriver. Det kommer att publiceras på SFRO. Det är inget forum utan det är just för att slippa hänvisa till andrahandsinfo på ett forum. Och sedan precis som jag skrev som kommer man att behöva sätta praxis, och då får man uppdatera SFRO allteftersom regelverket sätter sig. "Vi" försöker lösa detta så bra som möjligt för att bilbyggare, dvs genom att dom som är bäst skickade för uppgiften får publicera det som bör gälla i och med den nya lagstiftningen.
Och är du skeptisk mot andrahandsinfo på forum, på nya reglerna eller på SFRO?
/Göran
Mikael i norrk skrev:
ifall man själv inte har nåt o hänvisa till förutom en andrahandsinformation på ett forum..
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Men läs vad jag skriver. Det kommer att publiceras på SFRO. Det är inget forum utan det är just för att slippa hänvisa till andrahandsinfo på ett forum. Och sedan precis som jag skrev som kommer man att behöva sätta praxis, och då får man uppdatera SFRO allteftersom regelverket sätter sig. "Vi" försöker lösa detta så bra som möjligt för att bilbyggare, dvs genom att dom som är bäst skickade för uppgiften får publicera det som bör gälla i och med den nya lagstiftningen.
Och är du skeptisk mot andrahandsinfo på forum, på nya reglerna eller på SFRO?
/Göran
Mikael i norrk skrev:
ifall man själv inte har nåt o hänvisa till förutom en andrahandsinformation på ett forum..
Skeptisk o skeptisk egentligen.... Det är ju andrahandsinfon som ja ställer mig frågandes till.... Men ja har länkat till den här tråden inne på TPC för där är det ju en alltid pågående diskution om det här ämnet och då är ju även Gustaf el therealphinto som han kallar sig för där även ganska aktiv..
Det är ju bråttom ju.... Sommaren står ju strax utanför dörren
måste bara fråga varför man turbokonverterarn en 740 när det finns ås billiga 740turbo Å 940 turbo's att köpa,
För att man kanske har fixat iordning så mycket på den bil man redan har o motorn i den kanske börjar sjunga på sista versen... Man kanske trivs me den bil man redan har helt enkelt..