3757
Sök

Ska kvinnor få gå topless i badhusen?

Med.lem
3 759 Inlägg
29 mars 2008
Tror det är en ganska dålig idé då det nog inte är Sofia och Anna 18 år som kommer gå på det här.. Snarare AN-Katrine 28 -Femenist och Tant Agda 75.

Jag röstar nej.
Fast föregånende talare får gärna komma å ta ett dopp i min pool i sommar! big_smile
Senast redigerat av Mr_EmCom (29 mars 2008)

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

33 Inlägg
29 mars 2008
FireTraXX skrev:
Nej, tycker jag inte.
Bröst är en "sexsymbol", inte på samma sätt som kuken och fittan, men ändå.
Och jag hade inte velat att min 4-åring (Har ingen, men lär väl ha nån gång) ska behöva se gamla ruttna hängtuttar såväl som nya fina fasta tuttar på simträningen.

Jag själv hade inte haft något emot det, men jag tror inte att det är bra för små barn.

Hmmm.... jaså så det är allså skadligt då menar du ? skärp dej ! ....
Barn ser ju inte på samma sätt som vi gör ...

Livet ska levas på bredden !

29 Inlägg
29 mars 2008
För fan.....  Låt BHn/Bikinin vara på.... Vill inte se nån farmor me några hängtaxar nere vid knäna.... Bara äckligt!!!!

Svartrök
673 Inlägg
29 mars 2008
SaabLejon skrev:
Thorsholm skrev:
Jag tycker att var och en borde få gå klädd i det den känner sej bekväm i överallt.

Fast det klar ett par hängiga flikar till kärringbröst e ju inget jag vill se någonstans...

Mer motsägelsefullt än detta kan man knappast skriva hmm

Vad menar du egentligen och vad är egentligen din åsikt ?

Min åsikt är att alla borde få gå omkring i vad de känner sej bekväma i oavsett om det är en kanindräkt eller enbart suspensoar.

Sen så tycker jag inte att det är kul att se skinnflikspattar eller gubbfläsk i t.ex. mataffären, men jag skulle acceptera det.

Jag har fel ibland... men inte ofta

33 Inlägg
29 mars 2008
Mr_EmCom skrev:
Tror det är en ganska dålig idé då det nog inte är Sofia och Anna 18 år som kommer gå på det här.. Snarare AN-Katrine 28 -Femenist och Tant Agda 75.

Jag röstar nej.
Fast föregånende talare får gärna komma å ta ett dopp i min pool i sommar! big_smile

Hahahha så såg inte jag på det men okey du har en poäng men tant agda är välkommen med sin bh på !

Livet ska levas på bredden !

945 Inlägg
29 mars 2008
linda_xtravagant skrev:
hade vissa gubbar inte varit så fruktansvärt äckliga när det gäller att sitta å glo på tjejers bröst hade det varit okej att låta dom gå utan tycker jag.Men nu när samhället ser ut som det gör me många sjuka snuskgubbar osv så tycker jag faktist att man kan behålla överdelen på i badhus osv,ingen tjej mår väl dåligt av att ta på sig en bikini liksom. Och det e väl inte lika vanligt att man drar iväg ett brudgäng till badhuset som att åka till stranden,badusen e väl endå lite mer riktade åt barnfamiljer el barn i sig.Jag kan riktigt se det framför mig om det hade blivit tillåtet att alla snusk mohamad mf samlas i poolerna å drar i korven å tittar på flickornas bröst till höger å vänster å kommer me den ena komentaren efter den andra..#NÄ USCH! toppless på stranden kan ja tycka e helt okej men inte där,bara feministerna som inte har ngt annnat å komma med så kom dom på detta idiot förslag,el så hade dom två brudarna det handlade om fruktanvsvärt dåligt självförtroende så dom var i behov av uppmärksamhet.

Om man nu inbillar sig att killar/gubbar/män inte glor på pattar eller att man som tjej anser att man har rätt att välja vem som ska titta när man rycker av toppen på stranden eller were ever så ska man nog sola tuttarna hemma i trädgården istället.
Åter till Topic:
det finns faktiskt människor som tycker att det är stötande med nakna kvinnobröst, ett exempel är äldre människor ett annat många från andra kulturer än vår egen, även många småbarnsföräldrar anser att det är olämpligt att deras barn ser skumnpande pattar på stränder beachbarer odyl.
Av respekt för sin omgivning så tycker jag att man ska välja situationen när man solar top less eller naken.
Som tidigare sagts, i västvärlden räknas kvinnobröst som en sexsymbol.

blinka blått om du vill rejsa!

