3928
Sök

Har lust och meja ner nästa datanörd ja ser med chevan!!!

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
26 mars 2008
Alla datornördar är inte ondskefulla wannabe hackers, finns snälla nördar med wink
Senast redigerat av TBOC_Razor (26 mars 2008)

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
26 mars 2008
baca skrev:
Det skulle vara kul å ge tillbaka med samma mynt. Skicka in nått jättevirus på dreamhack.

Det är ungefär som att säga "Jävla idioter som kör för fort, man skulle hälla grus i tanken på alla bilar på Elmia".

Som sagt alla nördar e inte onda, det är bara idioterna som skriver virus som ger alla oss andra dåligt rykte.

BTW Dreamhack är (för dom som inte vet) förmodligen världens eller iaf europas största LAN-party och gästas varje år av ca 5000 datorintresserade med sina datorer. Dreamhack hålls för övrigt på helig mark för bilintresserade, nämligen Elmia smile  (jaja ok, helig mark är väl att ta i men ni fattar poängen hoppas jag tongue).

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

47 Inlägg
26 mars 2008
Virus programmerare gör sitt yttersta för att göra nya virus mestadels för att testa sig själva på deras kunskaper i programmering och tävla med kompisarna kanske? Att göra ett 'bra' virus kräver riktigt bra kunskaper i programmering smile
Många programmerare har även riktat agg mot Microsoft generellt och vill förstöra windows i sin helhet vilket då drabbar även oss användare även om hatet igentligen är riktat mot företaget i sig.

Det är som hackers, de testar sina kunskaper genom att försöka ta sig in på krypterade databaser etc medans crackers tar sig in och förstör/kopierar filer etc.

Finns idioter till allt, finns idioter bakom datorer, ratten, på krogen, på jobbet.. vart fan du än vänder dig i världen finns det idioter.

687 Inlägg
26 mars 2008
Hur blir det om man gör en systemåterställning typ nån vecka bakåt, försvinner viruset då eller finns det kvar?

Norrlänning
643 Inlägg
26 mars 2008
mrfrolla skrev:
Virus programmerare gör sitt yttersta för att göra nya virus mestadels för att testa sig själva på deras kunskaper i programmering och tävla med kompisarna kanske? Att göra ett 'bra' virus kräver riktigt bra kunskaper i programmering smile
Många programmerare har även riktat agg mot Microsoft generellt och vill förstöra windows i sin helhet vilket då drabbar även oss användare även om hatet igentligen är riktat mot företaget i sig.

Det är som hackers, de testar sina kunskaper genom att försöka ta sig in på krypterade databaser etc medans crackers tar sig in och förstör/kopierar filer etc.

Finns idioter till allt, finns idioter bakom datorer, ratten, på krogen, på jobbet.. vart fan du än vänder dig i världen finns det idioter.

Skillnaden där är väl att det finns både white och black -hat hackare, medan all elak kod egentligen är pure black...

Men ja, antagligen gör folk det för att dom kan eller vill se om dom klarar det, sen finns det ju folk som gör det för att tjäna pengar, virus som slänger in massa reklam osv. på datorn...

801 Inlägg
26 mars 2008
baca skrev:
Det skulle vara kul å ge tillbaka med samma mynt. Skicka in nått jättevirus på dreamhack.

du är inte först med idén. det är folk som bara åker till dreamhack för att skicka virus, fatta vilka pundare eller?

Os Difuntos
1 822 Inlägg
26 mars 2008
Men vad får dom ut av det?? snälla hjälp mig förstå.

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.

Naturally Aspiranted
543 Inlägg
26 mars 2008
81an skrev:
civic skrev:
Vad fan är de för fel på dig?
"Har lust och meja ner nästa datanörd ja ser med chevan!!!" - Vad fan är de för namn på en tråd!?

Du menar att alla som regelbundet sitter vid en dator är skyldig för din dumhet?
När du klickar på något så uppenbart så känner jag inte sympati för fem öre.

