2666
Sök

Onödigt bilvetande, dela med dig..

404 Inlägg
3 februari 2010
#821
Lite mer onödigt vetande, fick höra detta av en citroen-säljare. Tror det gällde C6an, den med ramlösa dörrar iaf, detta hände på deras demobil.

Om batteriet har tappat nog mycket i styrka och man inte har igång motorn när man ska dra igen de elektriska rutorna så förstår inte bilens elektronik var toppläget för rutan ligger. Detta gör att rutan åker upp till sin maxposition en liten bit över taklinjen om man stänger rutan med dörren öppen. När man sen slår igen dörren så kan man tänka sig vad som händer.

Blev riktigt förvånad att han faktiskt berättade det när jag frågade varför deras demobil var utan ruta i förardörren.


Det är alltid gratis ost i råttfällan
175 Inlägg
3 februari 2010
#822
En Renault 5 GTE går att köra hundra mil med en halv generatorrem, dåligt åtskruvad vattenpump, och fyra stycken BBS RX 17x8 fälgar i bagaget

"Assumption is the mother of all fuckups"

1 567 Inlägg
3 februari 2010
#823
Att folk köper billiga intercooler- kitt men inte tänker på att det skall vara invändiga kylfläsar på en bra ic av god kvalitet.

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

342 Inlägg
4 februari 2010
#824
det är svårt att öppna motorhuven när vajern går av ute vid låset på en 740


684 Inlägg
4 februari 2010
#825
volvodrifter skrev:
det är svårt att öppna motorhuven när vajern går av ute vid låset på en 740
Även på 850

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life

Mannen myten legenden
179 Inlägg
4 februari 2010
#826
jaguar har delar i bakvagn som ford! same shhit!

wooooommm, pschii, wooooommmm

Mannen myten legenden
179 Inlägg
4 februari 2010
#827
opel och saab har samma block..viss modd men i grunden samma..

wooooommm, pschii, wooooommmm

684 Inlägg
4 februari 2010
#828
Att köpa en ny inredning av volvo 850R modell skinn/mocca skulle kosta 25000:- sätet plus 50000 för baksätet om jag inte missminner mig, kan varigt 25000 för den med. Enligt volvo.

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life

29 Inlägg
4 februari 2010
#829
Visste ni, att kolvuppstötarfjädern är en myt? sad

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
4 februari 2010
#830
coffs skrev:
Visste ni, att kolvuppstötarfjädern är en myt? sad
Precis som kardanförlängarsnöret alltså cool

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

342 Inlägg
4 februari 2010
#831
hotrodder skrev:
coffs skrev:
Visste ni, att kolvuppstötarfjädern är en myt? sad
Precis som kardanförlängarsnöret alltså cool
glömm inte kompressionspulvret


Elektriker/Montör
534 Inlägg
4 februari 2010
#832
volvodrifter skrev:
hotrodder skrev:
coffs skrev:
Visste ni, att kolvuppstötarfjädern är en myt? sad
Precis som kardanförlängarsnöret alltså cool
glömm inte kompressionspulvret
VAFAN SÄGER NI!!!

Får nog ta ett snack med bilverkstan som bytte dessa grejjer på min bil förra månaden... roll

Vem fan är "Måtta", och varför skulle jag vilja gasa med honom??

342 Inlägg
4 februari 2010
#833
Robbin_V90 skrev:
volvodrifter skrev:
hotrodder skrev:

Precis som kardanförlängarsnöret alltså cool
glömm inte kompressionspulvret
VAFAN SÄGER NI!!!

Får nog ta ett snack med bilverkstan som bytte dessa grejjer på min bil förra månaden... roll
ojojoj då har du nog problem med kamaxelutkastaren nu .. ingen billig historia..


Sir
291 Inlägg
4 februari 2010
#834
volvodrifter skrev:
Robbin_V90 skrev:
volvodrifter skrev:

glömm inte kompressionspulvret
VAFAN SÄGER NI!!!