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
29 mars 2008
Varför inte ha som på vissa bastun?
Torsdag efter kl 18 är det tillåtet att vara naken, annars inte.
Detta var ett exempel så dag, tid och grad av nakenhet kan ändras.

Då får dom som vill gå utan bikini/bh/whatever göra det på en tid som ingen kan ta illa upp på (för jag tror knappast att någon som har något emot det går dit på en tid där det är tillåtet att gå naken (eller utan bh/bikini)).

Fast sen finns det ju en annan sida på det.
Redan nu är det ett stort problem med folk som tar och pillar på tjejer mot deras vilja.
Det lär nog inte direkt minska om tjejerna börjar ta av sig lite kläder.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

8 156 Inlägg
29 mars 2008
Louise skrev:
Phaetoon skrev:
Louise skrev:

hehe det är precis så jag ser på saken.. min kropp är endart till för min pojkvän, när jag har någon..

Tycker att det är helt rätt att tycka så. Det är ju ditt val. Men om någon känner för att visa upp sina bröst och tycker om att bada/sola topless så ska dom väl få det? Det skadar ju ingen liksom?

Sen att brösten blivit ett sexobjekt kan jag hålla med om. Men isåfall borde ju det här förslaget bara vara bra, eftersom det skulle leda till att brösten blir en naturlig del av vardagen.

nej nej det har jag inte sagt något om.. men jag tror att det kan bli rätt fel i början.. småtjejer som vill visa upp sig o killar i samma ålder som ska klämma o känna..
eller ja ni fattar vad jag menar..

Det lär nog bli problem med det, ja. Kanske vore bra med en 18-årsgräns? För att hindra pedofiler och liknande också?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

196 Inlägg
29 mars 2008
Phaetoon skrev:
Louise skrev:
Phaetoon skrev:
Tycker att det är helt rätt att tycka så. Det är ju ditt val. Men om någon känner för att visa upp sina bröst och tycker om att bada/sola topless så ska dom väl få det? Det skadar ju ingen liksom?

Sen att brösten blivit ett sexobjekt kan jag hålla med om. Men isåfall borde ju det här förslaget bara vara bra, eftersom det skulle leda till att brösten blir en naturlig del av vardagen.

nej nej det har jag inte sagt något om.. men jag tror att det kan bli rätt fel i början.. småtjejer som vill visa upp sig o killar i samma ålder som ska klämma o känna..

Det lär nog bli problem med det, ja. Kanske vore bra med en 18-årsgräns? För att hindra pedofiler och liknande också?

Ska badvakterna gå runt o kolla leg då? Jag röstar nej till förslaget iaf!
Senast redigerat av Louise (29 mars 2008)

Bildrulle
499 Inlägg
29 mars 2008
John87 skrev:

Då får dom som vill gå utan bikini/bh/whatever göra det på en tid som ingen kan ta illa upp på (för jag tror knappast att någon som har något emot det går dit på en tid där det är tillåtet att gå naken (eller utan bh/bikini)).

Redan nu är det ett stort problem med folk som tar och pillar på tjejer mot deras vilja.

Skulle nog inte bli speciellt långlivat då det troligen skulle sluta med att alla dom tas om hand av polis rätt fort... Sen skulle det lugna ner sig med tiden, avdramatisera allt, göra bröst mindre sensuellt. Lite av det hela handlar ju om att det är lite mystik runt bröst då dom hela tiden är övertäckta. Skulle man dag ut och dag in se bröst i badhuset eller egentligen varsomhelst så skulle dom sluta vara så spännande och roliga.