Eller det kanske är jag som är dum, självklart vill alla datoranvändare jävlas med just dig.

Tog du åt dig?? det märks att du är en jävla tönt som sitter 24/7 bakom datorn och tror du är bäst..ja syfta inte på alla som använder datorn..utan dom som lägger ut virus..

Nja... vissa har ett jobb att gå till också vet du smile
....Och nej, jag tog inte åt mig och jag anser mig inte vara bäst, bara tillräckligt smart att kunna veta vad fan jag håller på med.

Köp en Mac så kan du klicka hejvilt.

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
26 mars 2008
volvo_Tobias skrev:
Hur blir det om man gör en systemåterställning typ nån vecka bakåt, försvinner viruset då eller finns det kvar?

nej viruset är kvar

5 198 Inlägg
26 mars 2008
baca skrev:
Men vad får dom ut av det?? snälla hjälp mig förstå.

Det kilar i kallingarna på dom

8 156 Inlägg
26 mars 2008
Jag har ett par bra tips. Ad-aware. Rensar det mesta i spyware-väg.
Finns gratisversion här:
http://www.lavasoftusa.com/products/ad_aware_free.php

Sen är Sysinterlan's Process Explorer bra att ha.
Där kan man se samtliga processer och mycket information kring dessa.
Programmet kan även stänga ner en hel del virusprocesser, vilket den vanliga aktivitetshanteraren/task manager inte klarar av att göra.
Här hittar du den:
http://technet.microsoft.com/en-us/sysi … 96653.aspx

Ska man sen vara på den säkra sidan så skulle jag rekommendera
Spybot - Search & Destroy för att verkligen vara säker på att spyware (msn- och internet explorer-relaterade spyware osv) försvinner.
http://www.safer-networking.org/en/spybotsd/index.html

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

8 156 Inlägg
26 mars 2008
Efter att du kör en rensning så skulle jag avinstallera msn och installera det igen.
Att gå in på windows update och tanka hem lite uppdateringar vore kanske på sin plats också?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

566 Inlägg
26 mars 2008
Trådstartare
Phaetoon skrev:
Jag har ett par bra tips. Ad-aware. Rensar det mesta i spyware-väg.
Finns gratisversion här:
http://www.lavasoftusa.com/products/ad_aware_free.php

Sen är Sysinterlan's Process Explorer bra att ha.
Där kan man se samtliga processer och mycket information kring dessa.
Programmet kan även stänga ner en hel del virusprocesser, vilket den vanliga aktivitetshanteraren/task manager inte klarar av att göra.
Här hittar du den:
http://technet.microsoft.com/en-us/sysi … 96653.aspx

Ska man sen vara på den säkra sidan så skulle jag rekommendera
Spybot - Search & Destroy för att verkligen vara säker på att spyware (msn- och internet explorer-relaterade spyware osv) försvinner.
http://www.safer-networking.org/en/spybotsd/index.html

Ok kanon bra. Tackar för hjälpen. smile Håller på och kör virus program för fullt nu!

804 Inlägg
26 mars 2008
81an skrev:
Här sitter man och kopplar av efter 8.7 tim på jobbet framför datorn..halvdöd och kollar lite på org..Ser att en kompis skickar en länk på msn..klickar bara..VIRUS..datorn flippar..Säkert nån finnig fjortis som listat ut detta..va fan får dom ut av detta? mad

Får du ju fasiken skylla dig själv. Om någon slänger fram en hiv-smittad spruta sticker du den i armen med? Precis samma sak när folk slänger fram saker till dig på nätet och är du inte mogen nog att avgöra vad som är skadligt eller inte ska du inte sitta på nätet.
Sen heter det "datornörd" och inte "datanörd" då "datanörd" betyder informationsnörd och det är inte samma sak.

blacken
26 mars 2008
baaki skrev:
81an skrev:
Här sitter man och kopplar av efter 8.7 tim på jobbet framför datorn..halvdöd och kollar lite på org..Ser att en kompis skickar en länk på msn..klickar bara..VIRUS..datorn flippar..Säkert nån finnig fjortis som listat ut detta..va fan får dom ut av detta? mad

Får du ju fasiken skylla dig själv. Om någon slänger fram en hiv-smittad spruta sticker du den i armen med? Precis samma sak när folk slänger fram saker till dig på nätet och är du inte mogen nog att avgöra vad som är skadligt eller inte ska du inte sitta på nätet.
Sen heter det "datornörd" och inte "datanörd" då "datanörd" betyder informationsnörd och det är inte samma sak.

