3697
Sök

Xbox 360. Vad är skillnaden på dem?

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
21 augusti 2008
Trådstartare
Som jag har fattat det så finns de Elite, Premium & Arcade.. Och ja såg att arcade var ganska så billigt, men vad skiljer dom åt? är det minnet på själva xboxen? är det nått mer som ja har missat eller? man kan kanske köpa till nå hårddisk eller nått.. för ja har inte världens bästa ekonomi just nu... och prövade 360 i en affär och verkligen gillade det.

Så, Vad skiljer dom åt ?

(live intresserar mig inte, Inte för tillfället...)

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
21 augusti 2008
Har en Xbox-idiot på jobbet, han har haft runt sex 360 och han köper en ny varje gång den gamla går sönder ^^;

Aja, Elite är svart till skillnad från dom andra som är vita. Elite ska ha HDMI-utgång om jag inte kommer ihåg fel och den kanske klarar högre upplösning också (kan vara något med HDMI:n bara).

Arcade är väl bottenskrapet utan HD/med minst HD och premium är väl den med stora disken.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
21 augusti 2008
http://en.wikipedia.org/wiki/Xbox360

Där har du allt det där wink

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
21 augusti 2008
TBOC_Razor skrev:
Har en Xbox-idiot på jobbet, han har haft runt sex 360 och han köper en ny varje gång den gamla går sönder ^^;

Aja, Elite är svart till skillnad från dom andra som är vita. Elite ska ha HDMI-utgång om jag inte kommer ihåg fel och den kanske klarar högre upplösning också (kan vara något med HDMI:n bara).

Arcade är väl bottenskrapet utan HD/med minst HD och premium är väl den med stora disken.

Elite har en 120gb hårddisk, HDMI utgång, totalt awesome. Nyare har även en uppgraderad fläkt.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
21 augusti 2008
Trådstartare
Okej, Duger en Arcade. Eller ska ja lägga till typ 700 för en Premium? Går i skolan och blir nog tvungen att köpa det själv... Sen sparar ja pengar också tongue Därför är ja jävligt snål just nu . xD

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

804 Inlägg
21 augusti 2008
Alla 3 har hdmi, så största skillnaden är storleken på hårddisk och tillbehör.
arkade: 256mb minneskort
premium: 20gb hdd
Elite: 120gb hdd.

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
21 augusti 2008
Trådstartare
okej okej, Thanks big_smile

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Nismo
758 Inlägg
21 augusti 2008
xbox verkar ju bara pajja hela tiden xD

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
21 augusti 2008
Trådstartare
då kan ja köpa Arcade och sen köpa en liten hdd på 120 gig.. det tjänar jag ju på . Om xboxkonsolerna är precis likadana bara att de är minnet som skiljer? big_smile

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
21 augusti 2008
Trådstartare
"Spara spelresultat, favoritspel, musik, bilder och extramaterial från Xbox Live."  stog det ifrån Elgigantens sida.. när man kollar på hårddisken...
funkar de bara till live eller om man kör vanligt också ? . fattar nada, har ju inte haft de så big_smile

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
21 augusti 2008
Trådstartare
nån ?

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

2 079 Inlägg
21 augusti 2008
på hårddisken kan du spara nerladdade saker från xbox live, vet inte ännu om det går att lägga in egna filmer och sånt, men inget är ju omöjligt, det som skiljer boxarna åt är mer än minnet, det är färgen också tongue och med elite så får man en hörsnäcka, vet inte om man får det med det andra........
Senast redigerat av Mackanol (21 augusti 2008)

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
21 augusti 2008
Trådstartare
okej, men ja kan inte spara det som jag spelar på hårddisken ? alltså, inte live. för annars är ju 256 Mb värdelöst tongue

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
21 augusti 2008
Trådstartare
ska förmodligen köpa en xbox imorron, så ett enda svar på frågan innan big_smile

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

25 Inlägg
21 augusti 2008
Jo du kan spara från spelen du lirar på hårddisken, sen måste du ha hdd om du ska kunna lira några av de gamla "vanliga" xbox spelen.

Svetsare
3 150 Inlägg
21 augusti 2008
ExXtr3me skrev:
då kan ja köpa Arcade och sen köpa en liten hdd på 120 gig.. det tjänar jag ju på . Om xboxkonsolerna är precis likadana bara att de är minnet som skiljer? big_smile

HDD ligger på minst 1000kr typ

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
21 augusti 2008
baaki skrev:

alla har inte HDMI endast Elite har HDMI då det är skillnad på Componentkabel och HDMI kabel;)

Team Insane Racing

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
21 augusti 2008
Trådstartare
ZonaX skrev:
ExXtr3me skrev:

HDD ligger på minst 1000kr typ

jo, det vet jag. Den kostar 1500 och då får ja 120 gig. och arcade är 700 kr billigare. Men Premium har ju bara 60 gig så big_smile

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
21 augusti 2008
Trådstartare
hammar016 skrev:
Jo du kan spara från spelen du lirar på hårddisken, sen måste du ha hdd om du ska kunna lira några av de gamla "vanliga" xbox spelen.

okej okej big_smile

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
21 augusti 2008
Trådstartare
Malm3n skrev:
baaki skrev:

alla har inte HDMI endast Elite har HDMI då det är skillnad på Componentkabel och HDMI kabel;)

"Utrustad med HDMI utgång"  står det på Arcade .

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Sök