Får nog ta ett snack med bilverkstan som bytte dessa grejjer på min bil förra månaden... roll
ojojoj då har du nog problem med kamaxelutkastaren nu .. ingen billig historia..
Vevaxelmembranet är en lurig grej med. Utan det = ingen mottagning.

Dale - Toyota Celica GT-Four ST205 BPU & Carina CS (GTi) ST191
www.toyotaclubsweden.com

Elektriker/Montör
534 Inlägg
4 februari 2010
#835
Dale skrev:
volvodrifter skrev:
Robbin_V90 skrev:

VAFAN SÄGER NI!!!

Får nog ta ett snack med bilverkstan som bytte dessa grejjer på min bil förra månaden... roll
ojojoj då har du nog problem med kamaxelutkastaren nu .. ingen billig historia..
Vevaxelmembranet är en lurig grej med. Utan det = ingen mottagning.
Haha.. Fan vilket jävla "måndagsexemplar" jag måste fått fatt i... tongue

Vem fan är "Måtta", och varför skulle jag vilja gasa med honom??

Fd Bannad
657 Inlägg
4 februari 2010
#836
Fords 427 sohc lades ner när Nascar regelsatte mot den. dom regelsatte mot dessa motorer när Chrysler skickade en bild på en A925 Doomsday Hemi som påstods stå färdig för produktion, men den kunde bara gå med elektrisk kraft:)

Chrysler resonerade att det ar billigare att göra så än att lansera en ny motor när dom redan hade en motor som knäckte allt;)

Märkesbög

1 697 Inlägg
4 februari 2010
#837
Robbin_V90 skrev:
Dale skrev:
volvodrifter skrev:

ojojoj då har du nog problem med kamaxelutkastaren nu .. ingen billig historia..
Vevaxelmembranet är en lurig grej med. Utan det = ingen mottagning.
Haha.. Fan vilket jävla "måndagsexemplar" jag måste fått fatt i... tongue
A, du kan snart lika gärna sätta in ett hamsterhjul och låta en råtta springa i det. Kommer nog gå bättre än vad det gör nu med alla dem felen tongue


Det är alltid gratis ost i råttfällan
175 Inlägg
5 februari 2010
#838
Hedning skrev:
Fords 427 sohc lades ner när Nascar regelsatte mot den. dom regelsatte mot dessa motorer när Chrysler skickade en bild på en A925 Doomsday Hemi som påstods stå färdig för produktion, men den kunde bara gå med elektrisk kraft:)

Chrysler resonerade att det ar billigare att göra så än att lansera en ny motor när dom redan hade en motor som knäckte allt;)
BMW M3 E46 GTR gick total holmgång i ALMS-serien ända tills Porsche påpekade att GTRen var en protoyp som bröt emot reglerna, då det hade sålts alldeles för få E46 med V8 för gatbruk. ALMS reglerna krävde att företaget skulle ha sålt minst 100 stycken "likadana" bilar för gatbruk. BMW hade sålt åtta. Därför slutade BMW tävla i ALMS, ända tills nya M3an kom, MED V8


https://www1.garaget.org/gallery/archive/103389/853121_40jzyl.jpg
M3 GTR

"Assumption is the mother of all fuckups"

Sir
291 Inlägg
5 februari 2010
#839
Kanske världens första femcylindriga motor tillverkades i Blyberg strax utanför Älvdalen och året var 1917.

Dale - Toyota Celica GT-Four ST205 BPU & Carina CS (GTi) ST191
www.toyotaclubsweden.com

796 Inlägg
5 februari 2010
#840
hotrodder skrev:
coffs skrev:
Visste ni, att kolvuppstötarfjädern är en myt? sad
Precis som kardanförlängarsnöret alltså cool
Helt rätt! Men Kolvtillbakastötarfjädern och kardanförgasarsnöret sitter ju på sina vanliga platser. Vet ju alla som kan nåt om motorer.

brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"


Sök