Det var en "lite" dålig liknelse. För övrigt, en nörd är en nörd oavsett..

804 Inlägg
26 mars 2008
blacken skrev:
baaki skrev:
81an skrev:

Lite och lite, spelar ju ingen större roll vad för skit folk slänger på en så öppnar/tar man inte det hur som helst. Samma princip gäller på det mesta, ta inte emot godis från konstiga gubbar, sprutor, länkar/filer via IM-klienter, en omärkt pumpslang "för det kan vara gratis bensin", kan lika bra vara spilolja osv osv.
En nörd är en nörd, men en jänkenörd, datornörd, datanörd, spelnörd, hifinörd osv är inte samma sak.

Smålänning
7 887 Inlägg
26 mars 2008
Ksj skrev:
Vill ni slippa liknande virus i framtiden kan ni ju göra som jag.. spola nyare operativsystem. Jag kör ME och har aldrig haft virus:D

Hmm... Jag har två gamla licenser liggandes...

Windows 98SE, men det känns för nytt..

Tror jag ska köra på den andra gamla licensen;

Windows 95 med stöd för USB wink Gammalt nog eller?

Tänk om Microsoft anställde virusmakare för att göra operativsystemen... Då hade systemkracher och instabilitet vart ett minne blott wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

blacken
27 mars 2008
baaki skrev:
blacken skrev:
baaki skrev:

Lite och lite, spelar ju ingen större roll vad för skit folk slänger på en så öppnar/tar man inte det hur som helst. Samma princip gäller på det mesta, ta inte emot godis från konstiga gubbar, sprutor, länkar/filer via IM-klienter, en omärkt pumpslang "för det kan vara gratis bensin", kan lika bra vara spilolja osv osv.
En nörd är en nörd, men en jänkenörd, datornörd, datanörd, spelnörd, hifinörd osv är inte samma sak.

Okej då, det var en sk""t dålig jämförelse/liknelse.. Och med risk för att låta tradig, en nörd ÄR en nörd..

583 Inlägg
27 mars 2008
blacken skrev:
baaki skrev:
blacken skrev:

Okej då, det var en sk""t dålig jämförelse/liknelse.. Och med risk för att låta tradig, en nörd ÄR en nörd..

Nu kommer jag och lägger mig i också. haha big_smile

En nörd är en nörd självklart... men en bilälskare är en bilälskare också. men man kan ju älska inom olika genre, tex japanare, amerikanare, gammla klassiker, supersport bilar mm. Samma sak som att man kan vara nörd på olika sätt, datornörd, ljudnörd, filmnörd och så. Däremot om man bara är lite logisk i tänkandet när man ser en länk tex en länk som slutar med din email, då kanske du inte ska trycka där. Samma sak som att du kanske inte ska ta den där "rusta"motoroljan för den är nog inte bra för din motor medans den där dyra är de.

Jag anser dock att den här tråden spårade ur redan på sida 2. Men sen också såna där saker som att man ska ge igen på varandra kommer bara att ge en motsatt effekt på sig själv till slut. Men det är ju också enkelt att vara tuff bakom en datorskärm här på garaget, men jag undrar hur många som är sådär tuffa i verkligheten med hotelser om att köra på folk och sånt!

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"

ElectroRaggare
885 Inlägg
27 mars 2008
Folk som gör virus och lägger ut dem bara för att visa sig på styva linan backar jag gärna över 2-3ggr med chevan utan att det rör mig i ryggen.

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!

Sök