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se

1 Inlägg
29 mars 2008
Ja, varför inte...vore väl mysigt:-)

2 182 Inlägg
29 mars 2008
Varför inte bara ha en speciell dag i vecka då de får bada topless, då får man gå ditt på egen risk så att säga wink

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

Livsnjutare
403 Inlägg
29 mars 2008
Trådstartare
Supra_Micke skrev:
John87 skrev:

Skulle nog inte bli speciellt långlivat då det troligen skulle sluta med att alla dom tas om hand av polis rätt fort... Sen skulle det lugna ner sig med tiden, avdramatisera allt, göra bröst mindre sensuellt. Lite av det hela handlar ju om att det är lite mystik runt bröst då dom hela tiden är övertäckta. Skulle man dag ut och dag in se bröst i badhuset eller egentligen varsomhelst så skulle dom sluta vara så spännande och roliga.

Förstår hur du tänker. men brösten kommer inte att bli mindre sensuella för att kvinnor flashar dom i badhusen.. jag menar.. du bor ju inte i badhuset och vistas bara där en liten del av din vardag, så jag tror inte det kommer bli speciellt naturligt för folk. och vi har faktiskt normala klädkoder på alla andra ställen i det vardagliga livet..  Så chansen att pojkar/gubbar blir mindre kåta av bröst lär inte hända.

Kan dock tänka mig att badhusen kommer få fler unika besökare om dessa regler införs. och dom kommer inte dit för att ta simborgarmärket wink

Gta Iv 31april

volvoraggare
4 776 Inlägg
29 mars 2008
Phaetoon skrev:
Louise skrev:
ironhead skrev:

om jag ska se bröst så vill jag ju se dom på min blivande flickvän om jag nu nån får hehe inte i ett badhus

hehe det är precis så jag ser på saken.. min kropp är endart till för min pojkvän, när jag har någon..

visst kan det kanske vara kul  me att se brösten på tjejer men men efter ett tag tröttnar man ju. vem fan vill bada när det kommer en gammal tjock tant på 60 bast med pattar ner te knäna.

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

volvoraggare
4 776 Inlägg
29 mars 2008
Louise skrev:
Phaetoon skrev:
Louise skrev:

Ska badvakterna gå runt o kolla leg då? Jag röstar nej för förslaget iaf!

röstar också nej till förslaget

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Fattig student
1 282 Inlägg
29 mars 2008
Syst3m skrev:
Emil skrev:
Tänk på alla gamla tanter som badar då?
Sånt vill man ju inte se...

Får väl sätta in maxålder. wink

Haha..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..

166 Inlägg
29 mars 2008
Vilken syn det kommer bli i framtiden. *asg*
Topless kvinnor blandat med kvinnor i klassik muslims klädsel.
Förklara den för en 2-4 åring om ni kan!

Läs dessa två länkar ang detta ämne
http://www.metro.se/se/article/2008/01/ … /index.xml (muslimsk klädsel i bad hus)
http://www.expressen.se/nyheter/1.99593 … -pa-badhus (Topless i bad hus)

Sverige håller fan på att bli ett land där INGEN NÅGONSIN behöver anpassa sig till något eller någon.
Senast redigerat av OPCPiraten (29 mars 2008)

Full gas spar tid! ;)
284 Inlägg
29 mars 2008
jag tycker att de e väl upp till var å en.. jag skulle inte välja att va topless men om nån annan vill de så e väl de deras huvudvärk..?

583 Inlägg
29 mars 2008
Nej... de kommer bara locka fram massa gubbsjuka och massa pedofiler när 14-15 åringar går toppless... jag röstar NEJ!

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"

674 Inlägg
29 mars 2008
Jag gillar inte iden. Jag tycker att de försöker att ändra något av fel anledning till att börja med.   Sen ett par bröst är inget specielt, men det är en så pass privat del att det känns fel att de skulle bara hänga ut dem bara för att de kan..  Det är som att de går & hänger ut sin plånboken på ett sätt som alla kan se vad som finns i den & kan röra den om man står för nära.   Vad tror de att de ska åstakomma igentligen??  Jag vill iallfall inte se ett gäng kärringer på badhuset med pattarna i vädret, & absolut inte min dotter ska behöva se nåt sånt.  Inte nått barn tycker ska behöva lida för feministernas "frihetskamp" eller vad fan de vill kalla det för.  Jag tycker att det är fel.   jag Kommer att sluta gå på badhuset om det blir så..

With great freedom comes great responsebility

Sök